Eldőlt: idén már biztosan nem látjuk a rali világbajnokságon a 2017-es Volkswagen Polo Gti WRC-t.
2013-tól egészen a tavalyi év végéig dominált a wolfsburgi csapat: debütálásuktól távozásukig zsinórban négyszer nyerték meg mind az egyéni (Sebastien Ogier) és a konstruktőri világbajnokságot is.
2016-ban folyamatosan érkeztek a képek és videók az idei új szabályok szerint épített versenyautó tesztjeiről. Ennek ellenére az év végén - sokak meglepetésére - mégis a távozás mellett döntött a VW. Ezzel autó és csapat nélkül hagyva versenyzőiket: Ogiert, Latvalát és Mikkelsent is.
Ezt követően kettejüknek sikerült ülést szereznie: Ogier az M-Sporthoz, Latvala pedig az idei év nagy visszatérőjéhez, a Toyotához írt alá.
Egyedül Andreas Mikkelsen nem helyezkedett és bízott abban, hogy 2017-ben is újra VW-nel versenyezhet. Erre a mai napig egyébként minden esélye megvolt. Először úgy hírlett katari befektetők kaphatják meg a kocsikat, míg a legújabb hírek szerint korábban a cseh Martin Prokop is tárgyalt mind a Polo WRC-k, mind Sebastien Ogier versenyeztetéséről is.
A VW Motorsport és az FIA folyamatosan egyeztettek, hogy tudnák bepótolni, a szabályok szerint január elsejei határidőn túli homologizációt. Ehhez szükségeltetett volna a jelenlegi négy versenyben lévő márka (Citroen, Hyundai, M-Sport, Toyota) beleegyezése is, hogy utólag mégis megkapja a VW a homologizációt, melyet követően privát csapat üzemeltethette volna az autókat.
A mai FIA ülésen végleg eldőlt a 2017-es Polo WRC-k sorsa, a jelenlegi szabályok ugyanis nem adnak lehetőséget a VW kérésének teljesítésére. Ezt egyébként a Citroen és a Hyundai sem támogatta volna.
Korábbi posztunkban már feltettük az igencsak megosztó kérdést, mely szerint szeméttelepre kerül-e az új Polo WRC? Ha oda nem is, idén valószínűleg már csak egy múzeumba vezethet az útja (ha csak esetleg be nem vetik nullás autóként a Rally Legenden San Marinoban. Na azt viszont nagyon adnánk!)
Mikkelsenre visszatérve, az ifjú norvég a Monte-Carlo Ralin egy R5-ös Skoda Fabiával remekelt, a svéd rali ideje alatt azonban már csak tv-s szakértőként láthatjuk majd, a Red Bull TV élő közvetítését követve, de erről még később részletesen beszámolunk (élő adások időpontja stb.) Mikkelsen számára még mindig több lehetőség maradt: továbbra is R5-tel indul, esetleg egy tavalyi VW-el a WRC Trophy állandó résztvevője lesz, vagy végül ő is Malcolm Wilsonnál és az M-Sport csapatánál köt ki.
Ja és ha már R5, a VW 2018-ra tervezi ezen kategóriába való debütálását, és ha erre valóban sor kerül, már most foghatja a fejét a jelenlegi top-márka, a Skoda Motorsport vezetősége.