Majd egy hónappal a verseny után még mindig tudunk újat mutatni nektek az idei Legendről. Most KGT barátunk kapta meg a lehetőséget, hogy beszámoljon nektek élményeiről.
Idén velünk hetedszer, sorozatban 13. alkalommal rendezték meg a Rally Legend elnevezésű legendás pilóta- és raliautó-találkozóval egybekötött 3 napos aszfaltos ralizást, emlékezést San Marinóban. Igazi sztárparádét olvashatott a nagyérdemű a nevezési listán többféle szakágból: 4x világbajnok Kankkunen, 2x világbajnok Biasion, VB futamgyőztes: Alen, Schwarz, Duval, volt F1-es Comas, motokrosszos Cairoli, avagy a mai WRC-s csapatok közül Paddon egy i20 WRC-vel, Latvala pedig a legújabb Polo WRC-re ragaszthatta a 0-s rajtszámot. Az idei évben a 30 éves, legendás Lancia Delta S4 ünneplése volt a verseny fókuszában.
Nem kicsi konvojunkkal (5 autó + 1 lakóautó) csütörtökön hajnali indulással terveztünk teljesíteni a ránk váró 850km-t, amit egy visszapillantó tükörtörés, egy autócsere, egy elalvás, egy későn észrevett személyi igazolvány otthonmaradás egészen 9 óráig tolt. Szlovénián keresztül, Velencéig autópályán, majd Ravenna felé főúton 19:40-re sikerült a szervizparkhoz érnünk. A hivatalos rajtceremónián az S4 Lanciák végtelen sora várt minket, megalapozva a hétvége hangulatát. Izgatottan elfoglaltuk Riminiben a négy éve állandó hotelünkben a szobáinkat.
Pénteki kiadós reggeli után irány a tesztpálya, hogy 9 órától fél kettőig folyamatosan, időmérést nélkülözve rajtoljanak a csodaszép, hangos, durrogós, kaparós erőgépek.
Közönség egyik nagy kedvence az osztrák audis Klausner murvagumira váltott, de maradt a régi stílusánál, csak a nézőknek! Az idei olasz VB futamon 2. helyet szerző új-zélandi Paddon szintén a nagyérdemű kegyeire hajtott, nagy sikerrel! A nem kevés magyar induló is a nézők szimpátiájára utazva tette-vette a gépet, akár összkerekes, akár hátsókerekes autóval is indult.
Először indult magyar páros WRC-vel, Lencséék bátran álltak a Focus WRC-hez, öröm volt nézni autózásukat. A finn Alen első körében féktávon az S4 jobb első futóművének törése miatt jelvényre vett egy szalmabálát, hála az égnek nem nagy tempónál történt mindez.
A teszt utáni, délutáni ajánlott program a szervizpark és a focistadionban lévő parc ferme meglátogatása, ahol a lehető legközelebb lehet kerülni a futópályán körben álló autókhoz, és közös képek készítése a világsztárokkal. Fergeteges látvány, élmény, még ha ezek az autók mesélni tudnának…
Péntek este 7kor vette kezdetét a verseny, ekkor csapatunk kétféle programot gondolt ki, egyik fele hagyományosan a Gy2 közepén a völgyben élvezhette a szerpentint lefelé, majd tempós, nyújtott kanyarokat felfelé látványosan abszolváló gépcsodákat, itt Paddon olyat fordult, amilyet „nem is lehet”, hihetetlen a srác! Az első kör végén a hotel felé etapon megelőzött minket egy belga „kocka” Celica, s ott maradt előttünk, pár perc múlva megérkezett csapattársa a másik „kocka” Celica, majd együtt álltak meg az út szélén a szervízkocsinál tankolni. Olyan volt, mintha az 1990-es Korzika, vagy San Remo ralin járnánk épp.
Csapatunk másik fele a Gy2 rajtjánál érezhette testközelből a „B” csoport 450-550 lóerejét, majd az idén először 2 órás gyűjtőnek is helyet adó San Marinói vár keskeny utcái, terei adtak stílusos hátteret a 180 fős autós mezőnynek.
Szombaton hajnalban eleredt az eső, s úgy is maradt egész nap. De ez sem szegte kedvünket, hisz 1 éve vártuk, hogy újra jöhessünk. 9 órás óriás reggeli után 11 órakor indultunk a Gy6 rajtjához közeli körforgalomhoz, ahol kötelező volt a 360’-ot lekörzőzni. Klausner, Diana, Paddon, s még páran felejthetetlen köröket tettek meg a nem kevés, bőrig ázva is kitartó publikum kedvében járva. Csapatunk állandó mozgásban lévő fotósa - ez én lennék (a szerk.) - hű maradt önmagához, s egy 4,5 km-es sétával sikerült elérnie a tavalyi videókban feltűnt ugratót, ahol Latvala és a Quattro S1-el Gerber a végtelenbe repült.
Cimboránk a sötétedésben a „slusszkulcsot a vezetőülésre dobom és bezáródik a verda” csapatépítő játéka tette teljessé a szombati örömünket, mely után már Riminiben fejenként 1, összesen 13 pizza rendelésével ajándékoztuk meg magunkat a szakadó esőben való kitartásunkért.
Vasárnap már a nyitáskor (7:30) ott tobzódtunk a reggelinél, hisz 8:30-kor elhagyva a hotelt indultunk a szervizparkhoz közeli 10:13-as körversenyre. A parkolást követő pályára való séta háttérzenéjét a Latvala Polo Band szolgáltatta, akik dupla körös versenytempóval ajándékozták meg a szerencséseket! Jövőre egy újabb kihívás!
Itt örömmel láttuk az óriási szalmabálák mögül, hogy Alen és Paddon is visszaállt gumit koptatni. Klausner, Diana és Paddon plusz körzőzéseket is vállalt. A magyarok ismét lázba hozták a nézőket, jó volt látni Tibi bá’-t a vörös GT-Fourban, Lencse óriásit ment, vártuk!
A 3 körös körversenyen minden leosztásban üldözték egymást a bukósisakos hőseink, volt hogy Stratost üldözött egy Quattro, mögötte szorosan egy Delta S4, kissé lemaradva egy 206 WRC! Azért ez a szendvics csak itt jöhet össze ezen a fergeteges versenyen, így mindenkinek ajánljuk élőben átélni a hangokat, illatokat, látványt, hisz jövőre már a 14. lesz, valószínűleg nem lesz meg az a pár szerencsétlen momentum, ami az idén, a 13. Rally Legenden édesítette az életünk, s nem is kérdés, hogy ott a helyünk!