A Volkswagen tökéletes versenyébe ezúttal egy defekt zavart bele. A kettős győzelem újfent kevésen múlt, és a két él-polós menetelését most is csak passzív szereplőként, mintsem ellenfélként kísérte végig a mezőny.

Nyolc szakasz, 157 versenykilométer volt a Szardínia-rali szombati- egyben zárónapjának programja. A Földközi-tenger második legnagyobb szigetének murvás útjain pénteken az első vonalból többen is elvéreztek: Jevgenyij Novikov mindjárt a második gyorsaságin, Mads Otsberg pedig a nap végi nyolcadikon dobta el a Fordot, az Akropolisz-raliról győztesként érkező Jari-Matti Latvala viszont a nyitányon bukott majd' két percet egy defekt miatt.

Szardíniáról köztudott, hogy útjai gumi- és technikagyilkosak, így hiába kezdte negyvenhat másodperces előnyben a szombatot Sébastien Ogier, még a pénteken mutatott erőfölény ellenére sem érezhette könnyű menetnek a nyolc gyorsot.

Két körben tudta le a mezőny a szombati szakaszokat. A napi elsőt a második helyen álló Mikko Hirvonen nyerte, akit a harmadik Thierry Neuville és a – defektje után ekkorra már ötödik – Latvala követtek. Hirvonennek elsősorban tán nem is Ogierre kellett tapadnia ekkor, hanem a belga fordos elől volt kénytelen menekülni, hiszen Neuville mindössze másodpercekre volt tőle. Az utóbbi versenyeken egyre inkább élpilótává lett Neuville hibázásig kergette a nála nyolc évvel idősebb és legalább ennyivel tapasztaltabb Hirvonent, aki a következő, tizedik szakaszon elmért egy hajtűkanyart, amivel nem csak a dobogót bukta, de a futamot is fel kellett adnia.  

Hirvonen kiállásával Sordo örökölte meg a harmadik helyet, azonban mindössze egy szakaszig őrizte azt, Latvala ugyanis hamar elkapta őt is, és bejött Neuville mögé.

Az utolsó körre még ígérkezett két jó csata. Az egyik Mikkelsen és Sordo között alakult. A norvég még befoghatta volna a negyedik spanyolt, de egy lassú kanyarban eltörte a Polo felfüggesztését a tizennegyediken. A másik izgalmat a Power Stage adta, ahol a hat kiosztandó pontért hajtotta meg mindenki az eddigre már viseletes autókat. 

Sokkoló lehet a mezőnynek, de még Latvalának is, amikor a biztos előnyben vezető Ogier három pontért képes váltani a tempón két szakasszal a vége előtt. Márpedig a franciában volt elég tartalék, és idén ötödször hozta el a Power Stage-et. Neuville csak egy másodpercet kapott tőle, amivel két pontot szerzett, a maradék egyet pedig Latvala kapta a harmadik hellyel – a végső sorrend is ez volt. A negyedik maradt Sordo, akit Martin Prokop és az első WRC-s versenyét futó Elfyn Evans követtek.

1.bild.jpeg

A WRC2-es kategóriájában Kubica már az Akropoliszon is megmutatta, hogy kimagaslik a mezőnyből, és a görög murva után Szardínián sem volt komoly kihívója. Egymást követő két győzelmével immár a kategória bajnoki címének nagy esélyese, emellett újfent az ő sikere jelentett vigaszt a Citroennek.

A versenynek egyébiránt volt egy magyar párosa: Érdi Tibor és navigátora, Táborszki Attlia abszolút huszadikok lettek a Subaru Imprezával.

20130181703.JPG

Az idei világbajnokság ezzel túl van a féltávon. Augusztus első napjaiban a finn rali jön, amely már az idei nyolcadik futam lesz.

Címkék: WRC rali-világbajnokság Szardínia-rali

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr105375685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása