Emlékeztek még az "Orbitron és a megaharcosokat" váró, "apu kezdődik, apu kezdődik, apu kezdődik" felkiáltásokkal, édesapját a TV elé invesztáló kisfiúra a reklámból? Na pontosan úgy vártam már én is az idei ralivilágbajnokság kezdetét. És itt van, végre kezdődik, sőt: a tegnapi teszttel hivatalosan is 2017-et írunk a WRC-k történetében.
Miért olyan nagy cucc ez az egész, miért vártuk mindannyian raliálmodozók ezt az évet és az idei első futamokat?(Azért azt ne felejtsük el Monte Carloban kezdődik az év és ehhez hasonlóan majd a következő svéd futam sem lesz még mindenképp mérvadó.) Ezt jól megírta Dávidunk Jön a ralisport következő aranykora? írásában a Totalcaron: alapjaitól új autók épültek, lelépett a VW, szétszéledtek a pilóták. Minden adott hozzá, hogy még keményebb, kiélezettebb, izgalmasabb legyen a WRC.
Ami a poszt címében emlegetett táncot illeti: a tegnapi hivatalos teszttel, a nem sokkal több, mint 3 kilométeres shakedown-nal végre megmozdultak az idei szörnyetegek (mondjuk a Toyota elég szörnyen is fest valóban szerintem, de majd megszokjuk azt is, a lényeg, hogy 18 év után végre újra itt vannak!)
Szóval megindult a tánc, pörögnek az események. A Monte híres arról, hogy a "hétvége" már szerdán elkezdődik, csütörtökön este pedig már élesben megy a mezőny. Lévén a tegnapi bemelegítés csak teszt volt, nem szabad komoly következtetéseket levonni. Azért már így is elég biztató előjelekről számolhatunk be.
Ogier hiába ült át a "papíron gyengébb" félgyári Fordba, úgy fest ez semmit sem változtatott esélyességén, és szerintem plusz löketet is adhat neki a csapatváltás. Korábbi csapattársa, Andreas Mikkelsen - eddig - nem talált WRC ülésre, így a 2016 legsikeresebb R5-ösébe, a Skoda Fabiába pattant. Komoly fegyvertény, hogy a tegnapi teszten ezzel is egy erős második időt gurított! Nagyon tiszta pályán mehetett még, a versenyen azonban már jóval később rajtol majd. Azért érdemes lesz figyelni az időit.
A másik fordos Tanak lett a harmadik, majd Latvala a Toyotával szorosan mögötte a negyedik. Reménykedésre ad okot ez az eredmény, valamint az a tény is, hogy a 5-8. helyen Hyundaiok és Toyoták váltják egymást.
Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Contect PoolAdódik ebből a kérdés, hogy hol marad a gyári csapatként visszatérő Citroen, új autójával, a C3 WRC-vel? Nos, ők csupán a tavalyi konstrukcióval versenyző Craig Breen mögött, a 18. és 20. helyen tanyáznak. Mielőtt azonban már a szezon előtt temetni kezdenénk a francia csapatot, fontos megjegyezni, hogy ők a többiekkel ellentétben slick gumikkal vágtak neki a rövidke tesztnek, megspórolva ezzel egyet a később sokat érő téli gumi szettből.
Csütörtök este kezdődik a verseny, ami egészen vasárnapig tart. FB oldalunkon folyamatosan hozzuk nektek az infókat, a blogon pedig igyekszünk napi beszámolókkal ellátni Titeket. Legyen tánc, kövessétek a Monte Carlo Ralit és maradjatok velünk Ti is raliálmodozók :)