Turán nyerte az első gyorsaságit, de nagy meglepetések nem történtek. Legfeljebb az, hogy egy suzukis gyerek megint letette a névjegyét.
240 páros rajtolt el a hungaroringi első gyorsaságin. Gyulay Zsolt, az MNASZ elnöke és a Hungaroring elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy "Számomra immár sokadszor bizonyosodik be, hogy 2013 a magyar autósport éve, hiszen a versenyzői és sportszakmai, sportdiplomáciai vonalon is komoly eredményeket tudunk felmutatni az idén. Ráadásul egy egészen fantasztikus, rekordokat hozó versennyel tudjuk elbúcsúztatni ezt az évet, így az a meggyőződésem, az idei Szilveszter Rallye-val rákerült a pecsét a magyar autósport jeles bizonyítványára. Ez a jubileumi viadal is bebizonyította, milyen népszerű az autósport Magyarországon, hiszen ekkora mezőny még sosem indult egyetlenegy hazai rallye versenyen sem. Örülök, hogy a remek eredményekhez, akárcsak a mostani viadal sikeréhez a Hungaroring is hozzájárult, és hiszem, hogy az idei évet 2014-ben képesek leszünk felülmúlni. Egyértelművé vált, hogy a technikai sportoknak igenis létjogosultsága van hazánkban, és teljes összefogással még jobbá és eredményesebbé tehetjük a magyar autósport valamennyi ágazatát”
Egy ideje gondolkodom azon, mit is lehetne írni a mai versenynapról, mert egyetlen 7,5 kilométeres gyorsasági szakaszon sok minden nem történt. A mezőny fele hátul hajt (zömmel Ladák és BMW-k), van vagy negyven összkerekes versenyautó. A versenyzők nagy része a rajtnál arról beszélt, hogy nem nyerni szeretnének, csak a nézőket szórakoztatni, autót tesztelni, vagy szórakozni jöttek. Mit is várnánk egy év végi buliversenytől?
Voltak néhányan, akik nyerni szeretnének. Egyik - nem is annyira titkos - kedvencünk, Oberling Krisztián jött, és mintha csak kiugrana a spájzba leakasztani egy szál kolbászt. Semmi látvány, de piszkosul gyors. Konkrétan agyonverte a kategóriáját, és abszolút 37. időt autózott, lenyomva a húszéves Suzukijánál sokkal ütőképesebb autókat - úgy 190-et.
Egyébként alapvetően papírforma eredmény született, Turán Friciék nyerték az első gyorsaságit, hozzá igazán közel azonban csak ketten vannak. Cseh Vili második helye azért meglepetés - Beppo Harrach nem most kezdte, ment eleget éjszakai is, így az ő eredménye nem vágott hanyatt senkit. A túrás ifj. Vincze már kilométerenként egy másodperce felett kapott. A többi ORB-s versenyző nem megszokott navigátorával, nem a megszokott autójával megy, így az ő esetleges gyengébb teljesítményükön sem kell fennakadni. Érdiék és Hadikék pedig pár nap múlva már a Jänner Ralin fognak indulni, vagyis vizsgázniuk kell az autójukra.
A verseny vasárnap reggel korán kezdődik, alig hét után már a pályán lesznek az éles autók. Belépés és parkolás díjtalan, gyertek, estig tart a móka!
Vasárnapi rajtlista