Természetesen a Budapest Rallye legnagyobb szenzációja a kis kupás Suzukink bemutatkozása lesz a Rallye 2 mezőnyében, de azért indulnak ám mások is. Bajnokavatásra kicsi az esély és nem is tenne jót a Mecsek Rallye nevezési listájának, de előfordulhat akár ez is.

rsz_ralitabla_final_2_bpr13.jpg

Eddig négy versenyt rendeztek idén az Országos Rallye Bajnokságban és úgy tűnik, hogy kétesélyes a bajnoki cím. Vagy a Herczig - Bacigál kettős nyeri meg, vagy a Kazár - Szőke páros veszíti el. Jelenleg úgy fest a helyzet, hogy öt pont Kazárék előnye Herczigék előtt, ami nem sok, elméletileg egyetlen Power Stage-en ledolgozható. Persze a gyakorlat ezúttal is más, mint az elmélet. Kazárék kétliteres WRC-vel indulnak, míg Herczigék egy S2000-es, szívómotoros technikát használnak idén is. A két autó között jelentős a különbség, előbbi sokkal erősebb, sokkal gyorsabb és mindenki sokkal szívesebben menne vele, mint az utóbbival. Naná, hogy a Skoda Fabia S2000 is fantasztikus versenyautó a maga kategóriájában, de két egyforma képességű pilóta közül mindig a WRC-s fog nyerni. Ott van példának Turán Frigyes, aki a Focus WRC-vel idén száz százalékos mérleggel büszkélkedhet: ahol célba tudott érni, ott nyert. Igaz, mindössze Kassán jutott el a céldobogóig, az első három versenyen nem sok babér termett számára, így a bajnoki címért zajló csatában már nem érdekelt. Viszont Frici is nagyon gyors és teljesen hazai pályán lesz Dobogókő környékén, a magam részéről mindenképpen az ő győzelmére fogadnék. Már ha ugye célba ér. Visszatérve a bajnoki cím sorsára, elég egyszerű a képlet. Ha Kazár nyeri a versenyt és Herczig nem szerez pontot, akkor bajnok a miskolci pilóta. Ebben az esetben ugyanis - Power Stage pontoktól függetlenül harminc pontra nőne Kazár előnye, a Mecsek Rallye-n pedig ugyanennyi pont szerezhető a PS pontokkal együtt (25+5). Ha Herczig a Mecsek Rallye-t maximum ponttal is tudná zárni és Kazár nullázna, akkor pontazonosság alakulhatna ki. Ilyenkor mindig a "több jobb helyezés" dönt, esetükben nyilván a győzelmek számát kellene összehasonlítani, de abból Kazárnak lenne több. A pontverseny állása a Kassa Rallye után itt olvasható.

WRC vs. S2000 - rajtok a Rallye du Var-on

Titkos gyorsaságik. Alapvetően egyetértek azzal, hogy a korlátlan tréningezés megöli a ralit. Ez ugyanis egy sport, olyan sport, ahol különböző szintek vannak a különböző képességű és tudású versenyzők számára. Vannak az egy gyorsaságis sprintek, van az RTE és a Rallye 2, aho két-három pályát kell feldolgozni, van az ORB és aztán van az Európa-bajnokság (ERC) és persze a világbajnokság (WRC). Utóbbi nyilván a legmagasabb szint, ahová egy raliversenyző eljuthat, de az ERC (Rali Európa-bajnokság) sem lebecsülendő. Ezen sorozatok versenyein kettőt (!) lehet menni pályabejáráson, ami nyilván nem elég, amikor valaki belecsöppen a nemzetközi mezőnybe. Az RTE versenyeken minimum hármat kell, mivel ez egy amatőr versenyzők számára kiírt bajnokság, teljesen érthető, hogy minél több tréningre próbálják rávenni a lelkes fiatalokat. Az ORB-ben, a murvás versenyeket leszámítva nem túl gyakori, hogy maximálják a bejárások számát, ez az ötös szám viszont tetszik nekem. A négy még jobban tetszene. Egy ideális világban ugyanis mindenki szeretne eljutni a csúcsig, ami nyilván nem az ORB, hanem a világbajnokság, így folyamatosan fejlődni kellene itinerkészítésben is, hogy ha valaki eljut az ERC-ig, netán a WRC-ig, akkor ne legyen gond kettőből elkészíteni egy használható itinert vadidegen pályákon. Mert az az igazi rali, nem pedig az, hogy idén a negyedik versenyünk lesz a Budapest Rallye és másodszor megyünk majd a Lábatlan - Bajna gyorsaságin, oda igazából csak azért kell Lacika, hogy ne féljek egyedül az autóban.

Első rész ITT

A Budapest Rallye hivatalos honlapja ITT

Titokzatos pályavideók ITT

JägerKFT.jpgStappert-Logo_72dpi.jpg

Címkék: orb wrc rte s2000 2013 rallye2 Suzuki Turán Kazár Shaperz Rally Shaperz Budapest Rallye Herczig

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr615546571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása