Azt mondják, mindig a spontán dolgok sikerülnek a legjobban. Most ennél, a Rallye Luxembourg-nál spontánabbat szinte el sem lehet képzelni. Mikor este közlik, hogy a hétvégén szabad vagy, s egy gyors netezés után találsz egy nem túl messzi futamot, az már elég spontán. Mannheim-tól szűk 250 km-re volt az a rali, amit egy Mannheimnál kisebb lakosságú országban rendeztek.

Luxemburgban már jártam egyszer-kétszer, s akárhogy is forgattam agyam rozsdás fogaskerekeit, nem igazán emlékeztem sík vidékre. Dimbes-dombos, hegyes-völgyes, szinte bárhol lehetne ralit rendezni. Igaz a kanyarok száma és erőssége nem említhető egy lapon pl. Bükkszentkereszttel, de azért nem rosszul találták ki a verseny pályáit a Rallye Support Club Luxembourg rendezői. Igaz a két napi 5 gyorsból 3 körgyorsasági volt, mert ugye a fél országot nem zárhatják le, de ez a nézők szempontjából nem negatívum ugyebár, mindig izgalmasabb egy körgyors (utolérések, előzések, az elág, stb.).

Csak sajnos mindez a Német Ralibajnokság keretein belül volt megrendezve, a németek túlzott biztonsági szabályainak megfelelve. Azaz nemhogy gyors közben, még nagyon a szünetekben sem volt szabad a pályán mászkálni. Az, hogy bement a rescue a pályára, még nem jelenti azt, hogy elmehetsz másik kanyarba. vagyis igen, a pályától 10 m-re a búzatáblában, a csalánosban. Mit kezdenének ezek a hollandoknál, belgáknál, ahol a nézők 70 %-a a WRC-k után az autók között a pályán vonul le???  Ja, hát kérem, itt nincsenek WRC-k.

Hallottam a rádióban kétségbeesett pályabírót, aki amiatt volt ideges, hogy a safety autók után, ámbár jóval az előfutók előtt két ember a pályán ment... Tisztán értettem ahogy mondta: ebből baleset is lehetett volna. Pl. rájuk dől egy fa? Vagy elesnek egy kőben?

Idevág egy érdekesség, mivel a 6 megtetkintett gyorsból 3 etap lett előbb, vagy utóbb. Szombaton olyan murvás szakasz volt a gyorsaságin, hogy akkora kövek repkedtek szerteszét mint a fejem, a két szegény sporbíróNŐ alig győzött a pályára szaladgálni, a nagyobb sziklákat elrugdosni. A vasárnapi gyorsomat viszont kocsival bejártam, szinte hibátlan volt. A harmadik körben mégis etap lett, mert állítólag egy helyen túlzottan leromlott az aszfalt minősége, és az balesetveszélyes...

117641x51ec4e1ac.jpg

De állt gyorsasági amiatt is, hogy a videón is látható Megane elmozdította a kanyar csücskébe kihelyezett szalmabálát, és azt a rescue-nak kellett visszahúzni (4 spori együttes ereje sem bizonyult elegendőnek). Igaz röviddel utána egy "defektes Fahrzeug", azaz egy motorhibás Peugeot állt félre a pályán, mondjuk rohadtul nem az íven, fogalmazzunk úgy, hogy bőven a kanyar utáni egyenesben húzódott félre. Persze etap lett. 

Bár az is elég németes volt, hogy a WP1, azaz a legelső gyors is csúszással kezdődött, és onnantól kezdve soha, senki, se sportbíró, se WP-Leiter (azaz gyorsasági-vezető) nem tudta, mi mikor kezdődik. De Pató Pál úr híres szállóigéjét egyébként is sikerrel alkalmazták itt (is) a dajcsok, mivel a vasárnapi (megintcsak első) gyors rajtja 9:51-re volt kiírva, de 9:00-kor még egy lélek sem állt a pálya mellett, 9:30 körül fuvarozgatták be civil autókkal a sporikat a pályára, hogy 10:15-kor a körüket elvéve tudjanak rajtolni az előfutók... Még szerencse, hogy bizonyos Klausner mehetett a körön.

117357x51e998be1.jpg

A verseny egyébként statisztikailag jó volt, mert amilyen jól éreztem magam szombaton, olyan szar volt a vasárnap. Nyakig érő csalánoson kellett átgázoljak a szünetben, mert pályára még végképp sem szabad ugye tévedni, minden kisebb probléma miatt állt a gyors, aztán vagy etap lett, vagy nem, de inkább igen. Egyetlen hatalmas pozitívum, hogy a szabálytisztelő német nézők szinte úgy tekintenek a szalagra, mint egy villanypásztorra. Ahol kinéztem a helyet, ott ugyanannyit láttam is, nem volt tapasztalható a holland-belga szinte tépésig való szalagfeszítés intézménye. Szombaton egy lovaskarámból néztem a második kört, szalag sem volt, csak a spori elmondta, honnan szabad nézni. Be is állt mindenki szép sorba a képzeletbeli vonal mögé. És nem áll be eléd senki, ebből a magyaroknak is volna mit tanulniuk...

117661x51ec4ef1b.jpg

Igaz a német versenyzőknek is volna mit tanulniuk a magyaroktól, mert igencsak gyengén muzsikáltak. Esküszöm, pedig ez nagy szó, de a legszebben vezető, minden kanyart látványosan, szépen, keresztbe, gyorsan vevő versenyző egy francia a srác volt, aki egy DS3 R3T-vel, azaz egy ELSŐKEREKES autóval versenyzett! Arról nem is beszélve, hogy abszolút második lett. Igaz Herr Wallenwein S2000 Skodáján kívül két R3-as volt az abszolút dobogón, a negyedik helyezett is a tesó, Herr Wallenwein 2 lett egy Subaruval. Elég tanúlságos az eredménylista: http://www.ewrc-results.com/final.php?e=8140

Elég szánalmasnak találom, hogy az összkerekes, turbós R4-es autók az R3-asok, R2-esek között szerepeltek. Még ha a látványos keresztben csúszások miatt veszítettek volna másodperceket, de nem! Véleményem szerint van legalább 10-15 olyan magyar versenyző, aki elég komoly fricskát adhatna a németeknek... Igaz errefelé a pályaversenyzés sokkal inkább népszerű, így az igazán tehetségesek nem a raliban indulnak.

Címkék: video német skoda vargagixxxer DRS klausner rally de luxembourg wallenwein

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr565425526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joshua7 2013.07.29. 20:22:16

Az utolsó bekezdés elég gáz, vagyis miért ír valaki németül, ha nem tud németül?
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása