Ha a statiszikákat nézzük, az Országos Ralibajnokság második futamának zárónapján semmi érdekes nem történt, az első éjszakához képest az eredmények nem változtak. Akik ott voltak mégsem felejtik el 19. Mojito-Lemon Miskolc Rally vasárnap délutáni gyorsasági szakaszait.
Vasárnap hajnalban ért véget a verseny első napja, ahol több, a végső győzelemre, illetve dobogóra esélyes páros hagyott fel minden reménnyel. Ki azért mert kiesett, ki pedig azért, mert egy négy perces hátrányt okozó defekttel kellett az éjszaka során megküzdeniük.
Amíg az ORB mezőnye elvileg pihent, az Ózd környéki pályákon délelőtt a túrások versenyeztek. Volna, ha a slick gumikkal a szervizparkot elhagyó mezőnyt nem ér el egy kiadós eső, ezért őket végül az utolsó két gyorsasági szakaszon már nem engedte el a versenyigazgatóság.
Az ORB a túrásoknál összeszedett késés miatt bő egyórás késéssel rajtolhatott csak el. A Citroen Xsara WRC-vel versenyző Kazár-Szőke párosra a technika ördögén kívül csak Herczigék jelenthettek elvi veszélyt. A napi első gyorsasági szakaszon (Királd-Borsodbóta) kiderült, hogy hárman, Kazár, Herczig és Botka más dimenzióban autóznak, mint a többik, hiszen - amellett, hogy egy másodpercen belül voltak egymáshoz - csak csak ők fértek be 8:20 alá a 16 km-es gyorsasági szakaszon. Összetettben ekkor Kazár 12 másodperccel vezetett Herczig előtt, mindenki más bőven percen kívül volt. Tanulságos volt, hogy a túrásokat elkapó eső miatt mindenki intermediate gumikkal vágott neki ennek a körnek, és a pálya gyakorlatilag por száraz volt. Ennek is köszönhetően a 7. gyorsasági szakasz a bal első defektek köreként vonul majd be az évkönyvekbe.
Sátán (Gy8) a hét kilométeres szakaszon némi meglepetésre - Hercziget és Kazárt - is megelőzve Botka Dudu ment abszolút időt. Ki kell emelni, hogy az első napon lényegében észrevétlen Lukács Csucsu emberesen beköszönt, amikor csak két tizeddel ment csak rosszabbat Kazár Mikinél.
Gyenes Attila képe a királdi jégesőről
Az időjárás nagyvonalú volt, mert mindaddig, amíg a versenyzők nem értek le 7,2 kilométeres gyorsasági szakaszról, csak rémisztgette az időjárás a versenyzőket, és nézőket. Na, de utána leszakadt az ég alja: hömpölygő víz, és diónyi jégdarabok lepték el az utakat. A versenyigazgatóság elengedte a mezőnyt a második körre.
A királdi körgyorsaságin Kazár volt a leggyorsabb, és kereken 10 másodpercet osztott le Herczigéknek. Norbi feladta? Nem, csak egy bal hátsó defekt. Eldőlt a meccs? Meglehet, de egy rövid szakasz még hátra van. Az egyetlen említésre méltó mutatványt Lukács Csucsuék második helye jelentette. Ők siettek, a többiek beosztották, vagy csak nyugodtan célba akartak érni.
Sátán ugyancsak a Kazár-Szőke páros volt a leggyorsabb. A katasztrofális időjárás ellenére kilométerenként csak egy másodperccel volt lassabb, mint az előző körben. Ekkor már tudni lehetett, hogy Herczigéknek csak a csoda segíthetne a győzelem megszerzésében. A csoda elmaradt, jött helyette egy újabb bal hátsó defekt. Így lett a 12 másodperces különbségből egy perc hátrány a tavalyi bajnok mögött. A dobogó harmadik fokára pedig a Balogh - Holczer páros állhatott fel.
Képek: Skoda Rally Team Hungary, Maximmun Racing Team, Rallye Dream Blog