18:58 Az IB két tagja is formai hibákkal indokolja, hogy nem szavaztak múlt héten a Bp Rallye-val kapcsolatos szavazáson. Pénzes Zsolt azt kéri, hogy ebbe most ne menjünk bele, a későbbiekben lesz még idő tisztázni ezt a kérdést. Többen zúgolódnak, mert nyilvánvalóan nem kaptunk választ a valódi okokra. Pénzes Zsolt bezárja az értekezletet, mert a szentendrei önkormányzathoz kell mennie tárgyalni.
18:52 Takács Attila azt kéri, hogy a jövőben ne töröljenek versenyt a naptárból, ha van még egy halvány esély, hogy megrendezhető. Móczár úr tökéletesen igazat ad neki és ígéri, hogy a jövőben ilyen nem történik majd.
18:50 A GPS rendszer és a vele kapcsolatos sebesség túllépési büntetések témáját ezennel Móczár úr lezárja és kéri az RSB-t, hogy dolgozza át a rendszert.
18:46 Központi kérdés a GPS téma. Hosszabb ideje megy ezen a diskurzus, mint a Bp Rallye-n. Most Turán Frigyes beszél, aki szerint a pénzbüntetés helyett az időbüntetés mellett érvel.
18:41 Ismét GPS téma: Leitold Károly külföldi versenyeket hoz példának pro, Pénzes Zsolt szintén külföldi példákat hoz kontra...
18:39 Valaki arra kíváncsi, hogy az IB tagjai közül miért csak négy ember szavazott a 48 órás határidőn belül. Pénzes Zsolt azt mondta, hogy ennek a kérdésnek a megbeszélésére tökéletes lesz a holtszezon, most örüljünk annak, hogy lesz Bp Rallye.
18:37 Újabb kérdés a Budapest Rallye-val kapcsolatban. Konkrétan milyen okok miatt alakult ki ez a visszás helyzet? Móczár úr válaszában kitér az engedélyek beszerzésének nehézségére.
18:35 Pénzes Zsolt azt ígéri, hogy jövőre átdolgozzák a rendszert, de bővebben nem akar és nem is tud kitérni a részletekre.
18:32 Ollé Sándor kifejti, hogy a pénzbüntetéseket progresszíven kellene kiróni. Az első alkalom mindenképpen legyen olcsóbb, mint egy esetleges második. A visszaesőket pedig büntessék komolyan.
18:29 Móczár alelnök úr felveti, hogy a jövőben időbüntetést javasol minden sebességtúllépés büntetésére, de nyitott a további javaslatokra.
18:27 Ollé Sándor a GPS-ek hitelességéről érdeklődik, saját veszprémi példáját ismertetve. A fonalat elveszítettem egy pöppet... Mindenesetre parázs vita kezd kialakulni. A magam részéről kicsit korábbra vártam valami hasonlót és nem pont ebben az ügyben. Pénzes Zsolt válasza az FIA példáját hozza, ahol 10-20 eurót kérnek 1km/h sebességtúllépésért, attól függően, hogy 50% alatti vagy feletti túllépésről van szó. Itthon 1000-2000 forint az összeg. Apró személyeskedéseket is hallunk a párbeszéd során.
18:21 A verseny kiírása a holnapi nap folyamán megjelenik, a nevezési határidő valószínűleg későbbre lesz tolva.
18:20 Az időpont október 4-5. Pénteken prológ, szombaton verseny. Pályabejárás csütörtökön és pénteken lesz. A titkos szakaszok nagy része a nézők elől elzárt lesz, Lábatlanon ez természetesen nem érvényes. Az ORB, a Historic és a Rallye 2 mezőnye is megy a prológon.
18:15: A Budapest Rallye-ról beszél: Rajtdobogó a Vajdahunyad Várnál, prológ a műjégen, szervízpark a szentendrei Duna-korzón. A pontos útvonal még titkos, a gyorsasági kilométerek száma 120km. Egy 17 km, egy 12 km-es és a Lábatlan-Bajna gyorsasági. A másik két még mindig titkos pályáról annyit tudni, hogy minden résztvevő az itinerosztásnál fogja megtudni, hogy merre vannak. Legutóbb a titkos pályák 1984-ben szerepeltek egy verseny programjában.
18:12: Az alelnök úr kiemeli, hogy a magyar ralisport hagyományos versenye a Budapest Rallye, ezért nagyon fontos, hogy megrendezésre kerüljön. Kifejezi reményét, hogy sok páros nevez majd és jó versenyt rendez majd a rendező. Most Pénzes Zsolt veszi át a szót.
18:10 Az alelnök beszél: Elnézést kér mindenkitől a kialakult helyzet miatt, és bejelenti, hogy LESZ BUDAPEST RALLYE! Az IB átértékelte korábbi döntését és engedélyezte, hogy módosítások történjenek a naptárban. Mindenki támogatta a verseny megrendezését.
18:06 Várunk. A szakágvezető mellett feltűnt Móczár Péter is.
18:00 Pénzes Zsolt szakágvezető egy pici türelmet kért, mert valaki még hiányzik. Sajnos nem értettem, hogy ki, de várunk. Nagyjából harminc érdeklődő van jelen, jókedvű beszélgetés zaja tölti be a szobát.
17:52 Hamarosan kezdődnie kell a Nyílt Szakági Értekezletnek. Az érdeklődők szállingóznak - velem együtt tizenöten vagyunk a teremben -, de még rejtély, hogy ki tartja az értekezletet. A Budapest Rallye megrendezése körül kialakult helyzet tisztázására számít minden jelenlévő, várjuk a szakágvezető tájékoztatását az ügyben. A hangulat oldott, többen nevetgélnek.