Hárman is álltak korábban az élen, mégis Robert Kubica zárta első helyen a 31. Janner Rally első napját. A magyar különítménynek viszont rossz sorozata van.

A Fapados Montén nincs hó. Mondjuk már nem is nagyon vártuk, hiszen napok óta az időjósokat figyeltük. A "kismonte"-jelleget azonban nem csak a hol havas, hol latyakos, hol meg porszáraz aszfaltnak köszönheti ez a verseny, hanem a folyamatosan változó útviszonyoknak. Na, ezzel nem is volt baj: a fagypont alatti éjszakai hőmérsékletnek köszönhetően a köd remekül lecsapódott az aszfaltra, és ha már ott volt, hát jól oda is fagyott. Ennek köszönhetően hatalmas gumiháború kezdett kibontakozni. Voltak - mint pl. Bessenyeiék -, akik szögessel vágtak neki a napnak, voltak, akik csak előre tettek fel szögest, mások pedig a leglágyabb keverékű abroncsokkal próbálkoztak. Mindkét döntésben bőven volt kockázat, hiszen minden, nem jégen megtett kilométer a szögek ellensége, ráadásul jégen kívül egyértelmű bukóban lehet vele az ember. Azt, hogy szög nélkül a jégen mennyit ér egy mégoly lágy keverékű abroncs, talán nem kell részletezni.

big2_01314801_090_.jpg

Az első, közel 19 km-es gyorsasági szakasz igazi nehézségét az jelentette, hogy a legváratlanabb helyeken fekete jég borította az utat, ezért senki sem tudott hibátlanul menni. Nem mondanám, hogy estek-keltek, de az árokjárás, kisebb-nagyobb kövek okozta károk általánosak voltak. Nem kimondottan lelkesedett a mezőny eleje sem, a sajtóanyagok inkább panaszáradatnak tűntek. A szakaszt a lengyel Kajetan 'Kajto' Kajetanowicz nyerte, de csak másfél másodpercet adott az 54 éves Rajmund 'Mundl' Baumschlagernek, de honfitársa, Kubica is lőtávolban maradt. A magyarok egymással versenyeztek, a Production Cup-ban egy másodpercen belül volt egymáshoz Kisérdi, Hadik és Lukács Csucsu. (Ezzel a kategória 6-8 helyeit foglalták el.) Bzzz-ék nyerték a kategóriát az első gyorsaságin, Klausz Kristófék pedig a 9. helyen álltak.

A második, 10 kilométeres gyorsaságit megint Kajto nyerte, a Minivel versenyző cseh Pech és Kubica előtt. A múlt héten még a Szilveszter Rallye-n versenyző Harrach gróf pedig Baumschlager előtt lett a negyedik. Baumschlagert az ág is húzta, hiszen volt egy korai rajtja. Navigátora, Klaus Wicha elmondta, hogy a rajtban rosszul látták az órát, mert az autóban lévő kamera a navigátor elől kitakarta, azt csak a pilóta láthatta, akinek egyedül kellett rajtolnia és kiugrott. Oké, plusz 10 másodperc. A mezőny ezen a gyorson is csúszkált, többen meg is forogtak. A legjobb magyar Csucsu volt egy abszolút 14. idővel. Összetettben Kajto, Kubica és Pech volt a sorrend. A Production Cup élén Harrach, Csucsu 6., Hadik 7. és Érdi 8. helyen állt. Ugyan a szakaszon csak második lett, Bessenyey Európa-bajnokhoz méltóan vezette a 2WD-t.  

A Harrach család első említése egy 1195-ben kiadott oklevélben olvasható. Számos műemléket és államférfit adtak a világnak. A ralisport szeretete is családi vonás lehet, ugyanis Beppo édesapja, Ernst is nem csak rendszeresen rajthoz állt a családi birtokon szervezett, mára hagyománnyá vált ralisprinten, de többször meg is nyerte azt. Beppo egyébként minden allűrtől mentes, rendszeresen jön Magyarországra versenyezni.

A harmadik, alig 9 kilométeres szakaszt Kubica nyerte. Úgy tűnik, új navigátorával, Maciej Szczepaniakkal kezdenek összeszokni. A szervizpark előtt Kajto, Kubica, Pech, Baumschlager volt a sorrend. A Production Cupban a magyarok pontszerző helyen, a 2WD-t Bessenyey vezeti, mi kell még? Nem gondoltam volna, hogy nagyjából ez volt az utolsó pillanat, amikor felhőtlen az örömöm.

big2_01314801_100.jpg

A szervizpark után még egyszer ugyanez a kör következett. A hosszún elmúlt a jég, viszont az első körben felhordásos lett. Volt is nagy öröm, boldogság. Esni azon is lehet (lásd az orfűi jobbost). Baumschlager jól választott gumit, és - szemben az ellenfeleivel - bevállalta a szög nélküli abroncsokat, így elkente a mezőny száját: a korábban vezető Kajtónak egy másodpercet adott kilométerenként, Kubicának, akik tizenkét kilométert defekttel ment, még többet. (Ehhez képest viszont alig kapott) Át is vette a vezetést a skodás. Bessenyeyék alól viszont elfogyott a hajtás. Hadikéknak is megkotlott a váltójuk, Csucsuék pedig megforogtak. Az osztrák Aignerék pedig egy tempós szakaszon elhagyták a hátsó szélvédőjüket. Nem nagyon volt melegük utána.

