Ogier ugyanolyan UFO, mint Loeb volt - Turánék zsinórban negyedszer szereztek pontot a Rali Világbajnokságon.
Papírforma lenne a Német Rali eredménye? Nem mondanám. Legfeljebb a győztes tekinthető annak. Régen volt ekkora tülekedés a mezőny elejében, mint mostanában, de a francia volkswagenes Sebastien Ogier klasszisokkal a mezőny fölé nő. Csak Finnországban betlizett, de több mint két futamgyőzelemnyivel vezet csapattársa Mikkelsen előtt. Nyomukban pedig a Hyundai serege, akik nagyon fogadkoztak, hogy Argentína és Szardínia után a németországi futamon is nyerni fognak.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A német futam első napját Mikkelsen zárta az élen, de szombatra már a címvédő világbajnok vezetett. A rövid, mindössze négy gyorsasági szakaszos, alig hatvan kilométeres naptól nagy meglepetést nem vártunk. A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a napi harmadik (SS17) szakaszt a tiltott helyen tartózkodó nézők miatt törölték.
A Hyundai mindent feltett az utolsó napra. Az első szakaszt (SS15) Sordo nyerte Neuville előtt, a legjobb volkswagenes Mikkelsen 3. lett, Ogier pedig csak a 6. - közel 15 másodpercet elégetett előnyéből. Ezzel Dani Sordo összetettben átvette a második helyet. A második gyorsaságin Neuville és Sordo volt a sorrend, így Mikkekesen már csak negyedik.
A power stage-et és az extra három pontot Neuville nyerte, Latvala (így ő sem maradt pont nélkül) és Ogier előtt. Az összetett eredmény szorosabb lett, mint várható volt: nyeretlenségi sorozatát megtörve Ogier 20,3 másodperccel verte Sordót, aki 0,1 másodperccel végzett Neuville előtt. A nap végén érkezett egy jó hír: a szombati balesetben megsérült Lefebvre és Moreau igyekszik már Korzika Ralin ott lenni.
Reggel a WRC2-ben bő egy perc előnnyel vezetett a finn skodás Lappi csapattársa, Jan Kopecky előtt. Lappinak csak az előnyét kellett beosztania. Ez sikerült is neki, és megnyerte a kategóriát Kopecky és a helyi menő Armin Kremer előtt. Kopeckyn kívül egyébként csak a német Kreim tudott vasárnap szakaszt nyerni.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a világbajnoki szezon egyik legnehezebb versenyén, a Német Ralin is pontszerző helyen végzett, így újabb 4 ponttal gazdagította csapatát. A megpróbáltatásokkal tarkított futamot kategória 8.-ként zárta a páros, összesítettben a 15. helyen végzett.
„Nagyon jól autóztunk a Német Rali záró napján, reggel sokkal jobb formában voltunk, mint szombaton, ugyanis sikerült rájönnünk, hogy mi okozta akkor a gondot. Kicseréltük a pop-off szelepet, aminek köszönhetően magához tért a Ford Fiesta. Sokat gyorsultunk vasárnap, szerencsére úgy történt minden, ahogy szerettük volna. Kis kockáztatással talán még előbb is behozhattuk volna az autót, de inkább arra törekedtünk, hogy megőrizzük a 8., pontszerző helyünket és ez sikerült is. Zsinórban negyedjére tudtunk pontokat szerezni, aminek nagyon örülünk. Összességében egy hosszú, nehézségekkel tarkított négy napon vagyunk túl, most kifejezetten jól fog esni a pihenés” – mesél az utolsó versenynapról Turán Frici.
„Vasárnap kicsit kevesebbet versenyeztünk, ugyanis az egyik szakaszt törölték, mert túl sok néző volt a gyorsaságin és nem akartak a szervezők kockáztatni. Nagyon sok magyar szurkolt nekünk a négy nap alatt, ami hatalmas lendületet adott a nehéz helyzetekben. Úgy érzem, jól sikerült alkalmazkodnunk a váratlan szituációkhoz is, annak ellenére, hogy természetesen hibák adódtak, de ezek a technikai problémák mindig benne vannak az autósportban. Elégedetten fejeztük be a versenyt, köszönjük a szurkolóknak, akik mindig velünk vannak és támogatnak minket, a csapatnak, akik mindent megtettek, hogy kihozzák a Fiestából a maximumot és természetesen minden támogatónknak” – teszi hozzá Zsiros Gabi.