Bombameglepetésként a fordos észt Ott Tänak vezet a rali világbajnokság lengyelországi futamán. A WRC2-ben finn skodások az élen, Turán Friciék a 16. helyről várják a folytatást.
Az elmúlt években a raliversenyeken is elszoktunk attól, hogy bárki nyerhet. Idén eddig visszatérni látszanak a hagyományok, és hat futamon már öten (Ogier, Latvala, Paddon, Meeke és Neuville) három gyártó (Volkswagen, Hyundai és Citroen) nyertek, és a szakaszgyőzteseket lassan össze sem lehet számolni. Nem szeretném elkiabálni, de a Rajd Polski első két napja alapján érik a meglepetés.
A shakedown-on Ogier volt a leggyorsabb, de úgy tűnik, ezt a formáját a futamra nem tudta átmenteni. A csütörtöki super specialt Neuville nyerte, és a Hyundaioknak egészen jól ment a péntek is, Paddon háromszor ment abszolút időt. A bajnoki címvédő Ogier kisebb meglepetésre csak a 10. szakaszt nyerte, de a Volkswagenek amúgy sem mutattak lenyűgöző teljesítményt. Bombaformában van viszont Tanak, aki egy "futottak még" gumival (D-Mack) és nem a sikeresség zálogaként ismert Ford Fiesta WRC-vel kiegyensúlyozott teljesítménnyel első helyen zárta a pénteki napot. Mondhatni, hazai pályán versenyez, annyi észt szurkoló látogatott Lengyelországba.
Tänak előnye 180 kilométer gyorsasági szakasz után mindössze 4,2 másodperc, nyolcan vannak percen belül hozzá képest, abszolút lőtávolban Mikkelsen (+4,2 Volkswagen), Haddon (+10,2 Hyundai), Ogier (+16,3 Volkswagen) és Neuville (+20,4 Hyundai). A citroenes Lefebvre és Breen 40 másodperc körüli hátránnyal leginkább egymással vívnak. A gyári fordosok (Camili és Ostberg) pedig 9-10. helyen várják a folytatást. Ebből még bármi lehet.
A WRC2 mezőnyében nagyon nagy és sűrű a mezőny: 26-an rajtoltak el, ráadásul a sorozat élmezőnye is teljes létszámban elrajtolt, és nem feledkezhetünk meg a helyi EB-menő Kajetanowiczról sem. A csütörtöki egyetlen szakaszt az észt Kruuda nyerte, majd úgy tűnt Pontus Tidemand állt az élre, és tartotta is hét szakaszon keresztül az előnyét. Majd a 10. szakaszon kiestek, és a terv szerint majd szuperralival folytatják szombaton.
A nap végi első hely a finn skodás Suninen ölébe hullt. Őt honfitársa Lappi, majd a WRC2 idei léistavezetője, Ewans követi, Kruuda az utolsó, aki fél percen belül van. Kajto sokáig a hatodik helyen autózott, de visszaesett és 15. helyen várja a folytatást. Turán Friciék végig a középmezőnyben autóztak, és a 16. helyen zárták a pénteki napot.
„Ismét egy nehéz első versenynapon vagyunk túl, ami valójában szinte minden futamról és szakaszról elmondható a világbajnokságon. A Lengyel Ralin nagyon változatos pályaszakaszokkal találkozunk, rengeteg az ugrató a murvás pályán, így még a Ford Fiesta R5 is kimerül a napok végére. Tegnap az első körben az itiner pontatlanságait kellett kijavítanunk, ami több kevesebb sikerrel meg is történt, bár még a második körre is maradt feladatunk, így a tempóra kevésbé tudtunk összpontosítani. Az út minősége az est végére, talán nem túlzok, hogy kibírhatatlan volt, ugyanis óriási kövek álltak ki a féktávon. Emiatt egy balos kereket meg is ütöttünk, bár ennek ellenére az autón csak a szalmabálák okoztak külsérelmi nyomokat: letéptek egy jobb első sárvédőt majd megharapták a bal elsőt is. Technikai probléma egyébként nem volt a pénteki nap alatt, egyedül a tapadással volt egy kis gond az első körben, így a másodikban már puhább keverékre cseréltünk. Az idők a nap végére javultak, de még van hova gyorsulnunk“ – mondta Zsiros Gabi
„Van még két nehéz napunk a versenyből, a mai hosszabb a tegnapinál, ugyan csak 6 szakasz, de több mint 124 kilométer vár ránk. Küzdünk, megyünk, versenyzünk, hogy minél jobb időket tudjunk elérni a Hankook gumikkal és a Fiestával. Jelenleg a 16. helyen állunk, de talán kis szerencsével és hibátlan munkával még előrébb végezhetünk. Rengeteg erőt ad a szurkolótábor, akik Lengyelországban is szép számmal jelen vannak. Frici feliratos zászlókat is láttunk, amiket nagyon köszönünk“ – teszi hozzá Frici