A favorit kitörte kerekét, egy autó kamionnal ütközött, remekel a Peugeot. Ez történt a Dakar Rali harmadik napján.
Szerdán még a keddinél is komolyabb megmérettetésben volt része a versenyzőknek: ezúttal két szelektív szakasz is kijelölésre került. A nap 364 km összekötő szakasszal indult, melyet a hosszabb, 240 kilométeres szelektív követett. Ezután újra összekötő úton autózott a mezőny, majd 124 kilométeres mért szakasszal zárták a napot.
Úton Bolívia felé egyre nehezebb körülmények jellemzik a versenyt: nehéz a navigáció (többen el is tévedtek, nem egyszer egymással szemben közlekedtek a versenyzők) és a kiszáradt folyómedrek is nem várt meglepetést okozhattak pilótáknak és navigátoraiknak egyaránt.
Fotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool
(Mivel ez egy ralis blog - és amúgy is arra ott a Totalbike - motorokkal nem foglalkozunk. Ezért csak zárójelben jegyezném meg, milyen komoly teljesítmény az ő versenyzésük is. Óriási kihívás, hogy sokszor teljesen egyedül próbálják megtalálni a helyes utat itinerük segítségével, ami sokszor még a navigátorral rendelkező autók vezetőinek sem sikerül elsőre.)
Ha mindez nem lett volna elég, a szerdai nap elég kemény hőingadozással is szembe kellett nézzen a mezőny. 1800 méteres tengerszint feletti magasságból rajtolva még jóval 30 fok feletti hőségből rajtoltak, de a nap folyamán 4000 méter felett, alig öt fokban, esőben is autózniuk kellett. Mindez komoly kihívás elé állítja az indulókat.
Az első helyről az összetettben továbbra is vezető Sebastien Loeb indult. Bár Nászer el-Attija csak három perccel utána rajtolt, könnyedén utolérte a szakasz elején kissé eltévedő Peugeot-ot. A második mért szakaszon ráadásul a francia pilóta még egy defektet is kapott, melyet kevesebb, mint három perc alatt ki is cseréltek.
Sokkal rosszabbul járt viszont a katari toyotás al-Attija, a Hikux ugyanis olyan mértékű sérülést szenvedett, melynek következtében kiszakadt a kereke és bár még ezt a problémát is orvosolni tudták, több, mint két órás hátránnyal értek csupán célba. Korábbi két különböző márkával (VW és Mini) elért győzelmeit követően valószínűleg idén már elszálltak ez irányú reményei a Toyotával.
Fotók: A.S.O. / @world - A. Lavadinho
A Peugeot pilótái azonban remekeltek: Loeb ugyan csak harmadik helyen zárta a napot, összetettben még mindig őrzi első helyét. Őt másodikként követi a napot szintén másodikként befejező Sainz. A harmadik nap győztese így "Monsieur Dakar", azaz Stephane Peterhansel lett. Ezzel nem csak a szerdai nap első három helyezettjei a Peugeot pilóták, de összetettben is ők vezetik a versenyt.
Fotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool
Bár egyre kevesebb a versenyben maradt autó, azért néha mégis sikerül túl közel kerülni egymáshoz a járművekkel. A Toyotát vezető Ramon Nunes is így járt, hozzá egy kamion került a kelleténél sokkal közelebb, mely ütközés következtében még a versenykamion kereke is kiszakadt. Valószínűleg ennél a balesetnél gondja lehetett a toyotás pilóta Szentineljével, ami eredetileg pont az ilyen ütközések elkerülésére lenne hivatott.
A legjobb nem Peugeot pilóta Loeb korábbi nagy ralis riválisa, a minis Mikko Hirvonen lett, aki sokáig a második helyet érő pozícióban autózott, de végül lecsúszott a napi dobogóról. A finn pilóta szerdai teljesítményével az összetettben is a negyedik helyen áll.
Csütörtökön Bolíviában folytatódik a verseny, 416 km szelektívvel. A következő napokban a tengerszint felett 3000 méternél is magasabb pályákon folytatódik a verseny.
Állás 3 nap után:
1. Sébastien Loeb / Daniel Elena, Peugeot, 6: 54,56 óra.
2. Carlos Sainz / Lucas Cruz, Peugeot 0,42
3. Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Peugeot 4,18
4. Mikko Hirvonen / Michel Perin, Mini 9,38
5. Nani Roma / Alex Haro Bravo, Toyota 13,04