Ha a statiszikákat nézzük, az Országos Ralibajnokság második futamának zárónapján semmi érdekes nem történt, az első éjszakához képest az eredmények nem változtak. Akik ott voltak mégsem felejtik el  19. Mojito-Lemon Miskolc Rally vasárnap délutáni gyorsasági szakaszait. 

Vasárnap hajnalban ért véget a verseny első napja, ahol több, a végső győzelemre, illetve dobogóra esélyes páros hagyott fel minden reménnyel. Ki azért mert kiesett, ki pedig azért, mert egy négy perces hátrányt okozó defekttel kellett az éjszaka során megküzdeniük.

567_1.JPG
Amíg az ORB mezőnye elvileg pihent, az Ózd környéki pályákon délelőtt a túrások versenyeztek. Volna, ha a slick gumikkal a szervizparkot elhagyó mezőnyt nem ér el egy kiadós eső, ezért őket végül az utolsó két gyorsasági szakaszon már nem engedte el a versenyigazgatóság.

A ZTVMotorsport miskolci videója. Tóth István munkája:

Az ORB a túrásoknál összeszedett késés miatt bő egyórás késéssel rajtolhatott csak el. A Citroen Xsara WRC-vel versenyző Kazár-Szőke párosra a technika ördögén kívül csak Herczigék jelenthettek elvi veszélyt. A napi első gyorsasági szakaszon (Királd-Borsodbóta) kiderült, hogy hárman, Kazár, Herczig és Botka más dimenzióban autóznak, mint a többik, hiszen - amellett, hogy egy másodpercen belül voltak egymáshoz - csak csak ők fértek be 8:20 alá a 16 km-es gyorsasági szakaszon. Összetettben ekkor Kazár 12 másodperccel vezetett Herczig előtt, mindenki más bőven percen kívül volt. Tanulságos volt, hogy a túrásokat elkapó eső miatt mindenki intermediate gumikkal vágott neki ennek a körnek, és a pálya gyakorlatilag por száraz volt. Ennek is köszönhetően a 7. gyorsasági szakasz a bal első defektek köreként vonul majd be az évkönyvekbe.

Sátán (Gy8) a hét kilométeres szakaszon némi meglepetésre - Hercziget és Kazárt - is megelőzve  Botka Dudu ment abszolút időt. Ki kell emelni, hogy az első napon lényegében észrevétlen Lukács Csucsu emberesen beköszönt, amikor csak két tizeddel ment csak rosszabbat Kazár Mikinél.

DSC_0066-1.jpgGyenes Attila képe a királdi jégesőről

Az időjárás nagyvonalú volt, mert mindaddig, amíg a versenyzők nem értek le 7,2 kilométeres gyorsasági szakaszról, csak rémisztgette az időjárás a versenyzőket, és nézőket. Na, de utána leszakadt az ég alja: hömpölygő víz, és diónyi jégdarabok lepték el az utakat. A versenyigazgatóság elengedte a mezőnyt a második körre.

2013_Miskolc_Futam_9.jpg

A királdi körgyorsaságin Kazár volt a leggyorsabb, és kereken 10 másodpercet osztott le Herczigéknek. Norbi feladta? Nem, csak egy bal hátsó defekt. Eldőlt a meccs? Meglehet, de egy rövid szakasz még hátra van. Az egyetlen említésre méltó mutatványt Lukács Csucsuék második helye jelentette. Ők siettek, a többiek beosztották, vagy csak nyugodtan célba akartak érni.

mikimisk31.jpg

Sátán ugyancsak a Kazár-Szőke páros volt a leggyorsabb. A katasztrofális időjárás ellenére kilométerenként csak egy másodperccel volt lassabb, mint az előző körben. Ekkor már tudni lehetett, hogy Herczigéknek csak a csoda segíthetne a győzelem megszerzésében. A csoda elmaradt, jött helyette egy újabb bal hátsó defekt. Így lett a 12 másodperces különbségből egy perc hátrány a tavalyi bajnok mögött. A dobogó harmadik fokára pedig a Balogh - Holczer páros állhatott fel.

Képek: Skoda Rally Team Hungary, Maximmun Racing Team, Rallye Dream Blog

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr695297882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

  • Hibás feed URL.

HTML doboz