Ahogy az új évek, úgy a rali világbajnokság is januárban kezdődik, igaz az első WRC futamra általában bő három hetet még várnunk kell az újévi pezsgőbontást követően.
Most sincs ez másképp. Persze eddig sem kellett nélkülöznie a raliszurkolóknak, hiszen idén már kezdetét vette az Európa bajnokság is a Janner Ralival (melyen mi is kint volt, galériánkat itt találjátok), míg a világbajnokság résztvevői már hetek óta a Montéra készültek.
Ezen a héten azonban beindult az igazi nagyüzem. Már a pályabejárásokon is kiderült, a 2015-ös Monte sem lesz "hagyományos" aszfaltos futam. A szakaszok felírása közben hol a versenyzők segítettek a helyiek mentésében, hol épp ő maguk szorultak segítségre. Azt hiszem az mindent elárul a körülményekről, hogy a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb sem úszta meg törés nélkül a bejárást, hófehér Evo kilencesének elején elég szépen sikerült lebontania.
Ja igen. A WTCC-s versenyek mellet a Monte Carlo Rali erejéig újra raliautóba ül Sebastien Loeb is, akitől a szurkolók nagy része - és persze csapata a Citroen - nem kevesebbet vár, mint a futamgyőzelmet és az elmúlt két év Ogier hegemóniájának megtörését.
Fotó: WRC Face to face - Bálint Richárd
Bár a Citroen nem igazán brillírozott Loeb-mentes időszakában, és a VW zsinórban nyerte a versenyeket, az idősebbik Seb már hét Monte-győzelmet tudhat háta mögött és jó eséllyel pályázhat nyolcadik monacoi futamgyőzelmének bezsebelésére is.
Érthetően nagy a felhajtás most a Citroen háza tájánPersze ehhez nem elég csupán célba érnie (pedig ezen a versenyen nem túlzás azt állítani, hogy a 15 szakasz és a 355 versenykilométer sikeres teljesítése is felér egy győzelemmel), hiszen most mindenki őt akarja majd legyőzni. Talán legfőképp honfitársa, a kétszeres világbajnok VW-es profi, Sebastien Ogier, aki nyilatkozataival próbálja ugyan mentesíteni magát az alól a teher alól, mely most Loeb miatt nehezedik rá, de valószínűleg mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a dobogó legfelső fokára juttassa VW Polo R WRC-jét.
Az első megmérettetésre szerda késő délután került sor, amikor is a verseny hivatalos tesztjén, a shakedownon, idén először autózhatott "együtt" a 2015-ös mezőny.
Persze nem szabad nagy következtetéseket levonni az alábbi eredményekből, azért az mégiscsak jól látszik, hogy Sebastien Loeb nem felejtett el raliautót vezetni:
1. | Loeb Sébastien/Elena Daniel | DS 3 WRC | 2:21.0 |
2. | Meeke Kris/Nagle Paul | DS 3 WRC | 2:21.4 |
3. | Ogier Sébastien/Ingrassia Julien | VW Polo R WRC | 2:22.1 |
4. | Mikkelsen Andreas/Floene Ola | VW Polo R WRC | 2:22.2 |
5. | Kubica Robert/Szczepaniak Maciej | Ford Fiesta RS WRC | 2:22.3 |
6. | Evans Elfyn/Barritt Daniel | Ford Fiesta RS WRC | 2:22.4 |
7. | Ostberg Mads/Andersson Jonas | DS 3 WRC | 2:22.8 |
8. | Chardonnet Séb/de la Haye Thibault | DS 3 WRC | 2:24.7 |
9. | Sordo Dani/Martí Marc | Hyundai i20 WRC | 2:24.9 |
10. | Neuville Thierry/Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 WRC | 2:24.9 |
Robert Kubica idén privát autóval versenyzik, ennek ellenére a teszten övé lett a legjobb fordos idő. A Hyundaiok időeredményei nem túl fényesek, ettől függetlenül remélhetőleg eredményesebben zárják majd az idei Montét, mint a tavalyi versenyt, ahol már az első napon búcsúzni kényszerült a csapat mindkét autója.
A verseny a ma délutáni rajtceremóniát követően két éjszakai szakasszal veszi kezdetét, melyeket várhatóan igazán változatos útviszonyok között kell teljesíteniük az indulóknak, ugyanis míg egyes részek teljesen szárazak, addig nem sokkal messzebb masszív hó és jégréteg borítja az utakat.