A Volkswagen tökéletes versenyébe ezúttal egy defekt zavart bele. A kettős győzelem újfent kevésen múlt, és a két él-polós menetelését most is csak passzív szereplőként, mintsem ellenfélként kísérte végig a mezőny.
Nyolc szakasz, 157 versenykilométer volt a Szardínia-rali szombati- egyben zárónapjának programja. A Földközi-tenger második legnagyobb szigetének murvás útjain pénteken az első vonalból többen is elvéreztek: Jevgenyij Novikov mindjárt a második gyorsaságin, Mads Otsberg pedig a nap végi nyolcadikon dobta el a Fordot, az Akropolisz-raliról győztesként érkező Jari-Matti Latvala viszont a nyitányon bukott majd' két percet egy defekt miatt.
Szardíniáról köztudott, hogy útjai gumi- és technikagyilkosak, így hiába kezdte negyvenhat másodperces előnyben a szombatot Sébastien Ogier, még a pénteken mutatott erőfölény ellenére sem érezhette könnyű menetnek a nyolc gyorsot.
Két körben tudta le a mezőny a szombati szakaszokat. A napi elsőt a második helyen álló Mikko Hirvonen nyerte, akit a harmadik Thierry Neuville és a – defektje után ekkorra már ötödik – Latvala követtek. Hirvonennek elsősorban tán nem is Ogierre kellett tapadnia ekkor, hanem a belga fordos elől volt kénytelen menekülni, hiszen Neuville mindössze másodpercekre volt tőle. Az utóbbi versenyeken egyre inkább élpilótává lett Neuville hibázásig kergette a nála nyolc évvel idősebb és legalább ennyivel tapasztaltabb Hirvonent, aki a következő, tizedik szakaszon elmért egy hajtűkanyart, amivel nem csak a dobogót bukta, de a futamot is fel kellett adnia.
Hirvonen kiállásával Sordo örökölte meg a harmadik helyet, azonban mindössze egy szakaszig őrizte azt, Latvala ugyanis hamar elkapta őt is, és bejött Neuville mögé.
Az utolsó körre még ígérkezett két jó csata. Az egyik Mikkelsen és Sordo között alakult. A norvég még befoghatta volna a negyedik spanyolt, de egy lassú kanyarban eltörte a Polo felfüggesztését a tizennegyediken. A másik izgalmat a Power Stage adta, ahol a hat kiosztandó pontért hajtotta meg mindenki az eddigre már viseletes autókat.
Sokkoló lehet a mezőnynek, de még Latvalának is, amikor a biztos előnyben vezető Ogier három pontért képes váltani a tempón két szakasszal a vége előtt. Márpedig a franciában volt elég tartalék, és idén ötödször hozta el a Power Stage-et. Neuville csak egy másodpercet kapott tőle, amivel két pontot szerzett, a maradék egyet pedig Latvala kapta a harmadik hellyel – a végső sorrend is ez volt. A negyedik maradt Sordo, akit Martin Prokop és az első WRC-s versenyét futó Elfyn Evans követtek.
A WRC2-es kategóriájában Kubica már az Akropoliszon is megmutatta, hogy kimagaslik a mezőnyből, és a görög murva után Szardínián sem volt komoly kihívója. Egymást követő két győzelmével immár a kategória bajnoki címének nagy esélyese, emellett újfent az ő sikere jelentett vigaszt a Citroennek.
A versenynek egyébiránt volt egy magyar párosa: Érdi Tibor és navigátora, Táborszki Attlia abszolút huszadikok lettek a Subaru Imprezával.
Az idei világbajnokság ezzel túl van a féltávon. Augusztus első napjaiban a finn rali jön, amely már az idei nyolcadik futam lesz.