Ma éppoly magától értetődő, hogy Egerben indul a rali szezon, amennyire tizenöt évvel ezelőtt mindenki Esztergomot várta. Hosszú volt a tél, régen volt a Szilveszter Rali, benne van a boogie a lábakban. Emlékszel Esztergomra, amikor WRC-k mentek a mezőny elejében? És ott volt Janika is! Micsoda mezőny.
Most megnéztem a régi esztergomi képeket, és meglepődtem, mert kiderült, hogy bármennyire is úgy emlékszünk, hogy bezzeg 1998-ban, 1999-ben, vagy éppen 2000-ben mennyire erős mezőny volt a szezonnyitón, nem igazán volt az. Volt ugyan 3-4 WRC, de ebből általában nem volt kettőnél több ütőképes a mezőnyben, és persze volt sok ladás, akik miatt a végét is megnéztük. Ha csak ezen múlik akkor nyolc WRC-vel (köztük három régi, kétliteres), öt S2000, és hat R5 lesz a március 27-én elrajtoló 10. Eger Rally-n. Ja, és a Ladák! Ugyan az ORB-ben csak három togliatti csoda játszik, a ralikettőben viszont huszonhatan lesznek. (És összesen másfél tucat BMW-t is neveztek.)
Nézzük, mire is számíthatunk! A WRC-ket szeressük, itthon máshol nagyon nem láthatjuk őket, és Egerben is csak azért, mert a magyar mellett szlovák bajnoki futam is egyszerre. Ifjabb Bérest leszámítva nem kimondottan nagy kéz egyik srác sem, de Drotár legalább szépen megy. Mondom, ettől még ér őket szeretni, sőt!
Az S2000-R5 mezőny viszont igazán sűrű: a sorozatban háromszoros bajnok Kazár Miki skalpját akarja mindenki és sokért nem adnám, ha lenne, aki elkapja, de eredményre tippelni nem nagyon tudnék: Herczigék évek óta fabiáznak, Ollé Sasa tavaly megmutatta, hogy meg tudja ülni az S2000-es Fiestát, Turánéknak tavaly nem ment túl jól a játék, de bennünk mindig ott az eredmény.
És ne feledkezzünk meg a hosszabb kihagyás után visszatérő Janikáról sem, akinél több bajnoki címmel aktív magyar versenyző nem rendelkezik, és azokat sem a legyek hordták össze. (Szerényen első ötbe várja magát.) Kovács Anti pedig a kategória sötét lova. Természetesen a mitsubishis armadát (a többség bő évtizede a mezőny végén VFTS-sel vívott öldöklő csatát) sem szabad leírni: Botka, Balogh Jani, Spici, Matics, Rongits, és Osváth nem egyszer okozott már kellemes meglepetést, és abban biztosak lehetünk, hogy ők tudják melyik a jobb lábuk, és nem is félnek használni.
A kétkerekes mezőnyben meglepetést okozna, ha nem Lukács Csucsu vagy Varga Attila végezne az élen.
Most szólok, újra nézni kell a ralikettőt! Egyfelől népesebb a mezőny, mint a nagyoké, másfelől pedig összecsapnak a levezető "öregek" és a feltörekvő ifjúság. A kevesebb kategória, szorosabb meccs. Ha pedig ezt ladás és bmw-s hadak hozzák össze, akkor garantált a szórakozás. Ha Lada, a fél 12-es kategóriát fel kellene sorolni, de én mégis egyértelműen Szauer Gergőékre fogadnék, akkor is, ha új autójuk van és nincsenek egri tapasztalataik. A srác konkrétan UFO. Ugyancsak UFO Oberling Krisztián, az öregecskedő japán Swift Gti-vel. Tessék mindkettőre odafigyelni!
A Historic mezőnye messze nem ennyire népes, de akad ott is látnivaló. Wirtmann Feri bácsiék nagyon zordul mennek, Lévai Ferkóék is érzik a C Kadettet, Mercis Gyuri és Cigi pedig mindig mindenhová belógatja, mintha muszáj lenne, Király Gabiék pedig elég régóta VFTS-ezik ahhoz, hogy érdemes legyen odafigyelni rá. Merencsics Árpi tegnap még navigátort keresett, remélem el tud rajtolni.
A pénteken esti Dobó téri rajtceremónia, az egyik leghangulatosabb itthon, abszolút családbarát, ideális alkalom, hogy a ralival ismerkedőket megismertessük a hangulatot.
A nagyoknak szombaton négy gyorsasági (Egerszalók-Verpelét; Parádsasvár-Mátraalmás; Szuha-Verpelét; Egerszólát-Egerszalók) lesz kétszer.
Vasárnap a ralikettő is ringbe száll, így az ORB-hez hasonlóan ők is háromszor teljesítik az Egerbakta-Sirok és a Terpes-Egerbakta gyorsasági szakaszokat. (Remélhetőleg senki sem felejti majd el az óraátállítást!)
Hasznos: