Új szezon, új kihívások, új csapatfelállások, új Hyundai és egy új verseny Kínában.
Ezekkel veszi kezdetét hamarosan a WRC 2016-os szezonja!
Haladjunk szépen sorjában. Nézzük mi maradt és mi változott a rali világbajnokságon résztvevő csapatoknál.
Természetesen a sort a legutóbbi három bajnokságot mind egyéniben, mind pedig konstruktőrként megnyerő Volkswagennel kezdjük. A csapatnál történő legnagyobb változás, hogy Jost Capito igazgató távozik és a Mclarennél folytatja munkáját a Forma 1 -ben. A versenyzők terén nincs változás, marad az Ogier - Latvala - Mikkelsen felállás. A kocsi kinézetre nem sokat változott, némi fehér színt csempésztek az autó elejére.
Ami a "belsőt" illeti a VW-nél is történtek apró finomítások, változtattak például az autó stabilitásán és a murvás specifikáció hátsó lengőkarjain is.
Az M-Sport (Ford) csapatánál több változást is hoz az új esztendő. A tavalyi évben itt versenyző Evans visszaül egy kategóriával kisebb R5-ös Fiestába, annak viszont legújabb változatával vehet majd részt az év első két versenyén. Visszatért a kék ovál márkához az előző években Citroen-nel versenyző Mads Ostberg, mellette pedig némiképp meglepetésre Eric Camilli kapta a másik "gyári" autót. Az idézőjel nem véletlen a gyári besorolásnál, hiszen nem sokkal ezelőtt még az is kérdéses volt, hogy részt tud-e venni a csapat mind a 14 idei futamon. Ez talán még most sem teljesen biztos, de az már igen, hogy a kékek nem privátként indulnak az idei évben sem.
Az autó kinézete tavaly jelentősen változott, ami nagyon sok szurkoló tetszését elnyerte. Így idén csak finomítottak rajta, megmaradt a csíkozás, de a korábbi fehért színt a Ford nitró-kékjére cserélték.
A Hyundai Motorsport csapatában. A versenyzőknél nincs változás, marad a Sordo - Neuville - Paddon felállás, bár azt épp nem mindig tudni ki indul a két gyári kocsival és ki kapja a harmadik (magasabb rajtszámú) versenyautót. A szezonnyitó Monte Carlo Ralin debütál a Hyundai új generációs i20 WRC-je, melyből egyelőre csak kettőt láthatunk, de Svédországban már mindhárom pilóta ezzel a kocsival indulhat majd.
A felsorolás végére maradt a Citroen, és nem csak azért mert ők mutatták be utolsóként idei versenyautójukat. A francia márka ugyanis tavaly év végén bejelentette ideiglenes kivonulását a rali világbajnokságról, melyen idén gyártóként nem vesznek részt. Ennek oka, hogy a háttérben a 2017-es új szabályoknak megfelelő autót építik és inkább erre a projektre helyezi a hangsúlyt a Citroen, hogy jövőre újra igazán versenyképes technikával térhessenek vissza a világbajnokságra. Ez azt jelenti, hogy 2001 óta először nem lesz jelen a márka hivatalosan a WRC-ben. Az Abu Dhabi World Rally Team még nem tudni hány futamon tud részt venni, versenyzőit azonban már ismerhetjük: Meeke lesz az első számú pilóta (aki a futamok között az új autót is tesztelheti majd), mellette Lefebvre és Abu Dhabi pilótája kapnak helyet. Némi meglepetésre a Peugeot korábbi pilótája, Craig Breen is kapott egy DS3 WRC-t, mellyel előreláthatólag 6 futamon vehet majd részt.
Ami a dizájn illeti teljesen megváltozott a kocsi színvilága, mely idén piros-fehérben pompázik majd a világbajnokság futamain.
A privátok.
A sort nagy személyes kedvencemmel, Robert Kubicával kezdeném, akinek sajnos még nem állt össze az idei éve. Az első hírek arról szóltak, hogy csak a Monte Carlo Ralin áll rajthoz privát Ford Fiesta WRC-jével, de azóta szerencsére a svéd nevezési listára is felkerült neve. A mezőnyből egyedüliként Pirellivel versenyző lengyel pilóta nincs könnyű helyzetben, az sem kizárt tehát, hogy az év második felében már nem szoríthatunk érte a rali világbajnokság versenyein. Kubica autójának dizájnja egyébként teljesen megújult az idei évre, sajnos szponzormatricából nem sokat látni az új dekoron.
Ha Te is szereted Kubicát, használd bátran minél többször a #KubicaDontgo hastag-et!
Ott Tanak idén is a DMACK színeiben indul, a megszokott Forddal. Fiesta WRC-jének színvilága nem sokat változik, kicsit talán a tavalyinál modernebb ruhát kapott versenyautója.
A harmadik privát Forddal - a tavalyi évhez hasonlóan - a Prada család ifjú sarja, Lorenzo Bertelli indul. Saját csapata, a Fuckmatié World Rally Team színeiben. Idei kocsijának dizájnja még nem derült ki, készült azonban egy elég vagány tervezet - mellyel az idei WRC- sorát zárjuk.