Kubica kiesése után nem történt már semmi: Jan Kopecky nyert, a magyarok remekül helytálltak, a meglepetések viszont elmaradtak a Kanári-Szigeteken.

Robert Kubica közel másfél napos tündökléséről, és a szalagkorlátnak köszönhető bukásáról már beszámoltunk korábbi posztunkban. Továbbra sem értem, hogy miért történt: a felvételeken látszik, hogy egyszerűen sok volt, és a szalagkorlát lebontotta az autó elejét. Értem én, hogy a lengyel srác igazi gladiátor, és hősiesen küzd akkor is, amikor úgy is agyonverné a mezőnyt, ha a gyorsaságin szotyizna vezetés közben, de én annak örülnék, ha legyőzné végre magát is, és nyerne. A rali más kvalitásokat kíván, mint az F1. Itt nem két óra a verseny, hanem leginkább két-három nap, és hiába csak két és fél óra az összetett időeredmény, ha itt tizennégyszer kell felpörögni. (És arról nem beszéltem, hogy van itt még egy füzetes ember a kocsiban...) 

Jan Kopecky nem hibázott, és a korábban fényévekkel vezető citroenes lengyel srác kiesése után szépen végigverte a mezőnyt. Szombaton mindössze a 11. gyorsasági szakaszt nem nyerte meg, azt átengedte a helyi (nem spanyol, hanem a szigeteken lakó) MINI RRC-vel versenyző Luis Monzonnak, aki egyébként egy pillanatig sem veszélyeztette a cseh versenyző győzelmét. Olyannyira nem, hogy a második helyezett Craig Breentől is vagy másfél percet kapott a verseny végére. Monzon egyébkét nagyon örült a harmadik helyének.

Az évkönyvekben imponáló lesz a közel kétperces győzelem, de mi azért tudjuk, hogy Kubicához képest a fasorban sem volt az első napon. (Jan pedig azt tudja, hogy a verseny a céldobogón fejeződik be, és "nem kell minden kanyart megnyerni".) Kopecky ezzel vezeti a bajnokságot, két futamon indult, mindkettőt megnyerte.

A mezőny elejében két érdekesség akadt: Germain Bonnefis az elsőkerékhejtású R4-es Renault Megane RS-ével ötödik lett úgy, hogy rendre ennél sokkal rosszabbul teljesített a gyorsaságikon. Gorka Antxustegi Suzuki Swift S1600-asával pedig a hatodik helyen végzett, torony magasan nyerve a kétkerék-hajtásúak versenyét.

gorka-web

A magyar különítmény összességében várakozásokon felül jól teljesített. Puskádiék többször negyedik-ötödik időket autóztak, és ezzel összesítésben hetedik helyen zárták a versenyt.

A Bessenyi-Nyírfás páros tizenegyedik lett úgy, hogy ezzel Antxustegi mögött második helyen végeztek a 2WD kupában. Elmaradtak viszont a kitűzött céloktól Vizin Laci bácsiék. Évtizedes ismeretségünk miatt is nagyon kedvelem Vizinéket, emiatt elfogult vagyok az irányukban, de ezt vállalom. Emiatt én csalódásként éltem meg, hogy kénytelenek voltak a célbaérésre autózni, miután egy félreváltás eredményeként esélyeik szertefoszlottak. De ki ne remélt volna egy újabb csodát a tavalyi IRC-futamgyőzelem után? Kategóriájuk ötödik, abszolút értékelésben pedig a 16. helyen végeztek. (Ami egyébként egyáltalán nem rossz eredmény.)

Kubica hivatalosan is a verseny hőse lett azzal, hogy a legtámadóbb szellemű versenyzőnek járó - Colin McRaeről elnevezett, és minden ERC futamon odaítélt - trófeát megnyerte, azt ígéri, hogy már mától a Portugál Ralira koncentrál.

A verseny vesztese pedig Jeremi Ancian lett, akinek parádésan kezdődött az S2000-es bemutatkozása: stabilan a negyedik helyen autózott, azonban a kilencedik és a tizedik gyorsasági szakaszon is kapott defektet, és nem volt az autóban több pótkereke.

Az ERC egy hónap múlva a leírhatatlanul szép Azori-Szigeteken folytatódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr245165002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barumka 2013.03.24. 12:37:58

A Lengyel egy turbós kocsival ment, jan pedig turbó nélkülivel. lehet ragzni, hogy a skoda 400 cm+ több, de ne keverjük már össze egy turbóssal a turbó nélkülit. Aki már ült ilyenben és olyanban is, az tudja miről beszélek. Szóval nem kell vitatni ezt a győzelmet. Jan jobban tudott összpontositani, és a meccsnek a célban van a vége...Nagypn sok versenyen az S2000 es kocsik, meg sem tudják közeliteni a turbósokat, itt is ez volt...

lackosor6 2013.03.24. 12:47:26

Lemaradtam kicsit erről az RRC kategóriáról, ezek most milyen autók? Ugyanazok, mint a WRC-k vagy kicsit butítottak?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.03.24. 14:00:42

@barumka: egyetértek! Célban a vége, nem a 10. gyorsaságin.
@lackosor6: aerodinamikai elemekben, szűkítőben van különbség.
5 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz

süti beállítások módosítása