Az észt srác pár éve még Turán Fricéknek is szerelt, most pedig meglepetésre a Lengyel Ralit vezeti. A magyarok versenyben, de pontszerzésükhöz kisebb csoda kellene, de dolgoznak rajta.
A fordos Tänak továbbra is kirobbanó formában versenyez a Rajd Polskin, a hét szombati gyorsasági szakaszból négyet megnyert, és összesen 17 másodperccel növelte előnyét a volkswagenes norvég Andreas Mikkelsennel szemben. A hyundaios srácoknak nem jött ki a lépés, gyorsasági szakaszt nem nyertek. A vasárnapi 60 kilométernyi négy gyorsasági szakaszon ez a bő húsz másodperc bőven kitarthat, mert a nagyok játékát nem igazán veszélyezteti, ha beesik az egyik kicsi győzelme. Tänakhoz most már csak Mikkelsen (+21,3), Paddon (+27,8), és Neuville (+43,5) van percen belül.
Az összetett pontversenyben nyolcadik Tänak győzelme sem borítaná fel az előtte állók sorrendjét. Sőt egy biztos második hellyel Mikkelsen megelőzné a mostanában gyengébb formában autózó hyundaios Dani Sordót, aki most csak a 11. helyen áll, ezzel pedig a Volkswagen foglalná el a képzeletbeli dobogó első két helyét. Ha minden változatlan marad, Tänak akkor tudna biztosan előrébb lépni a világbajnokság sorrendjében, ha az utolsó, extra pontokat jelentő power stage-en több pontot szerez, mint Neuville. A legnagyobb tétje hosszabb távon talán a Mikkelsen - Paddon párharcnak lehet, nagyon fontosak lesznek a végelszámolásban ezek a pontok.
Sordón kívül a norvég fordos, Mads Ostberg kerülhet hátrébb az összetettben, hiszen a 17. gyorsasági szakasz után az egy pontot érő 10. helyen áll. Csapattársa, a francia Camilli ugyan csak 4 másodperccel előzi meg, nem lenne meglepő, ha fordulna közöttük a helyzet.
A WRC2-ben továbbra is a finn skodások vezetnek, hozzájuk képest lőtávolban csak a Ford Fiesta R5-tel versenyző Evans van. A szuperralizó, és idén már futamgyőztes Pontus Tidemand (szintén Skoda) tudna velük versenyezni, de meglévő hátránya behozhatatlan, közel 8 percre van a pontot érő 10. helytől.
Turán Friciék jönnek fel, mint a talajvíz, már 12. helyen állnak, pontszerzésükhöz kisebb csoda kellene. „A világbajnoki futamokon mindig a szombat szokott a legnehezebb nap lenni, ez most sem volt másként. Reggel sokat csúszkáltunk, kemények voltak a gátló beállításaink, mivel tisztább utakra számítottunk. Szerencsére ezen a második körre tudtunk változtatni, így innentől kezdve sokkal élvezetesebben autóztunk. Most 12.-ek vagyunk a kategóriában, ami ugyan egyelőre nem pontszerző hely, de szépen jövünk fel és mindent megteszünk a még jobb eredményért, a mai 4 gyorson. Tegnap egy hibánk volt, ugyanis az egyik hármas bukkanó közepén, ami ferdén dobta el a kocsit, orral leestünk egy kis árokba, de szerencsésen ki tudtunk jönni a másik oldalon, be tudtam indítani a Fiestát. A kis malőr miatt veszítettünk körülbelül 20-25 másodpercet, de más látható következménye nem volt az ugratásnak, csak a lökhárítót kellett cserélni, de úgy néz ki, az mindennapos itt Lengyelországban“ – mesél Turán Frici a tegnapi nap történéseiről.
„Egyáltalán nem vagyunk elkenődve, a pénteki 19. hely nem volt olyan jó, azonban most már elégedettek vagyunk és egyre jobban megyünk. Az első 5 pozícióért biztos, hogy nem tudunk harcba szállni, ugyanis rendkívül gyorsak a pilóták, ádáz csata folyik a legjobb helyekért. Azonban reális cél, hogy ismét ott legyünk az első 10-ben és pontot szerezzünk. Ha a mai 4 gyorsaságin minden rendben lesz, tökéletesen autózunk, és kihozzuk magunkból, amire képesek vagyunk, akkor ez elérhető. Mindenképp jó irányba haladunk, egyre jobban élvezzük a versenyzést. Nagyon jó csapatunk, kitűnő autónk, gumijaink vannak, nem kapunk defektet, nincsenek műszaki, technikai gondjaink, amik mind közelebb hozzák a szép eredményt“ – teszi hozzá Zsiros Gabi.