Papírforma szerint Sebastien Ogier nyerte a Monte Carlo Rallye-t, de jutott izgalom az utolsó napra. Erről természetesen az időjárás gondoskodott, mert a Turini hágón hirtelen leesett harminc centi hó. Ráadásul a rosszabbik fajtából. A skandináv népek több tucat szót használnak a hóra, függően attól, hogy milyen állagú, ezt a szóban forgó havat magyarul latyaknak hívjuk, mert nem vagyunk skandinávok.

vw-20140118-9758-low-VW-WRC-2014-01-DR1-1965.jpg

Ma délelőtt szabadfoglalkozás volt a program a Montén, az első gyors csak délután fél háromkor kezdődött. Két pálya teljesítése után vissza a tengerparti szervizbe, majd újra a már ismert pályák következtek, ezúttal sötétben. És ködben. És esőben. És hóban. Az első pálya mindjárt a legendás Col de Turini-t is magában foglaló La Bolléne - Moulinet (23,4 km) volt, amit a vadonatúj Sospel - Breil sur Roya (16,5 km) követett, utóbbin második alkalommal már a Power Stage pontokért is hajtottak a versenyzők.

A kora délutáni indulásnál nem volt nagy variálás a gumikkal, mindenki négy szögessel indult útnak, a csomagtartóban pedig két szögeletlen téli volt betárazva, kivéve Elfyn Evans-t, aki két szuperlágy slickkel vágott neki. A híradások szerint mindkét pályán folyamatosan hullott valamilyen csapadék, a magasabb részeken hó, az alacsonyabbakon pedig eső. Ogier nem sietett túlságosan, de ahhoz eléggé, hogy megnyerje mindkét gyorsaságit és kicsivel tovább növelje az előnyét.

A nagy kérdés az volt, hogy vajon Bouffier vagy Meeke csinál hülyét magából azzal, hogy elesik és veszni hagyja a dobogós helyét, de mindketten túlélték visszaértek a szervizbe, igaz, Bouffier csúnyán odaverte az egyik kerekét, csoda, hogy "maradtak atmoszférák" a gumiban. A többiek is jöttek szépen sorban, különösebb változás nem volt, kivéve egy Hirvonen - Evans helycserét a hatodik hetedik helyen, de ezt előre borítékolni lehetett, amikor Evans betette a két slicket a csomagtartóba, a Sospel gyorsaságin ugyanis bokáig ért a víz, vagyis inkább a hólé, azt meg nem szereti a slick, oda a szögeletlen hógumi a legjobb opció.

Egy könnyű estebéd elköltését követően ismét feldübörögtek a motorok és újra megindult a karaván. Elsőként ma is a szlovák Melichárek rajtolt, amitől már tegnap is a hideg rázta a másodiknak rajtoló Mikkelsent, mert nem győzte kerülgetni a pályákon és folyamatosan zokogott, hogy hadd rajtoljon már három percre. Mivel fent a hágón töretlenül hullott a hó, már az előfutó autóknak is - kétkerék meghajtású Renault Megane-ok voltak szolgálatban - komoly gondot okozott feljutni a hegyre, egyikük el is akadt, így a rajt is csúszott néhány percet. A szlovák versenyző derekasan küzdött, de nem úszta meg. A privát Fordot sikerült úgy elásni, hogy elzárta az utat a mögötte érkezők előtt, így kisebb forgalmi dugó alakult ki. A versenyigazgató végül úgy döntött, hogy kiveszi a gyorsaságit a programból és mindenkinek átlagidőt ad - igen, tudom, hogy tudod, hogy etap lett, de nem csak te olvasod, Rali Matyi! -, mert ha már az összkerekes csúcsgépeknek mélytorkozássá fajult a versenyzés, mi lesz a kétkerekesekkel. Tavaly is elmaradt a második menet a Col de Turinira, akkor a nézők fegyelmezetlensége miatt vették ki.

 Szóval maradt a Power Stage, ahová Mikko Hirvonen késve érkezett és később ki is állt, a Fiesta WRC generátora ugyanis megadta magát, ezek a WRC-k pedig áram nélkül nem mennek egy tapodtat sem. Latvala nagyon végigküldte a Polót, ő és navigátora izgatottan várták, hogy a mögöttük érkezők közül lesz-e bárki is gyorsabb a fontos három pontért zajló versengésben. Elsőként Ostberg érkezett, aki ezen a versenyen inkább a célba érkezésre koncentrált, így ideje jócskán elmaradt Latvalától. Kris Meeke Citroenje volt a következő érkező, kevesebb, mint öt másodperccel maradt el a finn idejétől, de itt volt és a harmadik helynél hátrébb már nem végezhetett. Húszat spájzolt ezen a gyorson Bouffier, de neki is meg lett a hőn áhított második hely, Latvala pulzusa azonban továbbra sem csendesedett, hiszen a világbajnok bármire képes lehet. Jött is Ogier, de ideje két tized(!) másodperccel elmaradt csapattársáétól, így a három pont Latvalához került.

