Lángol a vita a WRC-kről. Mindenki szereti őket, a nézők és a szövetség ragaszkodna hozzájuk, csak a mezőny eleje fogalmazott meg egy másik javaslatot. Nyilván ők is szeretik a WRC-ket, de máshogy. A rajongók pedig ki vannak akadva, hogy sz.rt sem lehet nézni, csak harminc evót. Két tévedést szeretnénk most eloszlatni: sajnos - a Szilveszter Rallye-t leszámítva - nincs már harminc Mitsu egy versenyen. Az azonos kategóriába tartozó autók számán kívül pedig kell még valami ahhoz. hogy abból nagybetűs "MEZŐNY" legyen. A harc.

A versenyző szereti, ha szeretik. Ha azt hallja, hogy csak a véercé, meg a gruppebé számít, meg azt, hogy a kis kategóriákat pedig a páros teljesítményétől függetlenül lesajnálják, akkor mindent megtesz, hogy szeressék, és evós lesz. Aztán kiderül, hogy bár messziről csak a WRC drága, de egy top Mitsubishi sem olcsó játék. A versenynek a díjkiosztón van vége, hát "kis beosztással" bőven összejöhet a dobogó. A többiek sincsenek tele lóvéval, eredménycentrikusan családi ház(ak) árát bele lehet locsolni egy szezonba. És most arról ne beszéljünk, hogy mivel a lejárt homológ EVÓ-k megvásárlása sokaknak elérhető lett, sok van belőle már a ralisport minden szintjén. A versenyeztetésük viszont nem lett számottevően olcsóbb. Ha a versenyző, vagy a bérbeadó spórol, akkor sokszor a célba érés is csodaszámba megy. Kívülről nem is feltétlenül látszik, hogy mekkora küzdelem van ebben. Tudok olyan magyar bérbeadót, aki egy "élj velük együtt"-tel intézett el a szervizparkban felolvasott jókora hibalistát, hiszen nem volt sem olyan embere, aki szervizidőn belül orvosolni tudta volna a betegségeket, de ha ember akadt volna, kevesebb pótalkatrésszel szervizeltek egy komplett flottát, mint amit mi az N-es Suzukihoz vittünk. Az egészből kifelé az ordas szerencsétlenkedés látszik.

A rali viszont egy nagyon őszinte sport, és a nézők rosszul viselik, ha átverik őket. Egyszerűen nem tűrik az alibizést. Vagy odajössz, és ing-gatya szakad és nyerni akarsz, és akkor szeretnek, vagy öblögetsz egy sort és elfordulod, mint a nagymamám, és észre sem vesznek. A nézők az "elgumiztuk magunkat"-típusú magyarázatokat, meg a 15 eurócentes hibás alkatrész miatti kiesést nem szeretik. Sőt van egy rossz hírem: a nézők kegyetlen kritikusok, és először (vagy 100 alkalommal) leírják azt, aki nem teszi oda magát. Aztán egyszer csak nem jönnek a versenyre. (Az egy külön posztot megérne, hogy a hozzáértő - nem az okoskodóra gondolok - nézők száma megcsappant, ezért nincs, aki megtanítana sok érdeklődőt arra, hogy mit is kell meglátni, sőt, mintha el is felejtették volna, hogy azért itt végülis minden a tempóról szól.)

A belga bajnokságban a 2013-ban kapható valamennyi R2-es típus megjelent. Tessék megnézni, ezek 1,6 szívó motoros, szekvenciális váltós kis gyöszök. Költői kérdés: Bútor Robi milyen autóval lett abszolút közönség kedvenc? Elég látványosan közlekedett? Amikor versenyről, meg teli kategóriákról beszélünk, akkor erre gondolunk!

Egy ORB futam egy R2-es autóval sem olcsó, de némi túlzással egy fullos szezont lehet menni ezekkel az R2-esekkel abból, mibe egy jobb, az elejébe odaférő Mitsu egy versenyen kerül.

Címkék: video külföldi magazin r2 vitaposzt c2r2 fiesta r2 peugeot 208 r2 skoda fabia r2

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr555752128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pedaz 2014.01.12. 17:30:48

Amikor Veszprémben a záróként futó Trabi simán bennvolt a 10 leglátványosabb autó között....pedig "csak" annyit tettek, hogy tolták neki, és látszott, hogy ők is élvezik.

GiXXXer 2014.01.12. 20:49:29

Nagyon rossz példa volt Belgiumot felhozni, mivel itt olyannyira csak a WRC-k érdeklik az embereket, hogy amint lemegy az a pár top autó, a nézők 70-80%-a LEVONUL a pályáról! (nem kamu, még az evókra, gt-kre sem kíváncsiak) Ezt több holland ill. belga rally-n is tapasztaltam, s nem hazudok, volt, hogy már a GT autókra egyedül maradtam a kanyarban.

Tehát a belga elsőkerekeseket szinte SENKI nem nézi, csak aki fotózik, videózik. Én idén láttam vagy 2-3 szép kanyarvételt tőlük, háááát...

Persze aki végigjár egy egész rallyszezont, szinte bármiből tud látványos bestof-ot készíteni.

Szóval a cikkel rohadtul nem értek egyet. Itt Belgiumban, bár másfélszer annyian élnek, mint odahaza, kicsit több a pénzük is, ráadásul egy csomó versenyt közösen rendeznek a hollandokkal, nem beszélve azokról, akik mindkét bajnokságot lenyomják - mégis 60-70 nevező, abból 40-50 elsőkerekes, abból 1-2 jó...

Otthon jobb a rally, mint itt, higgyétek el nekem!

JewRivers 2014.01.13. 01:32:12

Már megint egy hülyeségposzt.

Nem a kisebb kategóriát sajnáljuk -ott van is küzdelem-, hanem a sok retek Evos Micut, amit bárki megvesz és tojással a lába alatt végig tol. Na ennek semmi értelme!

Igen a WRC-ket szeretjük!

Pont nem érdekel senkit, hogy a versenyzők végig izgulják-e belülről vagy sem... Akinek ez nem nyújt már elég örömöt, az azonnal hagyja abba! Láttunk éppen most erre is példát

Belgium totál rossz példa amúgy is, mert ott van minden GT kategóriáig, ami szem szájnak ingere.

A mienket meg pár szintén halálra ítélt lekoptatott S2000-essel, S1600-assal simán kiszúrnátok?
Hagyjuk már az erőlködő fosokat

Az RRC-t meg R5-öst úgysem fizetné meg senki

Nekünk jó az öreg Octavia WRC is. Higgyétek el. De még milyen jó?!
Emlékeztek Szabó Gergőre, mit ment a sárgával?
Na kérem, erről beszélgessünk

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.13. 05:14:27

@ODIV: ember, hat ez nem vette el megis kiadta neki! :D igy fulre szerintem harombol negybe tette a kanyar elott.
Ha tudsz meg ilyen videokat ne fogd vissza magad!!!:)))

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2014.01.13. 06:59:06

@JewRivers: nem azt mondjuk, hogy nem kell WRC, hanem azt, hogy a WRC-k nem oldanak meg semmit!

Milyen kisebb kategóriáról beszélsz, ahol van küzdelem? Mert sajnos én ilyent évek óta nem látok itthon.

Ma már nem találsz vállalható Octavia WRC-t a piacon, túl sokat láttak már. Az R5 jelenleg igencsak megfizethetőnek tűnik, az áraik (kértünk ajánlatot, pontosan, centre tudom, miről beszélünk) közelebb vannak az R4-es autókhoz, mint az 5-6 éves WRC-khez. Ferdi mondta egyszer a legjobb versenyautó az új, és ezek igencsak újak.

Traktoros Z 2014.01.13. 07:47:38

@B. Capelluti: Szerintem az R2 sem old meg sok mindent.
Kellenek a kisebb kategóriák sok versenyzővel, de kellene ehhez egy lépcsőzetes rendszer is amit mindenkinek aki fel akar jutni végig kellene járni!
Kellenénke továbbá olyan kategóriák ami nem biztos, h FIA homológ, de belefér egy csoportba (nagyra értékelem az itthoni autóépítőket, miért kelljen gyári homológot venni, amikor itthon is építhetnének szabályoknak megfelelő autót, most nem az RRC-re és WRC-re gondolok).
Rendezni kellene látványosabb versenyeket is: bár nincs nagy tél itthon, de pl. egy-két télen rendezett aszfaltos futam elférne a naptárban.
Médiamegjelenése finoman szólva nem megfelelő, és amíg nincs megfelelő megjelenés addig nincs pénz sem.
Én egyszerű nézőként látványt szeretnék, minmdegy, h Trabant vagy WRC.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2014.01.13. 07:56:04

@Traktoros Z: alapvetően egyetértünk. Kell feljutás-kieséses rendszer. Kell a P-csoport.
A médiamegjelenés kérdésében még Nálad is kritikusabb vagyok, de majd fordítunk rajta.

