Évtizedeken keresztül aszfaltos verseny volt az olaszok világbajnoki futama. Egy klasszikus verseny kikerülése a naptárból sokaknak fáj, nekünk talán leginkább az, hogy San Remo egy közeli, sok magyar rajongó számára elérhető futam volt. Mi vesztettünk ugyan vele, de a ralisport pár éve nagyot nyert egy látványos, és kalandos helyszínnel.
A csütörtöki, 3,86 km-es kvalifikációs futamot, amelyen elért eredményük alapján első napi rajtsorrendjüket választhatják meg a versenyzők, a néhány hete az Akropolisz Ralin győztes finn Jari-Matti Latvala (Volkswagen) nyerte. Mögötte az orosz Jevgenyij Novikov (Ford) végzett, a harmadik a volkswagenes Ogier lett. A citroeneseknek nem jött össze a kvalifikációs kör, Hirvonen eltalált egy sziklát, és kilométerenként közel félmásodperces hátrányt szedett össze. A várakozásoknak megfelelően mindenki a lehető leghátrébb akart rajtolni, ezért a rajtsorrend a kvalifikációs futam eredményeinek fordítottja lett: Al-Kászimi rajtolt elől, és takarított egész nap a többiek előtt. A Citoren első számú versenyzőjeként Hirvonen 10., Ogier 11., Novikov 12., és Latvala a 13. helyet választotta.
Ebből a gumiból nem sok maradt
Péntek reggel éhgyomorra egy 31 kilométeres gyorsasági szakasz várt a mezőnyre. Ez a pálya már tavaly is szerepelt, de mos egy kicsit meg is toldották. És ezen a gyorsasági szakaszon van a híres Micky’s Jump is. A gyorsasági szakasz egyértelmű vesztese Latvala volt, aki összeszedett egy bal első defektet. Igen, összeszedte, mert ő sem emlékezett arra, hogy hol, és hogyan kapta. Esélytelen, hogy ezt a két perc hátrányt ledolgozza. A gyorsaságit Ogier nyerte 5,3 másodperccel Hirvonen, és a Jevgenyij Novikov előtt. Csak az első hét tudott kilométerenként egy másodpercen belül maradni a francia volkswageneshez, a többiek viszont perc felett kaptak ezen a szakaszon. Kubica keményen bekezdve az egymással nagyon szoros időket tudó, állandó 1-2 másodperces adok-kapokban álló WRC2-es mezőnyt alaposan elverte, és bő fél perccel volt a második előtt.
A második, 14 kilométeres szakasz teljesen megegyezett a tavalyival: szűk, technikás, hol homokos, hol köves, hol pedig aszfaltos. Csak akkor lehet jót menni rajta, ha a versenyzők elkapják a ritmust. Lassan már egy egész város összes kasztnisának munkát biztosít Novikov, hiszen itt (is) esett egy nagyot. (Navigátorával, az osztrák Ilka Minorral jól vannak.) Az orosz srác után rajtoló Latvala megnyerte a szakaszt, de majdnem rájuk esett, mert Novikovék még nem tudták kitenni a háromszöget. Második az összetettben vezető Ogier lett, mögötte Dani Sordo ért be. A spanyol srác pont a célba érés után forgott meg.
Csak egy 150 méteres darabbal toldották meg tavalyhoz képest a harmadik szakaszt, amelyet sok versenyző közelebbről is ismerhet, mert korábban rendszeresen itt tesztelhettek. Ogier megnyerte ezt a gyorsaságit, csakúgy mint tavaly, amikor igen komoly meglepetésre egy Skoda Fabis S2000-rel volt a leggyorsabb. Latvala lényegében egált ment csapattársával, és ezzel már feljött a hetedik helyre. Harmadikként Östberg, negyedikként pedig Hirvonen ért be, összetettben pedig előbbi a harmadik, utóbbi pedig a második helyen állt. Kubica kicsit odaverte a DS3 RRC-t, de a szervizparkban orvosolták a problémát.
Kubica mindent visz a WRC2-ben?
A negyedik gyorsasági (a reggeli másodikkal megegyező) szakaszt Neuville nyerte Ogier előtt. A belga ezzel 2,6 másodpercre megközelítette az összetettben előtte álló Östberget. Ogier a gyorsasági szakasz után elmondta, hogy spórolt a gumikkal, ezért többnyire az út közepén közlekedett. Hirvonen hasonlóan a beosztással magyarázta a gyengébb eredményt. Latvalának megint nem volt szerencséje, egy jobbosban eltalált valamit.
Ezt követően reggeli harmadik szakaszt teljesítették a versenyzők. Neuville ezt is megnyerte, és megelőzte Sordót, és már csak 5 másodperccel van Östberg mögött. Ezt leszámítva semmi különös nem történt, hiszen még mindig mindenki a hosszú gyorsasági szakaszra spórolt a gumikkal.
Bejött a taktika a volkswagenes fiúknak: Ogier és Latvala voltak a leggyorsabbak, mögöttük a csiliszószt ebédelő Neuville, az előző két gyorsaságit megnyerő belga srác ért be harmadiknak. Ezzel pedig az összetett harmadik helyre is előre lépett. Hirvonen arra panaszkodott, hogy bár tökéletesnek tűnik az autója, mégsem tudja kímélni az első abroncsokat - le is koptak a canvasig. Ostbergnek sem sikerült beállítani az autót, ő folyamatosan lapjával közlekedett. A WRC2-ben Kubica hatból öt gyorsaságit megnyert, és magasan - közel két perccel - vezette a kategóriát, a második Wiegand előtt, őt csak 6,3 másodperccel követte az orosz Protasov.
A nap végén ugyanaz a 13,55 kilométeres gyorsasági szakasz következett kétszer. Mindkét szakaszt Latvala nyerte meg előbb Ogier, Hirvonen és Östberg előtt, majd az ismétlésben Neuville és Ogier előtt. Latvala ezzel feljött az 5. helyre. (Nagy vesztes volt viszont a fordos Östberg, aki az utolsó gyorsaságin kiesett.)