Jól szervezett volt a tavalyi esztendőben elmaradt Eger Rallye, de különösebb izgalmat nem hozott az abszolút győzelemért zajló csata. Szerencsére a helyezések sorsa nem volt ennyire egyértelmű, bőven volt miért izgulnia a szurkolóknak. Szurkolókból egyébként nem volt hiány, a nem túl nézőbarát időjárás ellenére sokan döntöttek úgy, hogy a hevesi pályák mellett töltik el a hétvégét.

KazárUgrat.jpg
Magyarországon először versenyzett Xsara WRC (fotó: MaximmunRacingTeam facebook)

Kazár Miklós és Szőke Tamás sikerrel vette az idénynyitó változó körülményeit és magabiztosan versenyezve győzni tudtak első Citroenes versenyükön. A 2006-os évjáratú Xsara WRC-t ugyan volt lehetősége kipróbálni a verseny előtt egy rövidke teszt során, de az összeszokás a verseny alatt is folytatódott. Talán egy kis lámpaláz is közrejátszott abban, hogy az első gyorsasági rajtjában lefulladt a versenyautó, de ennél nagyobb hibájuk nem volt, végül 44 másodperces előnnyel értek célba az első helyen. Tíz egri gyorsaságiból nyolcat sikerült megnyerniük, benne a Power Stage is, így gyakorlatilag száz százalékos teljesítménnyel hagyták el a hevesi megyeszékhelyet vasárnap estefelé.

625486_623282754366399_603936486_n.jpg

A második helyért nagy meccs zajlott Herczig Norbert és a szlovák Melichárek között. Herczig továbbra is bízik a Skoda Fabia S2000-ben, így az idei évben is ilyen autóban láthatjuk. Az, hogy végül a Skoda Rally Team Hungary versenyzője kerekedett felül ebben a párharcban, mindenképpen nagy eredmény, mert Melichárek egy Citroen C4 WRC-vel indult a versenyen. Kazáron kívül csak Herczig tudott gyorsasági szakaszt nyerni, szám szerint kettőt, így mindenképpen pozitív hétvégéje volt Norbiéknak.

A ZTV Motorsport egri összefoglaló videója. Tóth István munkája.

Érdekes küzdelem zajlott a negyedik helyért, többen is bejelentkeztek erre a pozícióra, végül a lengyel Grzyb (Skoda Fabia S2000) az utolsó gyorsasági szakaszon kaparintotta meg. Mögötte, mindössze 1,8 másodperc hátrányban Botka Dávid (Mitsubishi Lancer Evo IX) érkezett. Botka vasárnapra magára talált, a céldobogón pedig megígérte, hogy látjuk őt WRC-vel az idei évben.

558925_622659221095419_1540004468_n.jpg

Az utolsó pillanatokban derült ki, hogy Bútor Róbert idén a Peugeot hazai importőrének segítségével egy S2000-es Peugeotval teljesíti az ORB futamait. A jó hír mellett csak azon bosszankodhatott egy kicsit Robi, hogy ennyire sokáig kellett várnia a döntésre. Hiába nyerte a legutóbbi - 2011-ben ő győzött - Eger Rallye-t Bútor, dőreség lett volna ismétlést várni tőle. Természetesen neki is hiányzott jó néhány tesztkilométer és remekül lehetett rajta látni, ahogy egyre inkább összeszokik a TRT által felkészített autóval. Ez végül az abszolút hatodik helyet hozta a gödöllői pilótának, akinek mindössze 1,4 másodperccel sikerült megelőznie a mögötte végzett kettőst.

544834_622149874479687_790471898_n.jpg

Hetedik helyen zárt Krózser Menyhért (Subaru Impreza WRC), aki elégedetten nyilatkozott a célban, noha az első nap végén még a negyedik helyen állt. Menya kiemelte, hogy nagyon tetszett neki az autó, valamint elmondta azt is, hogy nagyon várja már a soron következő Miskolc Rally-t. Menyáék mögött jött Béres jr. (Subaru Impreza R4) és még egyel hátrébb Martin Koci (Skoda Fabia S2000), aki ezúttal Jan Kopecky egykori navigátorát, Petr Stary-t ültette a jobb egybe. Tizedikként Lukács Kornél (Mitsubishi Lancer EVO IX) fejezte be a versenyt, ez Csucsu számára remek eredmény, hiszen ez az első év, hogy összkerekes autóval versenyzik az ORB-ben.

Képek: Kacsándi Fotó, Rallye Évkönyv (Szabó-Jilek Ádám)
Videó: ZTV Motorsport, Tóth István

Címkék: orb2013 Eger Rallye 2013 Eger Rallye Kazár Miklós Melichárek Bútor Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr575213219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz