Vannak autógyártók, amelyek egy-egy típusból csaknem minden elérhető kategóriába faragnak versenyautót. Ilyen a Ford Fiestája, amiből R1, R2, RRC, S2000, R5 és WRC is készül. Ezek közül az R2-essel versenyeztek a WRC Academy pilótái 2011-ben, RRC-vel pedig mostanában Jari Ketomaa szokott közlekedni, a vébés csapat pedig WRC-zik. A Citroennél R1 (DS3), R2 (C2), R3 (DS3), RRC (DS3) és WRC (DS3) van jelenleg a polcon.
A PSA-konszernnél egyes kategóriákban újra belháborúra lehet számítani, mert a jelenleg talán legütőképesebb R2-es autónak házon belüli konkurense lett. Bár már tavaly májusban bemutatkozott Korzikán, még nem tudni, hogy a C2R2 Max és a Peugeot 208 R2 harcából melyik kerül ki majd győztesen. A legújabb kismacskát alapautó + 47.500 Euróért mérik.
Emellett kifejezetten izgalmasnak tűnik a két - egyelőre készülő - R5-ös autó párharca: a DS3 R5 fejlesztését a nagy tapasztalatokkal rendelkező, a Peugeot R5-ös kocsijának, a 208 T16-nak a talpra állításáért is felelős Alexis Avril felügyeli, eddig viszont csak a Peugeot 208 R5-ösét láthattuk teszten, a Citroenét még nem.
A Peugeot versenyautó-családjának vannak pályaversenyzésre épített tagjai is: 208 GTi, amivel a nürburgringi 24 óráson (VLN-sorozat) is indulnak, valamint az RCZ. A 208 GTi promójában is szerepet vállaló pályaautó legénysége izgalmasabb, mint maga az autó. Idén év elején kétezer versenyző közül választották ki a nyolc versenyzőt, akik indulhatnak a versenyen. Jövő hétvégén kiderül, mit tudnak a srácok.
(És nem, nem felejtettem el a 208T16 Pikes Peaket. Annak lényegében semmi köze ezekhez az autókhoz.)