Evans remekelt, Neuville bukta az első helyét, a kettős győzelemért autóznak a fordosok. Monte-Carlo Rali, 3.nap
A szombati nap ugyanúgy kezdődött, ahogy az előző kettő is: Neuville nyerte az első gyorsot, szorosan mögötte pedig Ogier végzett. Némi meglepetésre őket harmadikként a 28 éves DMACK gumikkal versenyző fordos Evans követte.
A meglepetés tovább folytatódott, a következő gyorsaságit ugyanis Evans nyerte! Tisztán látszott az időkből, hogy ahol tiszta pálya és száraz aszfalt jellemezte a körülményeket, nagyon jól működtek a DMACK gumik. Ezért sem meglepő, hogy a néhol még havas szakaszon - ahol az első körben is jártak már - Evans újra "csak" a negyedik lett. De a jóval szárazabb 12. gyorsaságin - amint a Red Bull TV élőben közvetített is, de erről majd később - újra Evans nyert. Az ifjú brit pilóta 120 km-nyi gyorsasági megtétele után mindössze 2 tizedmásodperccel volt lassabb a nap leggyorsabb pilótájánál, Sebastien Ogiernél.
Evans lett a nap embere, a hírek azonban a legtöbb helyen mégsem róla, hanem a nap veszteséről - a versenyben már az első szakasztól vezető Neuville-ről szólnak. A Hyundai belga pilótája egy perces előny birtokában hibázott a nap utolsó szakaszán. Egy egészen apró lecsúszást követően jobb hátsó futóműve olyan mértékben sérült, hogy csak szerelés után, 33 perces hátránnyal tudta befejezni a szakaszt.
Ennyin múlott a győzelem...
Szerencse a szerencsétlenségében, hogy időben beért a szervizparkba, így nem zárták ki és vasárnap újra versenybe szállhat. Az abszolút 16. helyről már nincs sok esélye visszakerülni a TOP10-be, az utolsó gyorsasági plusz pontjaiért viszont így még ő is versenybe szállhat. A tavalyi 3-2-1 rendszer helyett az utolsó szakaszon idén már 5 pont jár a győztesnek, és még az ötödik helyezettnek is jár egy extra pontocska.
Neuville-től talán csak Meeke zárt rosszabb napot szombaton. A citroenes pilóta pénteken ugyan már egyszer kiesett, de a szuperrali szabályának - és az azzal járó időbüntetéssel - köszönhetően folytathatta a versenyzést. Az új Citroen időeredményei biztatóak ugyan, de a napi második szakaszon elromlott Meeke autója és szerelni kényszerült a gyorsasági alatt. Bár ő is csak a tesztelés és tapasztalatszerzés, na meg a vasárnapi bónuszpontok reményében állt vissza a pénteki hibáját követően, szombat este erről is le kellett mondania, miután az utolsó szakaszt követő összekötő részen közúti balesetet szenvedett, és egy figyelmetlen autós kitörte Citroenje bal hátsó kerekét. Mivel a szabályok szerint az utolsó napra már nem lehet szuperralival visszaállni, így végleg a versny feladására kényszerült balesetét követően (nem tudott önerőből visszatérni a szervizbe.)
Neuville hibáját követően Ogier vette át a vezetést, őt csapattársa Tanak követi a második helyen. A dobogó legalsó fokán az idén visszatérő Toyota versenyzője, Jari Matti Latvala áll. Latvalának a részeredményei sokszor jóval jobbak, mint azt a jelenlegi közel két és fél perces hátránya mutatja. Bár a finn pilóta még nem tudja mi lehet a baj, miért nem tud közelebb kerülni az élen autózókhoz, ez a teljesítmény már így önmagában sem rossz. Bízunk benne, hogy a Toyota szakemberi tudnak még javítani a kocsin és ennél is közelebb kerülhet majd a korábban VW-el versenyző Latvala a többiekhez.
Craig Breen a tavalyi autójával szinte a már-már hihetetlennek tűnő abszolút 4. helyen áll a harmadik napot követően. Szorosan mögötte - 15 másodperc lemaradással - Dani Sordo áll, így kettejük között még óriási küzdelemre számíthatunk vasárnap. Bár a verseny zárónapján csupán 53 km lesz a gyorsaságik össztávja, ebből kétszer a verseny leghíresebb szakaszán, a 21 km-es Turini-hágón autóznak majd a még versenyben maradók.
Andreas Mikkelsen toronymagasan vezeti a WRC2 küzdelmeit, már jóval több, mint három perc előnyt autózott ki magának. Összetettben az igen előkelő hetedik helyet tudhajta magáénak Skoda Fabia R5-ös versenyautójával. Mögötte Kopecky és Bouffier percekre egymástól autózik, így nekik már csak a biztos célbaérés lebeghet szemük előtt.
Vasárnap négy szakasszal zárul a Monte, az utolsó powerstage gyorsaságit a WRC+ élőben közvetíti, igyekszünk keresni hozzá ingyenesen elérhető online stream-et. Kövessetek minket a Facebookon is és nézzétek velünk az utolsó gyorsaságit a Turini-hágón.