Ugyan van még egy nap a hónapból, azt hiszem nem sokat tévedek azzal, ha már most kijelentem: ez bizony a hónap legeslegbelsőfelvétele. Pár sor és kép után ti is megnézhetitek és eldönthetitek igazam volt-e vagy sem :)
A legutóbbi ERC futam eredményét tekintve nem túlzás ez a duma
A 33 éves orosz fiatalember, Alekszej Lukjanuk 2005-ben Opel Astrával kezdte a ralizást. 2009-ig mindössze évi 2-3 futamon indult, melyek többségét technikai hiba miatt nem tudta befejezni. Az első kiugró eredményre a 2010-es szentpétervári raliig kellett várni, ahol - még mindig Opel Astrával - az abszolút harmadik(!) helyen zárt. Kategóriáját 77km-nyi ralizás után több, mint három perccel nyerte, abszolútban pedig rengeteg összkerekes autót: Mitsubishiket és Subarukat utasított maga mögé.
2011-ben amelyik versenyen célba ért, ott mindenhol simán nyerte kategóriáját (2000N), Szentpéterváron pedig újra abszolút harmadikként zárt.
2011 augusztusában ült be először Mitsubishibe, egy Evo VII-el versenyezve az 5. helyen zárta a Saaremaa Ralit Észtországban. Előtte csak 2 WRC (az egyik Ott Tanakkal a volánja mögött) és két fiatalabb (Evo X és EVO IX) Mitsubishi végzett.
A 2012-es év felemásra sikeredett az orosz párosnak. EVO VII-es Mitsubishivel kezdtek, ami nem igazán vált be nekik és az év közepén EVO IX-re majd végül EVO X-re váltottak. Az Estonia Rally-n N-es kilencessel az abszolút 7., kategóriájuk második helyén zártak (a versenyt egyébként Mads Östberg nyerte Fiesta WRC-vel Thierry Neuville előtt).
Év végére összejött egy futamgyőzelem is, azon a Saaremaa Ralin, melynek történetében előtte egyetlen orosz párosnak sem sikerült győznie.
2013-ban már az ASRT színeiben indultak egy N-es EVO X-el. A Liepaja Ventspils ERC-futamon az utolsó gyorson műszaki hiba miatt búcsúzott az abszolút negyedik helyről, viszont a lett értékelést - ahogy a következő bajnokit is - ők nyerték.
A Rally Estonia-n harmadikok lettek (az élen egy 08-as Ford Focus WRC végzett, a második helyről pedig mindössze 2,4 másodperccel maradtak le - Karl Kruuda lett a 2. egy R5-ös Fiestával).
Ebben az évben indultak a finn vébéfutamon is, ahol az abszolút 16. hellyel simán nyerték az N-csoportot.
2013 krónikájához tartozik még egy totálkár is, kis hibából nagy kárt sikerült összehozniuk, de a balesetet a versenyautót leszámítva szerencsére mindketten sértetlenül megúszták.
Aki gyorsan hajt - nagyot eshet és van, hogy valóban esik is...
Az idei évre végre minden összeállt, maradt a jól bevált N4-es EVO X és Alekszej Arnautov a jobb egyben. Orosz és észt futamot is nyertek, mígnem a legutóbbi Estonia Rally ERC futamon - sokak meglepetésére - négy szakaszgyőzelmet is bezsebelve az abszolút második helyen zártak. Olyan pilótákat megelőzve, mint a nagy német reménység Sepp Wiegand, a finn Lappi vagy a helyi-menő Karl Kruuda.
A sok - talán sokatok számára felesleges - duma után következzék hát az a bizonyos belsőfelvétel. Nézzétek és véleményezzétek!
Lukjanuk profilja az EWRC-result portálon. Jegyezzétek meg a nevét, szerintem fogunk mi még tőle belsőt posztolni :)
Ha van egy kis időtök mindenképp tekintsetek rá Alekszej Youtube-csatornájára is, ilyen és ehhez hasonló válogatások várnak rátok:
(ezt a versenyt is ő nyerte egyébként).