Az észt srác pár éve még Turán Fricéknek is szerelt, most pedig meglepetésre a Lengyel Ralit vezeti. A magyarok versenyben, de pontszerzésükhöz kisebb csoda kellene, de dolgoznak rajta.

A fordos Tänak továbbra is kirobbanó formában versenyez a Rajd Polskin, a hét szombati gyorsasági szakaszból négyet megnyert, és összesen 17 másodperccel növelte előnyét a volkswagenes norvég Andreas Mikkelsennel szemben. A hyundaios srácoknak nem jött ki a lépés, gyorsasági szakaszt nem nyertek. A vasárnapi 60 kilométernyi négy gyorsasági szakaszon ez a bő húsz másodperc bőven kitarthat, mert a nagyok játékát nem igazán veszélyezteti, ha beesik az egyik kicsi győzelme. Tänakhoz most már csak Mikkelsen (+21,3), Paddon (+27,8), és Neuville (+43,5) van percen belül.

Az összetett pontversenyben nyolcadik Tänak győzelme sem borítaná fel az előtte állók sorrendjét. Sőt egy biztos második hellyel Mikkelsen megelőzné a mostanában gyengébb formában autózó hyundaios Dani Sordót, aki most csak a 11. helyen áll, ezzel pedig a Volkswagen foglalná el a képzeletbeli dobogó első két helyét. Ha minden változatlan marad, Tänak akkor tudna biztosan előrébb lépni a világbajnokság sorrendjében, ha az utolsó, extra pontokat jelentő power stage-en több pontot szerez, mint Neuville. A legnagyobb tétje hosszabb távon talán a Mikkelsen - Paddon párharcnak lehet, nagyon fontosak lesznek a végelszámolásban ezek a pontok.

Sordón kívül a norvég fordos, Mads Ostberg kerülhet hátrébb az összetettben, hiszen a 17. gyorsasági szakasz után az egy pontot érő 10. helyen áll. Csapattársa, a francia Camilli ugyan csak 4 másodperccel előzi meg, nem lenne meglepő, ha fordulna közöttük a helyzet.

A WRC2-ben továbbra is a finn skodások vezetnek, hozzájuk képest lőtávolban csak a Ford Fiesta R5-tel versenyző Evans van. A szuperralizó, és idén már futamgyőztes Pontus Tidemand (szintén Skoda) tudna velük versenyezni, de meglévő hátránya behozhatatlan, közel 8 percre van a pontot érő 10. helytől.

Turán Friciék jönnek fel, mint a talajvíz, már 12. helyen állnak, pontszerzésükhöz kisebb csoda kellene. „A világbajnoki futamokon mindig a szombat szokott a legnehezebb nap lenni, ez most sem volt másként. Reggel sokat csúszkáltunk, kemények voltak a gátló beállításaink, mivel tisztább utakra számítottunk. Szerencsére ezen a második körre tudtunk változtatni, így innentől kezdve sokkal élvezetesebben autóztunk. Most 12.-ek vagyunk a kategóriában, ami ugyan egyelőre nem pontszerző hely, de szépen jövünk fel és mindent megteszünk a még jobb eredményért, a mai 4 gyorson. Tegnap egy hibánk volt, ugyanis az egyik hármas bukkanó közepén, ami ferdén dobta el a kocsit, orral leestünk egy kis árokba,  de szerencsésen ki tudtunk jönni a másik oldalon, be tudtam indítani a Fiestát. A kis malőr miatt veszítettünk körülbelül 20-25 másodpercet, de más látható következménye nem volt az ugratásnak, csak a lökhárítót kellett cserélni, de úgy néz ki, az mindennapos itt Lengyelországban“ – mesél Turán Frici a tegnapi nap történéseiről. 

„Egyáltalán nem vagyunk elkenődve, a pénteki 19. hely nem volt olyan jó, azonban most már elégedettek vagyunk és egyre jobban megyünk. Az első 5 pozícióért biztos, hogy nem tudunk harcba szállni, ugyanis rendkívül gyorsak a pilóták, ádáz csata folyik a legjobb helyekért. Azonban reális cél, hogy ismét ott legyünk az első 10-ben és pontot szerezzünk. Ha a mai 4 gyorsaságin minden rendben lesz, tökéletesen autózunk, és kihozzuk magunkból, amire képesek vagyunk, akkor ez elérhető. Mindenképp jó irányba haladunk, egyre jobban élvezzük a versenyzést. Nagyon jó csapatunk, kitűnő autónk, gumijaink vannak, nem kapunk defektet, nincsenek műszaki, technikai gondjaink, amik mind közelebb hozzák a szép eredményt“ – teszi hozzá Zsiros Gabi.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr308863074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (128) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

HTML doboz