A TOYOTA GAZOO Racing a múlt héten leleplezte a Toyota Yaris WRC versenyautót és bemutatta a 2017-es versenyszezon pilótáit: már csupán alig egy hónap van hátra a 2017-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) monacói rajtjáig, és a Toyota gyári csapata pedig az utolsó lépéseknél tart felkészülésében és türelmetlenül várja a startot. A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának mindennapjait több mint egy éve csordultig kitölti a műhelymunkával, teszteléssel és edzésekkel töltött több ezer óra. Valamennyi erőfeszítésük egyetlen célra irányul: tökéletesen fel akarnak készülni a Monte-Carlo Rallyra.

toyota_yaris_wrc.jpg

 

Az autósport csúcsát képviselő rally világbajnokság WRC olyan új kihívást és lehetőséget jelent a Toyota számára, aminek révén még magasabb szinten képezheti munkatársait, új technológiákat fejleszthet ki, és a világ minden táján számtalan különböző útfelületen szerezhet tapasztalatokat. Mindez értékes segítséget jelent abban, hogy a világvezető márka „még jobb autókat” alkothasson.

 

 „Nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat, csapatunkat és partnereinket. Szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet a rajongók ezreinek, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!” – fogalmaz a Toyota, és egyben a WRC csapat elnöke, Akio Toyoda.

 tommi_makinen_csapatfonok_akio_toyoda_elnok.jpg

„Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. A TOYOTA GAZOO Racing ’utál’ veszíteni – és természetesen a WRC-be sem ezért térünk vissza. Volt alkalmam Tommi oldalán kipróbálni a Yaris WRC-t, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének és jogosan mondhassák: büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok. Bízom benne, hogy számíthatunk a támogatásukra.” – teszi hozzá az elnök.

 

Yaris WRC: a WRC-gépek új generációja

A Yaris WRC-t úgy fejlesztették ki, hogy minden szempontból megfeleljen a 2017-es versenyszezonban érvényes FIA műszaki előírásoknak, így az autó a WRC-gépek új generációjának tagja, amely a következő évadokban új magasságokba röpíti majd a sportágat. A Yaris WRC 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses motorja 380 lóerőnyi teljesítményt ad le, és a nagy szabadságot biztosító aerodinamikai előírásoknak köszönhetően az autó dizájnja egyszerűen lenyűgöző. A Yaris WRC tervezését, megépítését és kifejlesztését egy tapasztalt mérnökcsapat végezte, amelynek Tom Fowler, Simon Carrier és Mikko Ruoho is tagja.

 

toyota_gazoo_racing_wrc_csapat.jpg

„A Yaris WRC egy remekül megtervezett autó, hihetetlen potenciállal.” – avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke. „Az új előírások sokkal szabadabb kezet adtak a fejlesztőknek. És bár még alaposan ki kell tapasztalnunk az autóban rejlő lehetőségeket, már most kijelenthetjük, hogy ez a gép megbízható és gyors. Alig várom már, hogy lássam, mire képes versenykörülmények közt!”

 

Egymás képességeit remekül kiegészítő pilótákból összeállított csapat

  1. január 19-én két Yaris WRC áll rajthoz a Rally Világbajnokság nyitó futamán Monte-Carlóban; a volán mögött Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen ül majd. A szezon során tesztpilótaként a fiatal finn versenyző, a WRC2 Bajnokság idei győztese, Esapekka Lappi is részt vesz a csapat munkájában.

 

Jari-Matti Latvala: az ász

Jari-Matti Latvala 2002 óta versenyez a WRC-ben, s azóta újra meg újra lenyűgözi a rally közönségét: a 2016-os szezont például 16 futamgyőzelemmel zárta. 169 rajtjával és három bajnoki érmével kétségtelenül a Miikka Anttilával közösen autózó Jari-Matti a WRC egyik legjobb pilótája. Hihetetlen tapasztalata és páratlan teljesítménye komoly előnyt jelent a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat számára.

 

„Rallys pályafutásom egy Toyota Corolla GT volánja mögött kezdődött 2001-ben, és első eredményemet egy Corolla WRC-vel értem el a Rally Világbajnokságon a 2013-as észtországi futamon. Így aztán több szempontból is úgy érzem, hogy hazatértem! Nagy örömmel csatlakoztam a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatához; szerencsésnek tartom magam, amiért részese lehetek e történetnek, és remélem, rengeteg győzelmet aratunk majd!” – fogalmaz a népszerű pilóta.

 

Juho Hänninen: a tapasztalat erejével

Juho Hänninen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC másik pilótája (és navigátora, Kaj Lindström) szintén a kezdetektől részt vett a Yaris WRC fejlesztésében. Juho hatalmas WRC-tapasztalata és autóismerete nagy érték a csapat számára.

 

Esapekka Lappi: a fiatal tehetség

A WRC2 frissen megkoronázott királya, a finn versenyző mindenkit lenyűgözött sebességével, pörgésével és alkalmazkodó készségével. Miután kipróbálta magát az Európai Rally Bajnokság R5 kategóriájában és világszintű tapasztalatot szerzett a WRC2 Bajnokságban, a fiatal finn most új kihívást talált, hiszen ő lett a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat tesztpilótája.

 

„Őrületes lehetőség ez számomra és navigátorom, Janne Ferm számára. Egy álom vált most valóra. Éveken át keményen dolgoztunk, hogy eljussunk ide – és végre sikerült! Izgalmas és ösztönző élmény a csapat tagjává válni, és rendkívül hálásak vagyunk a lehetőségért. Alig várom már, hogy megkezdjük a tesztprogramot a TOYOTA GAZOO Racing csapattal és a Yaris WRC-vel!” – fogalmaz lelkesen a fiatal tehetség.

 

 

HÁTTÁRINFORMÁCIÓK

 

A Yaris WRC műszaki adatainak bemutatása

A Toyota Yaris WRC egy új generációs WRC versenygép, amely a 2017-es Rally Világbajnokság technikai előírásai szerint épült; az autó 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotorja 380 lóerős.

 

Motor

Típus: soros, négyhengeres turbómotor, közvetlen üzemanyag-befecskendezés

Lökettérfogat: 1600 cm³

Legnagyobb teljesítmény: 380 LE fölött

Legnagyobb forgatónyomaték: 425 Nm fölött

Furat / löket: 83,8 mm / 72,5 mm

Légbeömlő: 36 mm a FIA előírásoknak megfelelően

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 fokozatú, hidraulikus

Sebességváltó végáttétel:

Négykerékhajtás, 2 db mechanikus differenciál, aktív központi differenciál nyomatékosztó opcióval.

Tengelykapcsoló: kéttárcsás szinterkuplung

 

Futómű/felfüggesztés

Elöl/hátul: MacPherson

Rugóút: titkos

Kormánymű: hidraulikus, fogasléces

Fékrendszer: Gravel 300 mm lég- és folyadékhűtésű, Tarmac 370 lég- és folyadékhűtésű

 

Méretek és tömegek

Hosszúság / szélesség / magasság: 4.085 mm (a légterelővel) / 1.875 mm / állítható

Nyomtáv: állítható

Tengelytávolság: 2.511 mm

Maximális tömeg: 1.190 kg

 

Teljesítmény

Gyorsulás: titkos

Végsebesség: 201 km/óra (áttételezéstől függően)

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr7912058547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása