Az elmaradt Janner Rali miatt a szokásosnál kicsit többet kellett várjunk az év első nagyobb raliversenyére, de a Monte Carlo Rali most is hozza a kötelezőt: új csapatfelállások, váltakozó útkörülmények, hangulatos esti szakaszok és sok-sok akció jellemzi az elmúlt napokat. A verseny java azonban még mindig hátravan!
Ahogy azt már megszokhattuk, a monte carlo-i futam majd' egy hétig tart. Idén sincs ez másként, hiszen már szerdán elkezdődött a hivatalos program a versenyt megelőző teszttel, a shakedown-nal, amit némi meglepetésre a citroenes Meeke nyert, de természetesen ez az eredmény még nem számított bele a verseny értékelésébe.
Voltak, akiknek már a Shakedown szakasz teljesítése is némi gondot okozott, többen lecsúsztak az útról, az alábbi videón pedig egy Fabia R5-en induló lengyel páros néz be egy eredetileg jobbos kanyart:
Csütörtökön a hagyományokhoz híven sor került az évadnyitó rendezvényekre: sajtótájékoztatók és VIP autóztatások helyszínévé vált Monaco városa. A kikötőben kijelölt kis placcon került sor a sztárvendégek és hírességek megautóztatására. Nem mindennapos látványt nyújtottak a WRC-k, miközben már-már gumit füstölve szlalomoztak a bóják között.
A kötelező köröket és fotózásokat követően még csütörtök este sor került az első éles szakaszokra, melyeket már sötétedés után teljesített a mezőny. A két különböző pálya csak hosszában hasonlított egymásra, az első 21.5 km, míg a másik 20.3 km hosszú volt.
Idén - is - Sebastien Ogier kezdett a legjobban, hiszen VW Polo WRC-jével ő húzta be az első gyorsot. Ehhez azonban szükség volt a következő szakaszt már megnyerő (és azzal az összetettben is élre álló) Meeke hibájára, aki egy megforgás miatt maradt csak le a francia volkswagenes mögött.
A viszonylag rövid első napot követően így Meeke (Citroen) vezetett Ogier (VW) és Mikkelsen (VW) előtt. Az új Hyundai i20 WRC-vel Neuville lett a negyedik, mögötte Paddon még a tavalyi fejlesztésű i20-al pedig az ötödik.
A verseny pénteki napja már jóval több kihívást tartogatott a versenyzőknek. Két körben 3-3 szakasz várt a mezőnyre, mely már a napi első szakaszon fogyni kezdett. Először Paddon csapta oda bal hátsó kerekét egy fához, mely után nem sokkal később kiállni kényszerült.
Pár perccel később Kubica is ugyanezt a fát találta el, ő azonban már nem volt olyan szerencsés, mint ausztrál társa. Kubica ugyanis majdnem emblémára vette a fát, Fordjával lecsúszva a verseny feladására kényszerült. Ha mindez még nem lenne elég, pár autóval később Evans még lejjebb lökte szegény lengyel Fiestáját.
Ez a hiba könnyedén Kubica szezonjába is kerülhet. A korábbi F1-es pilóta idén saját csapatával indul a vébén, egyelőre csak az első két verseny volt biztos számára, és ha nem áll össze a számára megfelelő anyagi és szakmai háttér, nagy valószínűség szerint felhagy WRC-s pályafutásával.
Történt mindez a napi első gyorson, melyet - egyébként - Ogier nyert meg Meeke és Latvala előtt.
A következő szakaszon Meeke visszavágott és ő volt a leggyorsabb, Ogier és Neuville előtt. A napi harmadik gyorsot azonban újra Ogier nyert, ezzel pedig az abszolútban is átvette a vezetést.
A szervizt követő szakaszon azonban többen is hibáztak. Egy alaposan kijárt és felhordott, saras balosban szinte mindenki megcsúszott, de nem mindenki úszta meg törés nélkül:
előbb Tanak dobott egy tetőt...
majd Bertelli hibázott...
Végül Raoux zárta a sort:
Az élen eközben az első kör forgatókönyve szerint zajlottak az események: előbb Ogier nyert - majd Meeke (újra az abszolút első helyre előrelépve) - végül megint Ogier, visszavéve ezzel az első helyet. Így a nagy adok-kapokból utóbbi jött ki legjobban és 9,5 másodperc előnnyel áll az élen az első két napot követően. A második Meeke mögött újabb két Volkswagen következik: Latvala és Mikkelsen hátránya azonban már egy percnél is több.
A verseny állása két napot és nyolc szakaszt követően:
A nagy küzdelem Ogier és Meeke között holnap folytatódhat: szombaton öt szakasz vár rájuk, melyből kétszer az 51 és fél kilométeres Lardier et Valenca - Faye gyorson, egyszer pedig a 36 kilométeres sisteroni pályán mennek majd.