Pénteken az ünnepélyes rajtceremóniával elkezdődött a 2013. évi Országos Rallye Bajnokság (ORB). Egy év kihagyás után újra Egerben indult a bajnokság, és visszatérhettek a hazai pályákra a WRC-k. Az ORB-re és a historicra 4-4, a ralikettes mezőnyre pedig egy gyorsasági szakasz várt volna.
Délután rendben elindult a verseny, bár akadt némi izgalom. többen attól tartottak, hogy a versenyre igyekvő nézők autóitól majd a versenyzők nem férnek el, de ebből szerencsére később sem lett fennakadás. A legnagyobb fejvakarást az okozta, hogy milyen gumit kellene választani... Hja kérem, a választás lehetősége "egyfajta versenyzői jólétnek" tűnik, pedig ez lenne a normális a kisebb autók mezőnyében is, Vizessel, indermediate-tel (ralis berkekben itermédiával), vagy slickkel? Ez volt a megfejthetetlen kérdés. Volt akinek elmelegedett az intermédia, másnak meg kevésnek tűnt a vízhez. Nos ebben az is benne lehetett, hogy itthon nem szoktak eltesztelgetni pár garnitúra gumit...
Pár historicos autó után elindult az ORB és a Szlovák Bajnokság mezőnye is. 1-es rajtszámmal Kazár Miki rajtolt elsőként, aki lefulladt a Xsara WRC-vel a rajtban, ezért - mintegy tíz másodpercet bezsákolva - csak harmadik lett ezen a szakaszon. Innentől viszont megállíthatatlan volt, és megnyerte a következő két gyorsaságit, a negyediken pedig második lett, így "csak" közel 22 másodperccel vezeti az összetett állást. A címvédő és navigátora elégedettek, és tudják, hogy az autó még többet tud, vagyis lenne még hová gyorsulni.
A második helyen a Citroen C4-gyel versenyző Jaroslav Melichárek, akitől mindössze 6 tizedmásodperccel vannak a két gyorsasági szakaszt megnyerő Herczigék lemaradva. Krózserék a Budai-féle Subaru Impreza WRC-vel a negyedikek, immár tetemes hátrányban. A 2-es géposztály mezőnye is sűrű: az első hat autó egy percen belül van. A közönség kedvenc Béres az abszolút 6., (géposztály 3.), Bútor 7. (4), majd Botka, Balogh, Csucsu és Turán Frigyes a sorrend. A táncdalénekesi produkcióval pénteken a közönséget meghódító, ugyancsak WRC-s Drotár az abszolút 17. helyen zárta a napot. Kakusziéknak nem jött ki a lépés, a negyedik gyors kifejezetten rosszul sikerült nekik. A versenynap végén 58 autó maradt csak versenyben, így Hadikék, és Olléék is búcsúztak.
Szinte még el sem kezdődött a ralikettő versenye az Eger ralin, amikor az esti gyorsaságin, ami ennek a mezőnynek az első szakasz volt, baleset miatt félbe kellett szakítani a futamot. Az elsőnek rajtoló Órai-Práj kettős a siroki cél beírójában tartózkodott még, amikor a másodikként induló Porkoláb-Bardóczy páros is megérkezett a célba. A beíróhoz azonban nagy lendülettel érkeztek, belecsapódtak Óraiék autójába és elsodorták az ott ténykedő sportbírókat. A mentők a helyszínen ápolták a sérülteket, majd további kivizsgálás miatt az egri kórházba szállították őket. Előzetes információnk szerint nincs életveszélyes sérültje a balesetnek. Ennek megfelelően a versenyzők megállapított időt kaptak. A sérülteknek jobbulást kívánunk!
Vasárnap a ralitúra kezdi a napot, de délután az ORB, a historic és a ralikettő is harca száll.
Ne feledjétek, idén is lesz fotópályázat! Minden változatlan: a képeket a RallyeDream facebook alkalmazásába kell feltölteni, a zsűrit a Rallye Évkönyv, a hátteret a Be Social adja. Az egri verseny témája: "Az első fecskék!" Tudjátok: legyetek kreatívak, készítsetek ötletes, ugyanakkor jól kivitelezett képeket.
Képek: 1., 3., 4., 5. és 6. Rallye Évkönyv; 2. Maxximmun Racing sajtóanyag