Jól szervezett volt a tavalyi esztendőben elmaradt Eger Rallye, de különösebb izgalmat nem hozott az abszolút győzelemért zajló csata. Szerencsére a helyezések sorsa nem volt ennyire egyértelmű, bőven volt miért izgulnia a szurkolóknak. Szurkolókból egyébként nem volt hiány, a nem túl nézőbarát időjárás ellenére sokan döntöttek úgy, hogy a hevesi pályák mellett töltik el a hétvégét.
Magyarországon először versenyzett Xsara WRC (fotó: MaximmunRacingTeam facebook)
Kazár Miklós és Szőke Tamás sikerrel vette az idénynyitó változó körülményeit és magabiztosan versenyezve győzni tudtak első Citroenes versenyükön. A 2006-os évjáratú Xsara WRC-t ugyan volt lehetősége kipróbálni a verseny előtt egy rövidke teszt során, de az összeszokás a verseny alatt is folytatódott. Talán egy kis lámpaláz is közrejátszott abban, hogy az első gyorsasági rajtjában lefulladt a versenyautó, de ennél nagyobb hibájuk nem volt, végül 44 másodperces előnnyel értek célba az első helyen. Tíz egri gyorsaságiból nyolcat sikerült megnyerniük, benne a Power Stage is, így gyakorlatilag száz százalékos teljesítménnyel hagyták el a hevesi megyeszékhelyet vasárnap estefelé.
A második helyért nagy meccs zajlott Herczig Norbert és a szlovák Melichárek között. Herczig továbbra is bízik a Skoda Fabia S2000-ben, így az idei évben is ilyen autóban láthatjuk. Az, hogy végül a Skoda Rally Team Hungary versenyzője kerekedett felül ebben a párharcban, mindenképpen nagy eredmény, mert Melichárek egy Citroen C4 WRC-vel indult a versenyen. Kazáron kívül csak Herczig tudott gyorsasági szakaszt nyerni, szám szerint kettőt, így mindenképpen pozitív hétvégéje volt Norbiéknak.
A ZTV Motorsport egri összefoglaló videója. Tóth István munkája.
Érdekes küzdelem zajlott a negyedik helyért, többen is bejelentkeztek erre a pozícióra, végül a lengyel Grzyb (Skoda Fabia S2000) az utolsó gyorsasági szakaszon kaparintotta meg. Mögötte, mindössze 1,8 másodperc hátrányban Botka Dávid (Mitsubishi Lancer Evo IX) érkezett. Botka vasárnapra magára talált, a céldobogón pedig megígérte, hogy látjuk őt WRC-vel az idei évben.
Az utolsó pillanatokban derült ki, hogy Bútor Róbert idén a Peugeot hazai importőrének segítségével egy S2000-es Peugeotval teljesíti az ORB futamait. A jó hír mellett csak azon bosszankodhatott egy kicsit Robi, hogy ennyire sokáig kellett várnia a döntésre. Hiába nyerte a legutóbbi - 2011-ben ő győzött - Eger Rallye-t Bútor, dőreség lett volna ismétlést várni tőle. Természetesen neki is hiányzott jó néhány tesztkilométer és remekül lehetett rajta látni, ahogy egyre inkább összeszokik a TRT által felkészített autóval. Ez végül az abszolút hatodik helyet hozta a gödöllői pilótának, akinek mindössze 1,4 másodperccel sikerült megelőznie a mögötte végzett kettőst.
Hetedik helyen zárt Krózser Menyhért (Subaru Impreza WRC), aki elégedetten nyilatkozott a célban, noha az első nap végén még a negyedik helyen állt. Menya kiemelte, hogy nagyon tetszett neki az autó, valamint elmondta azt is, hogy nagyon várja már a soron következő Miskolc Rally-t. Menyáék mögött jött Béres jr. (Subaru Impreza R4) és még egyel hátrébb Martin Koci (Skoda Fabia S2000), aki ezúttal Jan Kopecky egykori navigátorát, Petr Stary-t ültette a jobb egybe. Tizedikként Lukács Kornél (Mitsubishi Lancer EVO IX) fejezte be a versenyt, ez Csucsu számára remek eredmény, hiszen ez az első év, hogy összkerekes autóval versenyzik az ORB-ben.
Képek: Kacsándi Fotó, Rallye Évkönyv (Szabó-Jilek Ádám)
Videó: ZTV Motorsport, Tóth István