Az utolsó Subaru Impreza WRC motor készült el a Prodrivenál 2013. március 26-án 16.50-kor. Vegyetek végső búcsút a boxertől. 

BGTKDy5CMAEH3iD[1].jpg

A Prodrive a Rali világbajnokságra a kilencvenes évek elején fejlesztett teljesen új gyártónak, a Subarunak ütőképes autót, és már a fejlesztési szakaszban folyamatosan nyomultak a médiában. Kezdetben helyi bajnokságokban is eleresztették a fejlesztés alatt álló technikát, és ezzel ugyanígy kiszolgálták a médiát és a szurkolókat. 1992-ben például a brit bajnokságban már egy győzelemre is futotta.

1993-ban a Rali VB-n már két öreg bölénnyel és a fiatal skóttal indultak, és köszönhetően Colinnak felülről keresték a határokat (ekkor is komoly feladatot, és biztos megélhetést nyújtva a lakatosoknak). McRae a program leállítása előtti utolsó pillanatban megszerezte a saját és a márka első vébé-futamgyőzelmét, Új-Zélandon. És utána nem is álltak meg nagyon sokáig.

Működőképes felállás volt, hogy sokat próbált, harcedzett örege(k) mellett mindig volt egy fiatal, bármi áron győzni akaró gigatehetség. (1993-ban Markku Alén és Ari Vatanen mellett Colin, és egy versenyre még Richard Burns is)

1994-től beköszöntött az Impreza-korszak, ezzel meghatározva sokunk raliélményeit. A csapatnál megfordult Sainz, Colin McRae, Kenneth Eriksson, Juha Kankkunen, Richard Burns, Petter Solberg és Tommi Makinen mellett az azóta is örök tehetségként számon tartott Mikko Hirvonen is. A Subaru World Rally Team 2008. december 16-án jelentette be, hogy kiszáll a rali világbajnokságból. A Prodrive azonban tegnapig gyártott még kétliteres boxer wrc-motort.

Az Imprezeából készült A-csoportos versenyautók és WRC-k sok nemzeti bajnokság arculatát is meghatározták. Itthon Ranga Laci, Kiss Feri, Bathó Zoli, Érdi Tibi bácsi, később pedig Turi Tomi és Herczig Norbi ment az elejében. (Emellett N-es, illetve a wrc-k mellett "ásított", de eredetileg szériaközeli autóként épült, tucatnyi autóról nem beszélve.)

És akkor emlékezzünk egy eredeti hangos amjayes-mozival erre a nagyszerű motorra.

Címkék: video színes subaru wrc prodrive Impreza

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr565174692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

superfrog 2013.03.27. 12:36:54

ezt a hangot jópár éve elvesztettük, csak most hivatalosan is ki lett mondva.a mai imprezáknak nem ilyen hangja.

kultúrpesszimista 2013.03.27. 12:53:46

Legenda tényleg, de maguk a Subaruk eléggé jellegtelen autók voltak mindig is. Ha már boxer, akkor inkább Alfa...

Szkotti 2013.03.27. 14:27:10

Azt lehet tudni, hogy miért nem csinál a Prodrive több motort?
Lejárt a szerződés az ügyfélkiszolgáglásra, vagy csak egyszerűen nincs már fizetőképes kereslet rá?

bandris11 2013.03.27. 14:42:56

@ kultúrpesszimista

Megnevettettél! Hogy lehet egy lapon emliteni egy Alfat egy Subaruval????
Jajj! Szegeny Alfa jol nez ki, de nagy semmi egy auto!
Az Alfarajongok lelkivilagarol es elvakultsagarol pedig lassan könyvet kellene irni...

Csabi77 2013.03.27. 16:04:54

Ezekben az időkben még szerettem nézni a ralit, sajnos ma már kevésbé látványos. A subaru egy született raliautó volt aminek a hétköznapi változata is képes volt ezt sugallni, ezért álmodoztak annyian róla. Nem is értem, hogy lehet egy alfát egy napon említeni vele...

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2013.03.27. 16:12:44

Markko Martin is volt gyári Subaru versenyző, Richard Burns csapattársaként. :-)
A magyar Subaru klub elnöke egy ob versenyen látott először Subarut, azóta is tart a szerelem és a klub.

A legszebb hangja az A8-as Imprezának volt a legszebb pedig a 2000-es WRC.

@kultúrpesszimista

Ha már boxer és nem Subaru akkor legyen inkább Porsche.

Solaren 2013.03.27. 17:42:56

Alfa és Subaru..nyrrrgh :D

Na mindegy.Szóval kiráz a hideg ezektől a hangoktól,olyan csodálatosak.Köszönöm az élményt!

Sayniqua (törölt) 2013.03.27. 18:39:26

@kultúrpesszimista:

Ajjaj!

Inkább visszafogom magam, DE nem kellene egy lapon említeni az Alfát, a Subaruval. Mielőtt belekezdenél a fikázásomba, és meg szeretnéd magyarázni, hogy rosszul gondolom, megnyugtatlak, hogy 8 évig Alfáztam (Alfettától a 166-ig) de ráébredtem, hogy inkább benzinre és gumira költöm el azt az összeget a Subarunál, mint az Alfánál a többi nyűgre. A Subaru legalább nem megy tönkre, ellentétben az Alfával. Soha az életben nem lesz olyan jó egy Alfa, mint egy Subaru.Nem kell, hogy megértsd ezt a gondolkodásmódot.

nyisziati 2013.03.27. 23:22:26

@csokabi: "Ezekben az időkben még szerettem nézni a ralit, sajnos ma már kevésbé látványos."
szerintem ez a forma1-ben is valahogy így alakult.

Valahogy erős a "műanyag"-faktor. A sofőröket is beleértve.

RPT 2013.04.05. 08:24:24

kultúrpesszimista

Hm. Vélelmezem, hogy a Subaruk külső megjelenésére gondolsz, amikor azt mondod "a Subaruk eléggé jellegtelen autók voltak mindig is". Ennek talán volna alapja, bár én ezzel sem értek egyet.
De, ha én a jellegtelen szót egy mondatban ejtem ki a bármelyik márkanévvel, akkor pl. a Trabant és Subaru számításba sem jöhet!
Tudod, egy autóra is igaz: ne ítélj a külső alapján!
Egyszer valahol olvastam - még amikor az első Subarummal jártam -, hogy a Merci után a Subarunak van a leghűségesebb vevőköre.
10 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása