Az utolsó Subaru Impreza WRC motor készült el a Prodrivenál 2013. március 26-án 16.50-kor. Vegyetek végső búcsút a boxertől.
A Prodrive a Rali világbajnokságra a kilencvenes évek elején fejlesztett teljesen új gyártónak, a Subarunak ütőképes autót, és már a fejlesztési szakaszban folyamatosan nyomultak a médiában. Kezdetben helyi bajnokságokban is eleresztették a fejlesztés alatt álló technikát, és ezzel ugyanígy kiszolgálták a médiát és a szurkolókat. 1992-ben például a brit bajnokságban már egy győzelemre is futotta.
1993-ban a Rali VB-n már két öreg bölénnyel és a fiatal skóttal indultak, és köszönhetően Colinnak felülről keresték a határokat (ekkor is komoly feladatot, és biztos megélhetést nyújtva a lakatosoknak). McRae a program leállítása előtti utolsó pillanatban megszerezte a saját és a márka első vébé-futamgyőzelmét, Új-Zélandon. És utána nem is álltak meg nagyon sokáig.
Működőképes felállás volt, hogy sokat próbált, harcedzett örege(k) mellett mindig volt egy fiatal, bármi áron győzni akaró gigatehetség. (1993-ban Markku Alén és Ari Vatanen mellett Colin, és egy versenyre még Richard Burns is)
1994-től beköszöntött az Impreza-korszak, ezzel meghatározva sokunk raliélményeit. A csapatnál megfordult Sainz, Colin McRae, Kenneth Eriksson, Juha Kankkunen, Richard Burns, Petter Solberg és Tommi Makinen mellett az azóta is örök tehetségként számon tartott Mikko Hirvonen is. A Subaru World Rally Team 2008. december 16-án jelentette be, hogy kiszáll a rali világbajnokságból. A Prodrive azonban tegnapig gyártott még kétliteres boxer wrc-motort.
Az Imprezeából készült A-csoportos versenyautók és WRC-k sok nemzeti bajnokság arculatát is meghatározták. Itthon Ranga Laci, Kiss Feri, Bathó Zoli, Érdi Tibi bácsi, később pedig Turi Tomi és Herczig Norbi ment az elejében. (Emellett N-es, illetve a wrc-k mellett "ásított", de eredetileg szériaközeli autóként épült, tucatnyi autóról nem beszélve.)
És akkor emlékezzünk egy eredeti hangos amjayes-mozival erre a nagyszerű motorra.