A mai nap tartották a verseny hivatalos tesztjét, a shakedownt és a rali első gyorsaságiját, a barcelonai szuperspeciált is. Hoztunk nektek képeket és mellé wicoka videója is elkészült.
Reggel viszonylag baráti időpontban, nyolc órakor vette kezdetét a bemelegítés. Ez már ugyan nem tartozik a koránkelés kategóriájába, a nap azonban még nem akart előbújni az első körökre. A WRC-k ekkor még lámpasorral felszerelve érkeztek. A rövid szakaszka első harmadán követtük figyelemmel az eseményeket, ahol Turán Friciékkel is találkoztunk, de sajnos csak az út széli szalag innenső oldalán. A srácok ugyanis nem tudtak részt venni a teszten, ott ugyanis csak az egész éves bajnokságba induló csapatok pilótái indulhattak.
Persze ettől függetlenül ők is kilátogattak, hogy megnézzék mire számíthatnak. Bizony nem lesz könnyű menet, a WRC2 pilótái a 'nagyokhoz' hasonlóan kőkeményen tolták át a dobálós részeket is és az aszfaltos körforgót sem spórolták el.
A teszt után a rajtdobogóhoz gurultunk mi is (sajnos én pont lekéstem a magyar párost, ugyanis szinte lehetetlen volt üres parkolóhelyet találni a tengerparton.) Friciéket nem sokkal követték a WRC-k is, szemet gyönyörködtető látványt nyújtottak a napfényes tengerparton, a pálmafák alatt sorakozva. A vébés pilóták jókedvűen társalogtak egymással, és többször a kordon túlsó oldalán álló nézőkkel is összeálltak egy-egy szelfi erejéig.
A nap további része a Barcelonába való utazással telt. Kissé sikerült eltévednünk, így a szuperspeciálra már viszonylag sötétben értünk oda. Szerencsénkre még láthattuk a mezőny elejét, aztán zárásként Friciéket is megtekinthettük, ők viszont már korom sötétben mentek.
A barcelonai szakasz elég látványos volt. Bár az átlagsebességek a leggyorsabbaknál is alig lépték át az 50 km/órát, ennek ellenére sok helyen igencsak tempósan közlekedtek a versenyautók a szűk ösvényeken, melyeket a több (tíz)ezer néző között vagy épp alatt alakítottak ki. A város szívében található pályán ugyanis több átkelési lehetőséget biztosítottak a kilátogató nézőknek, akik néhol szinte karnyújtásnyi távolságból élvezhették a versenyt.
Az első szakaszt egyébként Ogier nyerte a VW-el, Friciék a 31. helyen zártak. Ez a rövidke 3,2 kilométeres városi száguldás azonban még szinte semmi a további 330 kilométerhez képest, melynek több, mint harmadát holnap murván teljesíti majd a mezőny, köztük az egyetlen magyar párossal, Turán Friciékkel.