hofi601 2014.01.13. 11:05:32

@B. Capelluti: Egy dolog hiányzik nagyon a magyar raliból (már ha ORB-ről beszélünk): a következetesség!
Legyen szó akár 1 versenyen belüli büntetésekről, akár a több szezonon átívelő szabályrendszerről.
Abban igazatok van, hogy nem WRC kell a jó versenyhez; nekem mindig eszembe jut a néhai Ignis kupa vagy még korábban a ralikettes Suzuki kupa (nem a tisztaságára gondolok), pedig ha van valami, ami - a külső szemlélő számára - a nagybetűs raliautó abszolút ellentéte az az Ignis. És mégis mekkorákat vívtak, és milyen látványosan közlekedtek azokkal is. És igen, itt jön a másik amit írtatok: az Ignis a hozzáértőknek volt látványos, nem a "kannásborosoknak".
Kicsit más: a túrát miért hanyagoljátok? Nekem úgy tűnik, mintha itt a blogon szándékosan nem vennétek tudomást az RTE létezéséről. Pedig Iván szerintem elég ügyesen alakítja a sorozat sorsát. Megadta/adja a lehetőséget a kis pénzből versenyzőknek, engedi az autóépítőket, és a versenyzőkkel közösen alakítják a szabályokat (pl. a Ladáknál). A mostani kezdeményezése (AMTOSZ) meg megint csak megérne egy külön fejezetet, én nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan alakulnak a dolgaik.
Mióta megszűnt a nagybetűs ORB (régi fényében, értelmében), egy kicsit légüres térbe kerültek, nehezebben sikerül megtalálni a helyüket, de úgy tűnik, hogy felfelé törnek, és lehet, hogy a végén a kishal eszi meg a nagyot. Én nekik szorítok.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2014.01.13. 11:17:32

@hofi601: nem hanyagoljuk, az elmúlt két évben rendszeresen beszámoltunk.

barumka 2014.01.13. 12:23:31

akkor lesz jobb a magyar rally, ha kihal az a korosztály, aki a rallyban mossa tisztára a pénzt, és ezért indulnak, neveznek. Majd ha tényleg azért lesz 100-120 n3evező, mert ezek közül 80 nyerni akar, akkor lesz látvány. Mert a látvány pilótához van kötve, nem autó tipushoz. Röviden: ha eltűnnek a megélhetési versenyzők, és megélhetési rendezők, akkor pár év múlva lesz újra magyar rally.

JewRivers 2014.01.13. 12:28:27

@B. Capelluti: Senki nem mondta, hogy a WRC-k bármit is megoldanának!

Itt arról van szó, hogy NE TILTSÁK! Akinek van rá kerete, hadd versenyezzen azzal.

Meg lehet nézni a gyors OB-t, a ringen ha van 13 néző aki nem hozzátartozó, már elértek valamit.

Teljességgel elfogadhatatlan magyarázat, hogy a WRC-k nem tesznek hozzá. Ha van 5 WRC egy bajnokin, legyen akárhol, elmegyek. De 38 DB EVO SENKIT NEM ÉRDEKEL, engem sem.
Teljesen más vizuális élmény egy WRC, aki más mond az hazudik magának is.

Itt a tiltással van a probléma.
Attól nem lesz kiegyenlítettebb a versenyzőknek sem, ha a csúcsot leveszik a palettáról!

Ha eszük lenne, engednék az R5-öst meg a WRC-ket is!

Az idők meg a nézők úgyis megítélnék, melyik miatt érdemes ralit nézni
Csak könyörgök, ne tiltsunk valamit, amit előző évben engedtünk, arcon köpve saját magunk érvelését. Ezt leszámítva kiegyenlíteni az erőviszonyokat technikai sportban mindig zsákutca, pont az ilyenek ölik meg a túraautót és az F1-et is.

Az autóversenyzéshez PÉNZ kell. Akinek van, hadd költse!
Nem arra vagyunk kíváncsiak, melyik varagbéla tekeri gyorsabban a kormányt egy szuzuki kupán, hanem melyik versenyzőpáros és csapat együtt éri el az abszolút bajnoki címet, amiért nem kevés munkát és anyagi terheket lerónak ezért.

Tudomásul kell venni az autósport nem olcsó. Ne bújjunk az anyagiak mögé magyarázatként.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2014.01.13. 13:59:33

@JewRivers: nincs - vagy tíz éve nem is volt - 5 WRC egy versenyen sem, és amik itt futnak messze vannak a csúcstól. (És nincs 38 Mitsubishi sem.) Félreértés ne essék, a WRC-k a tiltás idején is mehettek S-csoportban, a mezőny végén. A mostani versenyzői javaslat is csak ezt kéri.

Traktoros Z 2014.01.13. 17:49:10

@B. Capelluti: nincs értelme annyi pénzt locsolni egy technikára a sor végére amennyiből előbb is lehetne végezni. Máskülönben hiú ábránd, hogy majd 5 ember küzd az első helyért! A tizedikért lehet, de nem az abszolút elsőért!
Nem csoda, hogy idáig jutott a rally, látva az MNASZ-es "urak" nyíltleveles irogatásait. Amíg nincs egy egységes kiállás (nyílván belső viták mindik kell, hogy legyenek), addig mit várunk? Én semmi jót!
14 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása