Természetesen a Budapest Rallye legnagyobb szenzációja a kis kupás Suzukink bemutatkozása lesz a Rallye 2 mezőnyében, de azért indulnak ám mások is. Bajnokavatásra kicsi az esély és nem is tenne jót a Mecsek Rallye nevezési listájának, de előfordulhat akár ez is.
Eddig négy versenyt rendeztek idén az Országos Rallye Bajnokságban és úgy tűnik, hogy kétesélyes a bajnoki cím. Vagy a Herczig - Bacigál kettős nyeri meg, vagy a Kazár - Szőke páros veszíti el. Jelenleg úgy fest a helyzet, hogy öt pont Kazárék előnye Herczigék előtt, ami nem sok, elméletileg egyetlen Power Stage-en ledolgozható. Persze a gyakorlat ezúttal is más, mint az elmélet. Kazárék kétliteres WRC-vel indulnak, míg Herczigék egy S2000-es, szívómotoros technikát használnak idén is. A két autó között jelentős a különbség, előbbi sokkal erősebb, sokkal gyorsabb és mindenki sokkal szívesebben menne vele, mint az utóbbival. Naná, hogy a Skoda Fabia S2000 is fantasztikus versenyautó a maga kategóriájában, de két egyforma képességű pilóta közül mindig a WRC-s fog nyerni. Ott van példának Turán Frigyes, aki a Focus WRC-vel idén száz százalékos mérleggel büszkélkedhet: ahol célba tudott érni, ott nyert. Igaz, mindössze Kassán jutott el a céldobogóig, az első három versenyen nem sok babér termett számára, így a bajnoki címért zajló csatában már nem érdekelt. Viszont Frici is nagyon gyors és teljesen hazai pályán lesz Dobogókő környékén, a magam részéről mindenképpen az ő győzelmére fogadnék. Már ha ugye célba ér. Visszatérve a bajnoki cím sorsára, elég egyszerű a képlet. Ha Kazár nyeri a versenyt és Herczig nem szerez pontot, akkor bajnok a miskolci pilóta. Ebben az esetben ugyanis - Power Stage pontoktól függetlenül harminc pontra nőne Kazár előnye, a Mecsek Rallye-n pedig ugyanennyi pont szerezhető a PS pontokkal együtt (25+5). Ha Herczig a Mecsek Rallye-t maximum ponttal is tudná zárni és Kazár nullázna, akkor pontazonosság alakulhatna ki. Ilyenkor mindig a "több jobb helyezés" dönt, esetükben nyilván a győzelmek számát kellene összehasonlítani, de abból Kazárnak lenne több. A pontverseny állása a Kassa Rallye után itt olvasható.
WRC vs. S2000 - rajtok a Rallye du Var-on
Titkos gyorsaságik. Alapvetően egyetértek azzal, hogy a korlátlan tréningezés megöli a ralit. Ez ugyanis egy sport, olyan sport, ahol különböző szintek vannak a különböző képességű és tudású versenyzők számára. Vannak az egy gyorsaságis sprintek, van az RTE és a Rallye 2, aho két-három pályát kell feldolgozni, van az ORB és aztán van az Európa-bajnokság (ERC) és persze a világbajnokság (WRC). Utóbbi nyilván a legmagasabb szint, ahová egy raliversenyző eljuthat, de az ERC (Rali Európa-bajnokság) sem lebecsülendő. Ezen sorozatok versenyein kettőt (!) lehet menni pályabejáráson, ami nyilván nem elég, amikor valaki belecsöppen a nemzetközi mezőnybe. Az RTE versenyeken minimum hármat kell, mivel ez egy amatőr versenyzők számára kiírt bajnokság, teljesen érthető, hogy minél több tréningre próbálják rávenni a lelkes fiatalokat. Az ORB-ben, a murvás versenyeket leszámítva nem túl gyakori, hogy maximálják a bejárások számát, ez az ötös szám viszont tetszik nekem. A négy még jobban tetszene. Egy ideális világban ugyanis mindenki szeretne eljutni a csúcsig, ami nyilván nem az ORB, hanem a világbajnokság, így folyamatosan fejlődni kellene itinerkészítésben is, hogy ha valaki eljut az ERC-ig, netán a WRC-ig, akkor ne legyen gond kettőből elkészíteni egy használható itinert vadidegen pályákon. Mert az az igazi rali, nem pedig az, hogy idén a negyedik versenyünk lesz a Budapest Rallye és másodszor megyünk majd a Lábatlan - Bajna gyorsaságin, oda igazából csak azért kell Lacika, hogy ne féljek egyedül az autóban.