Lángol a vita a WRC-kről. Mindenki szereti őket, a nézők és a szövetség ragaszkodna hozzájuk, csak a mezőny eleje fogalmazott meg egy másik javaslatot. Nyilván ők is szeretik a WRC-ket, de máshogy. A rajongók pedig ki vannak akadva, hogy sz.rt sem lehet nézni, csak harminc evót. Két tévedést szeretnénk most eloszlatni: sajnos - a Szilveszter Rallye-t leszámítva - nincs már harminc Mitsu egy versenyen. Az azonos kategóriába tartozó autók számán kívül pedig kell még valami ahhoz. hogy abból nagybetűs "MEZŐNY" legyen. A harc.
A versenyző szereti, ha szeretik. Ha azt hallja, hogy csak a véercé, meg a gruppebé számít, meg azt, hogy a kis kategóriákat pedig a páros teljesítményétől függetlenül lesajnálják, akkor mindent megtesz, hogy szeressék, és evós lesz. Aztán kiderül, hogy bár messziről csak a WRC drága, de egy top Mitsubishi sem olcsó játék. A versenynek a díjkiosztón van vége, hát "kis beosztással" bőven összejöhet a dobogó. A többiek sincsenek tele lóvéval, eredménycentrikusan családi ház(ak) árát bele lehet locsolni egy szezonba. És most arról ne beszéljünk, hogy mivel a lejárt homológ EVÓ-k megvásárlása sokaknak elérhető lett, sok van belőle már a ralisport minden szintjén. A versenyeztetésük viszont nem lett számottevően olcsóbb. Ha a versenyző, vagy a bérbeadó spórol, akkor sokszor a célba érés is csodaszámba megy. Kívülről nem is feltétlenül látszik, hogy mekkora küzdelem van ebben. Tudok olyan magyar bérbeadót, aki egy "élj velük együtt"-tel intézett el a szervizparkban felolvasott jókora hibalistát, hiszen nem volt sem olyan embere, aki szervizidőn belül orvosolni tudta volna a betegségeket, de ha ember akadt volna, kevesebb pótalkatrésszel szervizeltek egy komplett flottát, mint amit mi az N-es Suzukihoz vittünk. Az egészből kifelé az ordas szerencsétlenkedés látszik.
A rali viszont egy nagyon őszinte sport, és a nézők rosszul viselik, ha átverik őket. Egyszerűen nem tűrik az alibizést. Vagy odajössz, és ing-gatya szakad és nyerni akarsz, és akkor szeretnek, vagy öblögetsz egy sort és elfordulod, mint a nagymamám, és észre sem vesznek. A nézők az "elgumiztuk magunkat"-típusú magyarázatokat, meg a 15 eurócentes hibás alkatrész miatti kiesést nem szeretik. Sőt van egy rossz hírem: a nézők kegyetlen kritikusok, és először (vagy 100 alkalommal) leírják azt, aki nem teszi oda magát. Aztán egyszer csak nem jönnek a versenyre. (Az egy külön posztot megérne, hogy a hozzáértő - nem az okoskodóra gondolok - nézők száma megcsappant, ezért nincs, aki megtanítana sok érdeklődőt arra, hogy mit is kell meglátni, sőt, mintha el is felejtették volna, hogy azért itt végülis minden a tempóról szól.)
A belga bajnokságban a 2013-ban kapható valamennyi R2-es típus megjelent. Tessék megnézni, ezek 1,6 szívó motoros, szekvenciális váltós kis gyöszök. Költői kérdés: Bútor Robi milyen autóval lett abszolút közönség kedvenc? Elég látványosan közlekedett? Amikor versenyről, meg teli kategóriákról beszélünk, akkor erre gondolunk!
Egy ORB futam egy R2-es autóval sem olcsó, de némi túlzással egy fullos szezont lehet menni ezekkel az R2-esekkel abból, mibe egy jobb, az elejébe odaférő Mitsu egy versenyen kerül.