Bzzz: "A 2014-es Janner rally első napjának summája... Az első szakaszon szöges abroncsokkal csak a biztonságot szem előtt tartva haladtunk, ami egy kategória első időre volt elég. Nagyon örültünk Yulival, de tudtuk ez még nagyon csak a kezdet. A második és harmadik szakasz is kellemes volt, nem siettünk még annyira sem, mint az elsőn, így újabb két szakasz második hely jelent meg a nevünk mellett és az első szervízt az első helyen várhattuk. Ez komoly fejlődés volt a tavalyi évhez képest, főképpen, hogy ez a tempó most nem volt egyáltalán kockázat vállalós, ami egy ilyen felületen nagyon fontos. A negyedik szakaszra is a szöges abroncsokkal mentünk ki, bár azt mondom utólag hogy talán a vizes gumik jobbak lettek volna, de sajnos 4 kilométerrel a cél előtt hajtás eltűnt a kocsiból. Odáig az osztrák Böhm-nél olyan 20 másodperccel voltunk gyorsabbak, de tudjuk az autósportban nincs ha. Így sajnos a pálya szélére kényszerültünk. Itt is szeretnénk megköszönni a sok-sok bíztató sms-t, hívás és viber üzenetet, nagyon jól estek nekünk. A kocsi jelentjük újra harcra kész, új féltengelyt kapott így ha már búcsúznunk kellett az első helyről, azért holnap mindent meg fogunk tenni érte, hogy a 7 bónuszpontot begyűjtsük."

Az ötödiken a négyszeres lengyel bajnok Kajto egy tizeddel volt Baumschlagernél gyorsabb. Utánuk Harrach, Kubica és Pech volt a sorrend. Összetettben nem történt változás. Érdi jött egy kategória negyedik időt, Csucsu pedig egy megforgás után hatodikat. A 2WD-ben Klausz Kristófék a 9. helyen álltak. (Ebben a kategóriában jegyezzük meg a német Julius Tannert nevét, hiszen egy R1-es Citroen DS3-mal, a mezőny egyik leggyengébb autójával ekkor stabilan hatodik, de lesz még ő dobogós helyen!)

big2_01314801_111.jpg

Kajto győzelmi esélyei a hatodik gyorsaságin, két kilométerrel a rajt utájn foszlottak szerte. Eldobta a Fiestát. A szakaszt Kubica nyerte Baumschlager és Harrach előtt. Összetettben az első három (Baumschlager, Pech és Kubica) között nagy hirig bontakozott ki, ugyanis hat szakasz után 15 másodpercen belül voltak. A szervizparkban sikerült Csucsuékkal beszélni, akik elmondták, hogy lecsúszott a turbócsövük, de mennek tovább. 

Embedded image permalink

A szervizpark után két új szakasz következett, kétszer. Az első, 8,7 kilométeresen Pech egy tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint Kubica, és csak két tizeddel verte Harrachot. Baumschlager a szervizparkban hosszabb végáttételre váltott, de ez végül nem bizonyult jó döntésnek, hiszen erőtlennek érezte a Skodát. Összetett sorrendjében ugyan nem történt változás, de egyre szorosabbá vált a verseny. Csucsuék újra kategória negyedik, Érdiék pedig hetedik időt jöttek. 

A nyolcadik gyorsasági a nap leghosszabbját (23 km) Kubica nyerte Pech és Baumschlager előtt. Az osztrák ezzel a harmadik helyre esett vissza, és a cseh minis állt az élre. A jegyzőkönyv kedvéért jegyezzük meg, mindössze 3,4 másodperc különbség volt a szakasz végén közöttük. Érdi jött egy kategória harmadik időt, Csucsuéknak megint műszaki gondjaik adódtak. A Production Cupban Harrach már másfél perccel vezet.

A kilencedik gyorsaságin ismét Kubica volt a leggyorsabb Pech (megint csak egy tized volt a különbség!) és Baumschlager előtt. Az összetett sorrend még mindig nem változott, de Kubica nyomás alatt tartotta Pechet (köztük csak 1,9 másodperc) A Production Cupban érdekelt két magyar páros jól felszívta magát, hiszen Érdi harmadik, Csucsu pedig negyedik időt autózott. (Tibi ezzel a kategóriában már negyedik helyre zárkózott fel, és Csucsu is elindult vissza felfelé.) 

 

 Tizediknek újra jött a hosszú gyors, immár vaksötétben, ahol Kubica nem talált ellenfélre, és 8,3 másodperccel volt Pechnél gyorsabb, Baumschlager is vagy 15-öt kapott. Harrach pedig - egész napos teljesítménye fényében egyáltalán nem meglepően - megint bejött negyediknek. Összetettben pedig ezzel Kubica átvette a vezetést. A lengyel és a cseh versenyző sem kaland nélkül teljesítette a gyorsasági szakaszt, de nem panaszkodtak. A Production Cupban Harrach három percnél nagyobb előnnyel zárta a napot. Ehhez az is kellett, hogy a második helyen álló Neubauernek megkotlott az első differenciálműve, és hátsókerekessé vált az Imprezája. A 2WD-ben a Bessenyey kiesése óta vezető Böhm várja első helyen a vasárnapot.

Érdi Tibiék az abszolút 13. (kategória 4.) helyről, Csucsuék a 18. (kategória 8.), Klausz Kristófék pedig 41. (kategória 7.) helyről várják a folytatást.

 

 Időeredmények.

Fotó: www.fiaerc.com

Címkék: video robert kubica harrach erc zsiros gábor Kajetanowicz luca rosetti Kubica Lukács Kornél Csucsu Lukács lukács csucsu ifj érdi tibor Pech Klausz Kristóf jänner rallye Kajto Beppo Harrach mundl baumschlager

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr205734031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tirpákium 2014.01.05. 11:14:12

...mert mennek mint a hulyék!
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása