Erik "a tetőn" Carlsson 86 éves volt.
Biztos sokan láttátok már azt a híres képet, melyen Ő látható, állát támasztva egy itallal a kezében üldögélve az út szélén, miközben a háttérben felborult Saabja parkol tetőn a fák között. Természetesen nem csak emiatt a kép miatt emlékezünk még ma is rá.
Carsson a svédek egyik legnagyobb raliversenyzője volt az ötvenes és hatvanas években. A nevéhez fűződik többek között a balláb-fékezés tökélyre fejlesztése is. Kétütemű Saab-ja a lassabb kanyarok után nagyon nehezen és lomhán gyorsult fel újra, ezért kényszerült rá a balláb-fékezésre, melynek köszönhetően sokkal jobb időket futott versenyautójával. 1955-ben feleségével Pat Mossal (aki egyébként Stirling Moss húga volt) megírták A vezetés művészete és technikája című könyvet, melyet később több nyelvre is lefordítottak.
Ralis pályafutás 1955-ben egy Saab 92-es volánja mögött kezdődött, 1960-tól 70-ig pedig a Saab 96-os különböző modelljeivel (Sport és V4) versenyzett. Becenevét egy meséről kapta, de gyakori borulásai miatt is tökéletesen passzolt hozzá.
Állítólag egy Safari ralin inkább tetőre rakta versenyautóját, csak hogy elkerüljön egy sáros pocsolyát. Később ezt a mutatványt a fordosok is megpróbálták egy Cortinával, de ők több kárt okoztak ezzel maguknak, mint hasznot.
Számos szokatlan sztori fűződik még Erik Carlsson nevéhez. Egy angol versenyen például sürgősen alkatrészre volt szükségük, mikor is megláttak egy parkolóban egyedül álló vadonatúj Saab 96-ost, melynek rögtön neki is feszültek, hogy a kellő alkatrészeket beszerezzék. Közben megérkezett az autó tulajdonosa is, aki természetesen nem örült a mutatványnak, de Carlsson navigátora megnyugtatta azzal, hogy ők a márka hivatalos versenyzői és majd biztosítanak számára egy másik új kocsit. A gyors alkatrész utánpótlásnak hála végül meg is nyerték a versenyt, a másik Saab tulajdonossal pedig örök barátságot kötöttek.
Első nagy győzelmét az 1957-es Ezer tó Ralin zsebelte be, két évvel később megnyerte a svéd ralit, majd később 1962-ben és 63-ban a Monte Carloban is nyert. 1960 és 1962 között pedig zsinórban három RAC diadalmaskodott.
2010-ben az elsők között került be a finn ralis "Hallhatatlanok csarnokába".
2015.május 27-én, 86 éves korában távozott közülünk.