Nagy hiba lenne a Montén látott teljesítményekből következtetni a szezon erőviszonyaira, úgyhogy megteszem. Azt a jóslatomat továbbra is fenntartom, hogy a Volkswagent senki nem verheti meg, és azt is, hogy Ogier könnyű vágtában lesz világbajnok, nagyjából augusztus környékén. Citroenéktől valószínűleg látunk majd kiugró eredményeket. Meeke fantasztikusan autózta végig ezt a nehéz versenyt, annak ellenére, hogy mindenki biztos volt abban, hogy legkésőbb az utolsó gyorson az árokban köt ki, egyértelműen a verseny pozitív meglepetése. Ostbergnek minden bizonnyal kell még egy kis idő, amíg megszokja a csapatot és az autót, ő később érkezett, mint az észak-ír. M-Sport vagy Ford, kinek hogy tetszik. Hirvonen... Nemcsak a sokkal rutintalanabb csapattársa verte a verseny nagy részében, hanem hét és fél percre volt egy privát Fordostól, amikor kiesett. Ezt azért nehéz megmagyarázni. Evansra nincs panaszom, az ő tapasztalatával ez a hatodik hely parádés eredmény. Mikkelsennek össze kell kapnia magát, szerencséjére Svédország következik, ott villanthat valamit. Írnék a Hyundairól is de nem nagyon van mit. Sordo jól ment amíg ment, Neuville lökhárítójára meg lehet licitálni a francia vaterán jófogáson. Bouffier-t is jó lenne látni több versenyen a WRC-ben és le a kalappal a teljesítménye előtt. Javasolnám Malcolm Wilsonnak, hogy aszfalton ültesse be Hirvonen helyére, mert azt simán tudja, mint Mikko.

Ki kell emelni a mezőnyből ezt a Sebastien Chardonnet nevű suhancot is, akinek volt pofája abszolút 11. helyen megérkezni a céldobogóhoz. Egy kétkerekes kocsival, agyonverve nem kevés összkerekest. Valószínűleg nem stimmel valami a fejében a srácnak, mert  a verseny elején autózott abszolút negyedik időt is, de biztosan tud vezetni is, mert most valamelyik monaco-i kocsmában ünnepel és nem a Grace Hercegnő Kórházban lábadozik. Már tavaly is szóltunk, hogy érdemes megjegyezni a nevét. Ha másról nem a borról menni fog az asszociáció.

Folytatás február első hétvégéjén Svédországban.

Hely Rsz Versenyző Csoport Idő Büntetés Össz. idő Kül. előző Kül. első
1. 1 S. OGIER (FRA) M RC1 3:55:14.4 3:55:14.4
2. 11 B. BOUFFIER (FRA) RC1 3:56:33.3 3:56:33.3 +1:18.9 +1:18.9
3. 3 K. MEEKE (GBR) M RC1 3:57:08.7 3:57:08.7 +35.4 +1:54.3
4. 4 M. OSTBERG (NOR) M RC1 3:59:08.3 3:59:08.3 +1:59.6 +3:53.9
5. 2 J. LATVALA (FIN) M RC1 4:01:22.7 4:01:22.7 +2:14.4 +6:08.3
6. 6 E. EVANS (GBR) M RC1 4:03:51.8 4:03:51.8 +2:29.1 +8:37.4
7. 9 A. MIKKELSEN (NOR) M RC1 4:06:56.7 4:06:56.7 +3:04.9 +11:42.3
8. 22 J. MELICHAREK (SVK) RC1 4:16:50.6 00:20 4:17:10.6 +10:13.9 +21:56.2
9. 48 M. GAMBA (ITA) RC2 4:19:05.1 4:19:05.1 +1:54.5 +23:50.7
10. 31 Y. PROTASOV (UKR) WRC2 RC2 4:20:57.5 4:20:57.5 +1:52.4 +25:43.1
11. 56 S. CHARDONNET (FRA) RC3 4:26:32.4 4:26:32.4 +5:34.9 +31:18.0
12. 37 L. BERTELLI (ITA) WRC2 RC2 4:28:47.9 4:28:47.9 +2:15.5 +33:33.5
13. 36 R. BARRABLE (IRL) WRC2 RC2 4:30:22.3 4:30:22.3 +1:34.4 +35:07.9
14. 41 E. BOLAND (IRL) RC2 4:33:15.3 4:33:15.3 +2:53.0 +38:00.9
15. 74 F. SIAS (FRA) RC4 4:41:45.6 4:41:45.6 +8:30.3 +46:31.2
16. 43 J. MONDET (FRA) RC2 4:44:32.8 4:44:32.8 +2:47.2 +49:18.4
17. 32 A. KREMER (DEU) WRC2 RC2 4:45:56.0 00:10 4:46:06.0 +1:33.2 +50:51.6
18. 47 C. CARRET (FRA) RC2 4:47:54.4 4:47:54.4 +1:48.4 +52:40.0
19. 65 L. VIALLE (FRA) RC3 4:50:56.2 4:50:56.2 +3:01.8 +55:41.8
20. 80 F. JOLY (FRA) RC4 4:51:58.3 00:30 4:52:28.3 +1:32.1 +57:13.9

Címkék: volkswagen ford 2014 wrc hyundai latvala ogier sordo mikko hirvonen mikkelsen chardonnet ostberg neuville meeke bouffier Citroen elfyn evans M-Sport col de turini Monte Carlo Rallye melichárek sebastien chardonnet

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr185769807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbasz11 2014.01.19. 18:51:50

Kedvelem Mikkot, szurkolok neki, remélem hóban, vagy murván jobban megy majd neki. Képtelen vagyok elfogadni, hogy ennyit tud, ő ennél sokkal gyorsabb. Latvalának is szurkolok, hogy kapja el Ogier bajszát. Elegem van abból, hogy mikor végre kiszáll Loeb, jön egy másik francia, és folytatódnak az 1esélyes évek.
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása