Hatalmas ugratások, balesetek, tűz.
Hatodik állomásához, Szardínia szigetére érkezett a rali világbajnokság mezőnye. A verseny előtt - mondhatni természetesen - a VW-nek állt a zászló, és az első nap utáni eredményeket böngészve ez megerősítést is nyert, hiszen az első négy helyezettből hárman a Polo WRC pilótái. Ennek ellenére mégsem fulladt unalomba a Szardínia Rali első napja sem!
A csütörtöki teszten Robert Kubica bizonyult a leggyorsabbnak, pedig már futamok óta az ígéri szurkolóinak, hogy visszavesz kezdeti lendületéből és mindent megtesz a futamok sikeres befejezéséért. Igaz eddig még sikerült betartania ígéretét, hisz az első nap után még mindig versenyben van, az igen előkelő abszolút ötödik helyről várhatja majd a folytatást.
Ugyancsak még csütörtökön, de már éjszakába nyúlóan sor került az első éles szakaszra is, melyet egy aszfaltos paralellpályán tartottak Cagliariban. Néhány mozzanat erről a látványos szuperspeciálról:
Az "igazi" rali pénteken vette kezdetét, két körben 4-4 murvás pálya várta a résztvevőket, 160 kilométernyi gyorsaságival. Az első három szakaszon - jobb rajtpozíciójuknak is köszönhetően - a Hyundai i20 WRC-k voltak a leggyorsabbak: Neuville két, Hänninen egy szakaszgyőzelmet zsebelhetett be. De nem tartott sokáig az idén debütáló csapat öröme, hiszen míg a 4. szakasz végén két pilótájuk fej-fej mellett állva vezette a versenyt, egy gyorsaságival később már egyikük sem volt versenyben.
Míg Neuville technikai hiba miatt kényszerült kiállni, addig csapattársa Hänninen alaposan körbetörte versenyautóját. Egy kis itinerhiba miatt óriásit pereceltek:
A Hyundai-ok hanyatlása után mondhatni helyreállt a világ rendje és máris egy VW Polo WRC lépett az élre: argentin formáját átmentve Latvala vette át a vezetést, melyet további három szakaszgyőzelemmel a nap végére 22,4 másodperccel biztosított be. Mögötte Ogier saját bevallása szerint a maximumom megy és ennél egyszerűen nem tud gyorsabban autózni.
Az összetett harmadik helyen a citroenes Mads Östberg áll, de szorosan követi őt a harmadik VW-es Andreas Mikkelsen, lemaradása csupán 4 másodperc.
Robert Kubica az ötödik, még egy percen belüli lemaradással, mögötte libasorban a további Fordok: Evans, Prokop és Solberg.
A nap legnagyobb vesztese egyértelműen a Ford első számú versenyzője, Mikko Hirvonen volt. Míg a csütörtöki nyitószakaszt megnyerte a finn pilóta, pénteken a hármas és a négyes gyorsaságit összekötő szakaszon elvesztette versenyautóját. Az ugyanis - eddig megmagyarázhatatlan okokból - kigyulladt és porig égett...
Szombaton kétszer két szakasszal folytatódik a futam, melyek közül az egyik a 60(!) kilométeres Monte Lerno lesz. Az első nap legjobb képei egy csokorba gyűjtve a gyári csapatok fényképei közül: