240 induló, 34 női navigátor, több mint tízezer néző vasárnap, illetve egy 1500 lóerős kamion Kiss Norbert irányításával az előfutók között. A győztes Turán Frici és Zsiros Gabi mesterötössel zárta az idei szezont. És itt vannak a fiatalok!
Mindenki, aki élt és mozgott, valamint valami köze van az autóversenyzéshez,a Hungaroringen búcsúztatta az Óévet. Szinte valamennyi rekord megdőlt a versennyel kapcsolatban: 240 induló, 34 női navigátor, több mint tízezer néző vasárnap. Reggel igazán mocsok időjárás volt: fagyos idő, tejfel sűrűségű köd. Bevallom, azt hittem, több lesz az esés-kelés.
„Nagyszerű hangulatban telt a verseny. Persze mindenki „bulizni” érkezik egy ilyen évbúcsúztató bajnokságra, ám a pályára lépve azonnal kőkemény versenyzővé válik minden résztvevő, és egyáltalán nem veszi senki fél vállról az év utolsó futamát” – kezdte Frici. „Sok-sok apró tényezőnek kell együtt jól működnie egy győzelemhez, most tényleg 100%-osan elégedett vagyok: tökéletes volt az autó, remek taktikával, jó gumiválasztással sikerült versenyezni, és nem hibáztunk mi sem. Szóval tényleg minden egyben volt. Az osztrák Beppo Harrach volt a legnagyobb ellenfelünk, izgalmas csatákat vívtunk, egy gyorson meg is vert minket, a többi szakaszon viszont nem engedtük, hogy előttünk végezzen“ – mosolygott a 15. Szilveszter Rallye győztes pilótája. (Az első és a második szervizparkban is készítettünk interjúkat.)
„Hatalmas embertömeg előtt autóztunk, és ez mindig nagyon motivál minket“ – vette át a szót a csapat navigátora, Zsiros Gabi. „Fantasztikus látni, hogy ez a sport mennyi embert tud megmozgatni, és hogy még így a két ünnep között is ennyien kíváncsiak a ralia. Ezúton is köszönjük az egész éves szurkolást, a sok-sok érdeklődést, személyes vagy virtuális megkeresést, nagyon sok erőt merítünk a közönség szeretetéből az egész szezon során. Jövőre találkozunk!“ – zárta Gabi.
Turánék mögött az osztrák bajnokság egyik legjobb duója, a Beppo Harrach és Leopold Welsersheimb végzett a második helyen, míg a dobogó harmadik fokát az ifjabb Cseh Vilmos, Fejes Gábor duó szerezte meg.
Favoritjainknak felemásra sikerült a verseny: Ranga Peti az első gyorsaságin esett ki, Laci bátyja viszont tisztes helytállással 6. helyen végzett. Oberling Krisztián az öregecske Suzukival megint jól beköszönt: abszolút 33. helyen végzett, a kategóriáját bő másfél perccel verte. Más liga a srác, tessék észrevenni! Ugyanígy más ligában játszanak a beharangozónkból kimaradt Szauerék, akik a legjobb ladás csapatként abszolút 23. helyen értek célba! (Halló, az sem űrtechnika, de a srác azt hiszem ufó! Szolgálati közlemény: küldjétek el a belső kamerás felvételeiteket, szívesen kitennénk.) Nem közkívánatra, de valahogy először kimaradtak, de pótoljuk: Ifj. Géringer az 1,6-os Hondával abszolút 21. helye és H3 kategória győzelme előtt is le a kalappal. Ez sem mai technika, és a tizennyolc éves srác eredménye sem hétköznapi.
A verseny legfiatalabb sofőrje, az idei kamionos Európa-bajnokságon négy futamot megnyerő, 17 éves Major Benedek nemhogy célba ért, hanem kategóriájában (H7) a második helyet szerezte meg. Ám ennek ellenére azt mondta, nem vált ralira, marad a kamionosok mezőnyében.
De ha már a raliba kiránduló pályaversenyzőknél járunk, Tim Gábort is meg kell említenünk. Gáboréknak a kezdeti, biztató eredmények után műszaki gondjai adódtak, így végül az abszolút 75. és a H4 kategória 8. helyén végeztek.
Szépségdíjasan közlekedett a Jana - Tomó páros, de erről már mindenki látott nálunk videókat. (Igen, az esésről is.)
Részletes eredmények a rallylive.hu oldalon.