A verseny hivatalos programja a csütörtöki kötelező, hivatalos teszttel kezdődött, majd pénteken 7 szakasszal folytatódott. A körülmények szinte tökéletesek, minden pályát 100%-ban hó borít és izgalmakban sem volt hiány az eddigi szakaszokon.
Csütörtök reggel egy szokatlanul hosszú, valamivel több, mint hét kilométeres kijelölt szakaszon tesztelhettek a versenyzők. Mivel az élmezőnynek 3 alkalommal kötelezően teljesíteni kell a tesztpályát, ez a szokásos 2-3 km-es pályákhoz képest jelentős plusz távot jelentett a mezőnynek, amellett, hogy minden páros ugyanannyi (32 db) szöges gumit használhat a verseny folyamán. Ezen okból kifolyólag voltak akik taktikai - gumispórolási okokból - jóval visszafogottabban teljesítették a távot, mint azt a szurkolók elvárták volna tőlük. Mindezek tudatában már egyáltalán nem nevezhető meglepőnek, hogy például a négyszeres világbajnok Sebastien Ogier legjobb ideje is csak a tizedik helyre volt elég a bemelegítésen.
Fotók: Red Bull Content Pool/Jaanus ReeMég szintén csütörtökön, de már estébe nyúlóan, sötétben került sor a szokásos szuperspeciális szakaszra, ahol párosával, paralel pályán mérkőzhettek meg egymással az indulók. Mivel ennek távja még 2 km sem volt, így ez a gyors inkább csak a nézőknek szólt, mintsem a komoly versengésnek.
Pénteken két körben három-három gyorsasági várt a mezőnyre, melynek programja a második körre még egy további szakasszal egészült ki. Így összesen 7 gyorsot és több, mint 145 versenykilométert kellett teljesíteniük az indulóknak a verseny leghosszabb napján.
Az első éles - valóban havas, hiszen a paralel pálya inkább jegesnek mondható volt - pályán Thierry Neuville és az i20 WRC ott folytatták, ahol a Monte-Carlo Ralin abbahagyták. Zsinórban két szakaszt is a Hyundai belga pilótája nyert, a szervizparkba viszont a harmadik gyorsot megnyerő toyotás Jari-Matti Latvala érkezett elsőként, 4 másodperccel megelőzve a második hyundaios versenyzőt.
Az első kört követően a citroenes Kris Meeke állt a harmadik helyen, nyomában szorosan három fordos: Ogier - Tanak - Ostberg sorrendben.
Délután a második körre Neuville még inkább belehúzott és sorra nyerte a szakaszokat. Az utolsó kivételével egymás után hármat is bezsebelt és közel fél perces előnnyel zárta az első napot az élen. Még ennél is komolyabb előny birtokában térhetett volna vissza a nap végi szervizbe a Hyundai versenyzője, ha az utolsó szakaszon nem akad gondja versenyautójának vezetőoldali ajtajával, ami nem akart megfelelően bezárulni.
Mögötte az egész nap stabilan autózó Latvala, és az utolsó gyorsot megnyerő - ezzel a nap végi dobogó legalsó fokára előrelépő - Ott Tanak következnek.
A harmadik Tanak és csapattársa, az ötödik Ogier között Kris Meeke bitorolja a negyedik pozíciót, de ezeket a pozíciókat csupán másodpercek választják el egymástól, így szombaton köztük várható óriási küzdelem. A négyszeres világbajnok Ogier ma elsőként rajtolva "takarította" a mezőnynek a havas utat, de csak az első körben, hiszen a másodikban már - elvileg - jobb körülmények várták a mezőnyt. A francia pilóta azonban így is talált okot a panaszra: ezúttal a WRC mezőny után autózó historik kocsikat okolta a kialakult nyomvályú miatt.
Már az első nap kiesett a Montén is hibázó Juho Hänninen, aki itt szintén szerencsétlenül csapta fának Toyota Yaris WRC-jét és a kocsi hűtőjének sérülése miatt már csak a szuperrali szabályával élve tudja folytatni szombaton a versenyzést. A nap egyik legérdekesebb eseménye Ostberg hátsószárny elhagyása volt, melynek következtében szinte irányíthatatlanná vált Ford Fiesta WRC-je, mellyel először itt, Svédországban indulhatott.
Az állás az első napot követően:
1. | Neuville / Gilsoul | Hyundai i20 Coupe WRC | 01:16:24.7 |
2. | Latvala / Anttila | Toyota Yaris WRC | +0:28.1 |
3. | Tänak / Järveoja | Ford Fiesta WRC '17 | +0:49.7 |
4. | Meeke / Nagle | Citroën C3 WRC | +0:51.8 |
5. | Ogier / Ingrassia | Ford Fiesta WRC '17 | +0:55.7 |
6. | Paddon / Kennard | Hyundai i20 Coupe WRC | +1:17.8 |
7. | Sordo / Martí | Hyundai i20 Coupe WRC | +1:40.3 |
8. | Breen / Martin | Citroën C3 WRC | +1:54.3 |
9. | Evans / Barritt | Ford Fiesta WRC '17 | +3:01.5 |
10. | Lefebvre / Moreau | Citroën DS3 WRC | +3:23.6 |
Szombaton újabb 7 szakasszal és 125 km gyorsaságival folytatódik a verseny. Sor kerül a híre ugratóversenyre is, izgalmas ígérkezik tehát a folytatás is.