A Volkswagen mai bemutatójával végre teljes lett a kép és megcsodálhatjuk az idei év összes, a rali világbajnokságon résztvevő csapat autóját.
Elsőként az M-Sport 2015-s Ford Fiestáját mutatták be, melynek "festése" teljes mértékben eltér a tavalyi évben használt dekortól. Az autó idei látványvilágával utalnak a kék oválos márka történelmére is, az új színvilág erősen hajaz a nyolcvanas évek eleji Escortra (Hannu Mikkola) és az ugyanezen évtized végi Sierrára (Colin Mcrae).
A kocsi egy az egyben a 2014-es specifikációk szerint áll rajthoz az első pár futamon, az új fejlesztéseket a portugál futamra ígéri a csapatfőnök Malcolm Wilson.
Mikko Hirvonen tavalyi búcsúja után Elfyn Evans csapattársa idén az észt Ott Tanak lesz.
A Hyundai Motorsport csapatából a tavalyi év végén búcsúzó Juho Hänninen helyét 2015-ben a murvás futamokon (+Svédországban) Hayden Paddon veszi át, míg a csapat tesztpilótája az ifjú tehetség Kevin Abbring lesz.
Thierry Neuville-t és Dani Sordo-t egész évben láthatjuk majd az i20 WRC kormánya mögött.
A Hyundaihoz hasonlóan a Citroen sem sokat módosított a tavalyi dizájnon. A legszembetűnőbb változtatás az autó oldalán látható hatalmas hatvanas szám, mely az első DS modell 1955-ös párizsi bemutatójának jubileumára hívja fel a figyelmet.
Meeke és OStberg mellett a szezonnyitó futam erejéig a Citroen rekordbajnoka, Sebastien Loeb is visszatér majd. A DS3 WRC-n két új szponzor is helyet kapott: a sorozat hivatalos óramárkája, a Certina és a legismertebb versenyfelszerelés-gyártó Sparco.
Utolsóként a VW Motorsport 2015-ös fegyverét, az új Polo R WRC-t hozták nyilvánosságra. Az eddigi, már-már sablonos fehér alapszínt ezúttal - végre - kékre cserélték és egy sokkal ütősebb és látványosabb kinézettel küldik harcba az újabb trófeákért a Polo-t.
A kocsi egyébként nem csak kinézetében újult meg, míg Ogier és Latvala már a montén is az új autóval indul, Mikkelsen az első négy futamon még a 2014-es specifikációjú gépet hajtja majd.
A világbajnokság legrégebbi privát versenyzője, Martin Prokop Fiesta WRC-je is új dekorációt kapott. Az új dekor mellé májustól ő is megkapja majd az M-Sport új 2015-ös versenyautóját. Prokop az ausztrál futamon kívül mindegyik futamon rajthoz áll majd.
A csapat másik autóját a szlovák Jaroslav Melicarek megvásárolta és az idei évben
a szlovák bajnokságban indul majd a Ford Fiesta WRC-vel. Ha 2015-ben végre újra
lesz Eger Rali, és újfent magyar-szlovák közös futam lesz,
remélhetőleg már ott is azzal az autóval láthatjuk majd
a szlovák pilótát versenyezni.
Robert Kubica-t tavaly év vége felé rengeteg pletyka és szóbeszéd övezte. Több csapat és más szakágak is felmerültek, de a lengyel pilóta végül a rali világbajnokságon való részvétel mellett döntött.
Az M-Sport idén azonban már nem fedezi a korábbi Forma1-es pilóta nem kevés autótöréssel tűzdelt ralis pályafutását, így egy privát Ford Fiesta WRC-vel vág neki 2015-nek Kubica.
Az régi-új dekorációk mellett természetesen új szabályok is érintik majd a WRC 2015-ös évét. Következő posztunkban ezekkel foglalkozunk majd.