A Volkswagen és Sebastien Ogier megállíthatatlan, de Portugáliában már öten nyertek gyorsasági szakaszt, és kiderült, hogy mindhárom gyári csapatban van olyan, aki odaérhet a dobogóra.
A csütörtöki kvalifikációs szakaszt és ezzel a rajtpozíció választásának lehetőségét a Fafe Ralisprinten győzedelmeskedő, spanyol citroenes Dani Sordo nyerte 3:01.6 idővel. Mögötte viszont sűrű volt a mezőny: a volkswagenes Ogier 0,7 másodperces hátránnyal lett a második, majd csapattársa a finn Latvala 0,1, valamint a fordos Ostberg ugyancsak újabb 0,1 másodperces hátránnyal következett. Az ötödik helyen 0,3 másodperccel lemaradva a citroenes Hirvonen végzett.
Délután Sordo a 13. rajthelyet választotta, majd utána a többiek - mivel nem szeretnének a takarítás miatt sok időt bezsákolni - hasonló taktikát követve igyekeztek a lehető leginkább hátul rajtolni, ezért Ogier a 12., Lavtvala a 11.,Ostberg a 10., és Hirvonen pedig a 9. rajthelyet választotta.
Az első, mintegy húsz kilométeres gyorsasági szakaszt (Mu1) Ogier nyerte, nyomában Ostberggel, és Hirvonennel. Ez a szakasz egyúttal a gumiháború nyitányának is tűnt. Ogier négy lágy keverékű abroncsot választott, ezért Ostberg a szakasz céljában magabiztosan mondhatta, hogy majd a következőn visszavág, hiszen ők arra hegyezték ki a taktikájukat. Latvala két lágy és két kemény gumit választott, de ő sem volt maradéktalanul elégedett. Neuville pedig - meglepő őszinteséggel - az itinerének pontatlanságára, illetve a pontosítások szükségességére fogta a talán várakozás alatti teljesítményét. Az összes nyilatkozat elolvasását követően nekem egyébként nagyon tetszik, hogy a versenyzők általában nagyon pozitívan nyilatkoztak, ha pedig valami nem a tervek szerint alakult, akkor pedig felvállalták, hogy nem sikerült.
A második gyorsasági szakaszon a norvég fenegyerek visszavágott, nyolc másodperc körül adott Ogiernek, ezzel átvette a vezetést. Micsoda remek verseny - gondoltuk, de a következő szakaszon, amely megegyezett az első gyorsaságival, Ostberg eldobta. Később itiner-hibával magyarázta az esést. (Csapattársa éppen erre hivatkozva óvatoskodta el a nyitó gyorsaságit, csak nem szúrtak el valamit a fordosok? Ostberg egyébként szuperralizni visszaállt.)
Ezt követően a citroenes különítmény vette át a kezdeményezést, és a nap hátralévő szakaszait Sordo és Hirvonen nyerte. A nap végén Ogier előnye mindössze 4,4 másodperc volt Sordo és 11,4 a dobogóra még felférő csapattársa, Latvala előtt. Hirvonen hátránya is csak 1,4 másodperc volt, és legjobb fordosként Neuville állt fél perces hátrányban az ötödik helyen. (A többiek percen kívülről követték már az eseményeket.)
A WRC2-ben a skodás Lappi kimagasló formában vezette végig a napot, és ki kell emelnünk, hogy a Citroen DS3 RRC-vel első VB-futamán rajthoz álló Kubica is nagyokat villant. A negyedik gyorsasági után már a kategória második helyén állt. A lengyel versenyzőnek ezúttal sem volt szerencséje, etapon kapott defekt miatt neki is csak a szuperralis folytatás jutott.
A második nap a Volkswagen háziversenyét hozta: a hat szakaszból kettőt Latvala, négyet Ogier nyert. Igencsak úgy tűnt, hogy a Polo R-WRC fölénye behozhatatlan, a srácok szépen megléptek az üldözőik elől. Az első gyorsaságin az addig jó formát mutató Sordónak és Neuville-nek kellett kiszállnia, de a szuperralival járó tetemes hátránnyal végül ők is visszaálltak.
Lappi továbbra is mindent nyert a WRC2-ben, a meg-megvillanó Kubica a napi utolsó gyorsasági szakaszt azonban nem tudta befejezni.
Vasárnapra feltámadt a fiestás Mads Ostberg, és sorra nyerte a gyorsasági szakaszokat - mindeközben Ogier egy kicsit be is aludt, és fél percet kapott a reggeli kávé helyett Hirvonentől. Így 37,9 másodpercre csökkent közöttük a különbség, de ennél kevesebb már nem lett, a francia volkswagenes megemberelte magát, növelte a különbséget. Latvala viszont annyit kapott reggel honfitársától, hogy esélye sem volt ledolgozni.
A Power Stage extra pontjaiért Ostberget és Latvalát megelőzve Ogier volt a leggyorsabb. Komoly sorozatban van a francia: a Monte kivételével mindent - a svéd és mexikói versenyt is - az elérhető legmagasabb pontszámmal nyerte.
A WRC2 mezőnyében Lappi már beosztással autózott: nem nyert szakaszt, de egy pillanatig sem volt kétséges, hogy ő nyeri majd a kategóriát. Sok balszerencse után Kubica pontszerző helyen végzett, és megmutatta, hogy ott a helye ebben a mezőnyben. Nem a leggyorsabb, de folyamatosan az elejében tud autózni. Meg kell tanulnia azonban az erőforrásait (technika, gumi, figyelem) megfelelően beosztani.
Május 1-én kezdődik az Argentin rali.