Mielőtt bármibe is belekezdenénk szeretném leszögezni, hogy ez itt még mindig a Rallye Dream blog, nem vagyok tereprali szakértő (sem), csupán úgy gondoltam lenne rá igény, hogy összegyűjtsek nektek pár képet és videót a Dakar eseményeiről pár sorral kiegészítve, hogy nektek már ne kelljen. Ha erre mutatkozik igény (komment formában jelezhetitek), igyekszem minél gyakrabban megtenni.
Szóval. Szokás szerint az új esztendő (BUÉK!) másnapján kezdetét vette az idei Dakar, ami még mindig nem Dakarba tart, hanem már 2009 óta Dél-Amerikában kerül megrendezésre, és a szó szoros értelmében véve még mindig nem rali, hanem tereprali verseny.
2017-ben 318 jármű vágott neki a kihívásnak: az első nap Asunciónból (Paraguay) Resistenciába (Argentína) ment a mezőny. A 454 kilométeres távból mindössze egy 39 kilométeres mért szakaszt értékeltek. A rövid táv tétje azonban jóval nagyobb volt, hiszen a következő napi jó rajtpozíciókért autóztak (motoroztak és kamionoztak stb.)
Az első gyorsot a kétszeres Dakar győztes (korábbi PWRC bajnok) Nászer el-Attija nyerte Toyotájával. Mögötte 24 másodperc lemaradással a spanyol Xavier Pons (Ford), 29 másodperces hátránnyal pedig csapattársa Nani Roma végzett.
A rövid, rossz minőségű és nagyon dobálós szelektív szakasz nem könnyű kezdést jelentett a mezőnynek. A napi győztes Toyotája meg is sérült és Attija kénytelen volt előbb poroltóját használni, majd a nagyobb baj elkerülése végett igénybe vette csapattársa (De Villiers) segítségét is, aki a szakaszt követően a szervizbe vontatta (a Dakaron engedélyezett a csapattársak vontatása).
Mint később kiderült nagy baj nem történt, egy kisebb mechanikai törést követően az olaj ráfröccsent a kipufogóra és ez okozta a tüzet. A vontatásra azért volt szükség, hogy elkerüljék a motor további használatát és az esetleg még nagyobb gond okozását.
A legjobb Peugeot pilóta Carlos Sainz lett, a rekord ralivilágbajnok Sebastien Loeb a hatodik helyen zárt. A minisek közül a kevésbé sikeres ralis Jazid al-Rajhi hetedik, míg csapattársa Mikko Hirvonen kilencedikként ért célba.
A folytatásban már keményebb terep és hosszabb táv következik: a 803 kilométeres távból 275km szelektív várja Észak-Argentínában a mezőnyt.