140 világbajnoki futam után, megannyi esést és hibát követően Franciaországban Jari - Matti Latvala végre behúzta élete első aszfaltos WRC-s futamgyőzelmét.
Svédország, Mexikó, Argentína és Finnország után ez volt Latvala idei ötödik győzelme, mellyel sikerült valamivel szorosabbá tennie az utolsó két futam előtt a bajnoki címért folytatott küzdelmet. Hát még ha Németországban nem dobja el: a legutóbbi aszfaltos német futamon ugyanis már közel egy perccel vezette a versenyt, amikor az utolsó nap első szakaszán a szőlőtőkék közé repült versenyautójával.
Képek: Volkswagen Motorsport
Ogierre viszont rendesen rájár a rúd mostanság. Hazai versenyén kis szerencsével bebiztosíthatta volna második világbajnoki címét, azonban a második szakaszon cserben hagyta a VW Polo WRC, melynek váltójában elromlott egy szenzor. 8 perc lemaradással csupán az utolsó szakasz pluszpontjai maradtak a francia pilótának, melyeket sikeresen be is gyűjtött a verseny végén.
A VW harmadik pilótája, Andreas Mikkelsen is kezd ráérezni az aszfaltos futamokra, németországi harmadik helye után immár a második helyre hozta be a Polo WRC-t.
Kris Meeke is begyújtotta a versenyautója, a DS3 WRC rakétáit és legjobb nem Volskwagenesként a harmadik helyen zárt, idén már negyedik alkalommal. Negyedikként a Hyundai spanyol pilótája, Dani Sordo zárt, míg az ötödik helyen Mikko Hirvonen ért célba. A Ford finn pilótájának a francia futam már zsinórban a negyedik versenye volt, melyen ötödikként zárt.
Fotók: Citroen Räcing, Hyundai Motosport, M-SportMég két futam maradt az idei évből: a vegyes talajú katalán verseny és az évadzáró Wales Rali. Ogier 27 pont előnnyel vezeti az egyéni értékelést, míg a VW már bezsebelte a konsturktőri világbajnoki címet.