A Német Rali első napján a Volkswagenek vezetnek a Hyundaiok és a Fordok előtt. A Turán-Zsiros páros pontszerző helyen várta a folytatást.

ap-1p9vhz6bs1w11_andreas_mikkelsen.jpg

Andrea Mikkelsen (Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

2016-ban a Német Rali a világbajnokság első igazi aszfaltos futama. (A Monte a havas-latyakos pályák miatt külön kategóriának számít, csak odavaló gumikkal.) A Mosel-völgyének szőlőhegyei és a Panzerplatte az elmúlt tizenöt évben a világbajnoki sorozat ikonikus gyorsasági szakaszai lettek, és többen is hazai pályának tekintették: Loeb szülőhelyéhez sokáig ez volt a legközelebbi VB-futam, nyilván egyetlen német gyári csapatként a Volkswagennek is presztízskérdés az itteni szereplés. (Mondhatni, nyerni járnak ide.) Meglepő módon azonban nem ők versenyhez legközelebbi gyári csapat, hanem a Hyundai, akiknek a főhadiszállása csak mintegy kétszáz kilométerre van Triertől, a versenyközponttól. 

Érdemes kicsit Trierben és a környékén is körülnézni! A rajt-cél dobogó a világörökségi római-kori Porta Negra előtt van.Itt volt az Alpoktól északra az első püspökség, és Trier érseke egyike volt a Német-Római Birodalom egyik választófejedelmének. Ebből a nem rali-fanatikusoknak is jut bőven látnivaló. A borbarátok pedig a Mosel-völgy fehérboraira is alapozhatják a programjaikat. 

Az idei világbajnokság sokkal kiegyensúlyozottabb, mint az elmúlt években: kettőnél több futamot senki sem tudott nyerni, évek óta ennyi futamgyőztes sem volt: Ogier (Volkswagen, 2), Latvala (Volkswagen), Paddon (Hyundai), Meeke (Volkswagen, 2), Neuville (Hyundai), Mikkelsen (Volkswagen). A gyártók közül csak a Ford nem jutott eddig a csúcsra, bár az észt Tänak Lengyelországban igen közel volt hozzá.

A verseny a korábbi éveknek megfelelően indult: Ogier megnyerte az első gyorsasági szakaszt. A verseny kiélezettségét jól jellemzi, hogy 22 kilométeren csak 1,2 másodperc különbség volt az előnye csapattársa, Mikkelsen előtt, és az első hét volt kilométerenként másodpercen belül. A második, 23,4 kilométeres gyorsasági szakaszon a hyundaios Neuville "visszavágott", és 0,9 másodpercet adott Mikkelsennek és hyundaios Sordónak. Ezzel egyébként Mikkelsen át is vette a vezetést, amit azóta is birtokol. A fordos Camilli nem sokáig jutott, az első gyorsaságin befejezte...

A második körben Mikkelsen is megszerezte első szakaszgyőzelmét (SS3), és eddigre kezdett kialakulni, kik fognak vele a dobogóért csatázni: Neuville, Ogier és Sordo volt már csak eddigre lőtávolban, a legjobb fordos Tänak már leszakadni látszott. Az új-zélandi Paddon "hatodik ropogón" került kalandba, de viszonylag jól megúszta, csak fénysérült lett az autója. A negyedik gyorsaságit Ogier nyerte, Mikkelsen csak negyedik lett, így az első négy között 12 másodpercre csökkent a különbség. A nap végi ollmuthi szuperspeciált Ogier nyerte, az első négyben változás már nem történet. (A jegyzőkönyv kedvéért: több, mint száz kilométeren ez szabad szemmel alig látható.)

A WRC2 mezőnyében 19-en rajtoltak el, többen gyári-, vagy félgyári támogatással. Lappi már nyert idén WRC2-es futamot, Kopeczky pedig évek óta a Skoda gyári menője. És természetesen ott a mezőnyben a magyar Turán-Zsiros páros is. Ebben a kategóriában a német Armin Kremer és a Skoda nem sok izgalomról gondoskodott: A nap végére közel fél perccel vezet a finn Lappi előtt, és hiába nyert több gyorsaságit a cseh Kopecky, bő másfél perc hátrányból, az ötödik helyről várja a folytatást. A belga de Mevius már percen kívül áll a harmadik helyen úgy, hogy negyediknél jobb időt nem is autózott.

„Meglehetősen vegyes napot zártunk ma a Német Ralin, de szerencsére amilyen nehéz volt a kezdet, olyan szép lett a nap vége. Az első két gyorsaságin sajnos technikai gonddal küzdöttünk, le kellett cserélnünk a hátsó differenciálművet az első kör után. A második szakaszt követően azonban már egész jó időket mentünk és 8-ak is voltunk a kategóriánkban, ami már pontszerző hely. A tempónk kifejezetten jó volt, eredményes, gyors köröket futottunk. Azonban még ez nagyon a verseny eleje, a holnap minden bizonnyal sorsdöntő lesz, ugyanis közel 150 kilométert kell teljesítenünk 9 szakaszon. Bízom benne, hogy sikerül továbbra is jó tempókat mennünk és megtartjuk a pozíciónkat” – mesél az első napról Turán Frici.

„Az autó beállításai végig rendben voltak, sikerült jól eltalálnunk. Talán a 2. körnél választhattunk volna jobb abroncsot, de mivel jósoltak egy kis esőt, eszerint döntöttünk. A többieknek bejött a kockáztatás, mi azonban le voltunk maradva az első körös technikai hiba miatt, így megpróbáltunk biztosra menni. Ebből a versenyből még bármi kisülhet, túl vagyunk az esti szervizparkon, minden készen áll arra, hogy holnap ott folytassuk, ahol ma abbahagytuk és megtartsuk a pontszerző pozíciónkat. Sőt ha koncentráltan autózunk és gyorsak vagyunk, talán javíthatunk is a jelenlegi eredményünkön” – teszi hozzá bizakodva Zsiros Gabi.

 

 

 

 

 

Címkék: video wrc mikkelsen dani sordo médiabox seb ogier turán frici zsiros gábor mediabox német rali neuville rallye deutschland

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr3610595814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása