Vasárnap jó idő lesz, úgyhogy mindenki a friss levegőn leledzik majd. A budapestieknek két opciójuk van: Vivicittá Városvédő Futóverseny vagy Rakparti Szlalom Party. Ugye, hogy nincs is két opciónk!
Hihetetlen gyorsasággal épül a négyes metró, így semmi nem akadályozhatja a MAFC autósport szakosztályát, hogy alig néhány év kihagyás után ismét birtokba vegyék a Műegyetem rakpartot. A fúrópajzsok szinte száguldanak előre, a fénysebesség nem is megfelelő mértékegység, hogy a gyorsaságukat jellemezni tudjuk. Sokkal inkább csillagászati egység/órában kellene kifejezni a teljesítményüket, ráadásul mindezt fillérekért. Maholnap már a vadonatúj Alstomokkal száguldunk ki Kelenföldre, de ha mi nem is, akkor majd az unokáink. Vagy az ő unokáik. Nem-nem, nem lettünk urbánus-politikai blog, csak jobb ha mindenki tudja, hogy az elmúlt években a négyes metró építkezése miatt nem lehetett megrendezni azt a versenyt, amin életemben először indultam - kizártak pályatévesztésért az utcai Trabimmal - és ami a szlalom versenyek közül a legismertebb Budapesten.
A munkások levonultak, a helyszín szebb mint valaha, de legalábbis megint van hely versenyezni. A városi autóversenyek hagyományosan nagy érdeklődésre tartanak számot, elég, ha csak Budapest Rallye prológokra, Hipermarket-szlalomokra gondolunk. A szlalom szakág nagy bajnokokat nevelt – rémlik Ferjáncz Attila neve, ugye? -, mert régen mindenki a saját autójával indult. Semmi átalakítás, semmi tuning. Ez mostanra azért változott, jobbára szlalomra épített autók indulnak, hiszen az Országos Szlalom Amatőr Kupa és az Autós Gyorsasági Bajnokság II. osztályának versenyzői is pontokért küzdhetnek a Műegyetem előtt.
Az idei pálya animációja