Régi-új utakon. S ez nem elsősorban a pályákra vonatkozik a Turán Frigyes és Zsiros Gábor kettős esetében (bár rögtön az idénynyitó Eger-ralin új gyorsasági szakaszok teszik majd még izgalmasabbá a küzdelmet), hanem hogy visszatértek a Fordhoz, amellyel szép sikereket értek el az elmúlt években. A típus egy Ford Fiesta R5-ös, amely a páros mindkét tagja számára új, de az a tény megnyugtathatja őket: ezzel az autóval optimális esetben lehet futamokat nyerni a magyar bajnokságban.

054.JPG


Az autót hétfőn sajtótájékoztatón mutatták be a Ford Petrányi budaörsi szalonjában, amelyen az újságírók játékos formában maguk is kipróbálhatták „autóversenyzői képességeiket”, s a hétvégi Eger-rali előtt a páros szerdára beiktat majd egy tesztet.

„Az újságírók is kaphattak egy kis ízelítőt abból, milyen érdekes és izgalmas edzésekben volt részünk a Fit 4 Race program keretében Matics Zsolttal, de a speciálisan az autóversenyzők számára kifejlesztett tréning mellett természetesen más edzéseink is voltak. Ezek eredményének meg kell mutatkoznia a versenyek végeredményében is” – mondta Turán Frigyes, aki a dobogóra vágyik, s bár tudja, kemény ellenfelekkel kell majd megküzdenie, készen áll a csatára.

195.JPG
Az pedig külön jót tesz az önbizalmának, hogy egy számára nagyon kedves típussal, Forddal versenyezhet – tavalyelőtt a Focus WRC-vel megnyerte a bajnokság utolsó három futamát, 2012-ben pedig a Super2000-es Fiestával komplett szezont teljesített a világbajnokságon.
Ezek után csodálkozik bárki is, hogy Frici alig várja az első tesztet az R5-össel?
„Sok mindent tudok erről az autóról, hiszen az utóbbi évek nemzetközi versenyeinek hála vannak külföldi kapcsolataink, amelyektől kaptunk visszajelzéseket. Ezekből az derült ki számunkra, hogy a Ford a megbízhatóságával is kitűnik a mezőnyből, s ha hihetünk a statisztikáknak, ezzel párhuzamosan nagyon gyors is. S hogy mi a tervünk vele? Az Eger-ralin szeretnénk mindenféle nyomás nélkül versenyezni, nem az a cél, hogy rögtön az első gyorsasági szakaszt megnyerjük. Hosszú távra tervezünk ezzel az autóval, ennek ellenére nyilván már idén is a dobogós helyen szeretnénk végezni az abszolútban” – konkretizálta céljait Frici, és navigátora, Zsiros Gábor mélyen egyetértett vele.

104_1.JPG
A rendkívül rutinos navigátor akkor jött rá, hogy a novemberi balesetét a válla is megsínylette, amikor a tavaszi alapozáskor elkezdte terhelni. Ám szerencsére mostanra már nyoma sincs a fájdalomnak, az edzések megtették a hatásukat.

„Szeretnénk a tavalyi rossz szériát végleg elfelejteni, és jóra cserélni. A Forddal emlékezetes pillanataink és eredményeink voltak, s most visszatérünk ehhez a márkához, amellyel nagyon jó tapasztalataink vannak. Kíváncsian várom, meddig ér majd a szánk az első teszt után, hogy fülig, vagy csak az arcunk feléig” – mosolygott Zsiros Gábor, akinek az Eger Rallyról az első emléke az volt, amikor 2006-ban a negyedik gyorsasági szakaszon egy lassító után felborultak Tagai Tamással. A nézők talpra állították őket, és mentek tovább, de amikor az itiner szerint kanyar következett volna, szembetalálták magukat a lassítóval. A pilóta kiabált, hogy miként kerül oda a lassító, amikor a navigátor kapcsolt, és figyelmeztette: forduljanak meg, mert rossz irányba haladnak... S mindezt azért, mert abban az autóban annyira hátul és lent voltak az ülések, hogy alig lehetett belőle kilátni.
Most az ülésekkel nem lesz gond, s az autó is más, Gábor pedig csak a vicc kedvéért elevenítette fel a történteket.

249.JPG

S hogy mit gondol az idénynyitó Eger-raliról?

„Nagy átlagsebességű versenyről beszélünk, ami éppen a tempó miatt veszélyeket is rejt magában. Lesznek új pályák is a Mátrában, azokra nagyon kíváncsi vagyok, de a kedvencem a hegyi pálya felfelé, amelyen Frici bizonyíthatja, hogy nem véletlenül volt hétszer pályabajnok. Ami a céljainkat illeti: ugyanúgy a győzelemért megyünk, mint eddig, de az első háromban mindenképp szeretnénk ott lenni a szezon végén. Nagyon erős és kiegyensúlyozott lesz a mezőny, a küzdelem a régi időket idézi majd, úgyhogy szerintem mindenki izgatottan várja a bajnokságot” – tette hozzá Zsiros Gabi, akinek a kisebbik gyermeke, a 16 hónapos Lili is örökölte az édesapja szenvedélyét. Már most kellett venni neki egy bukósisakot, mert műanyag motorjával elszántan rója a lépcsőfokokat. Úgy is, hogy nyolcból csak kétszer jut át rajtuk sikerrel.

157.JPG

De végül is egyelőre nem is az ő dolga, hogy sikert hozzon a családnak – arra ott van az édesapja, és annak versenyzőtársa, Turán Frigyes.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr167297521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása