Elmaradt a nagy csata, simán bezsebelte első futamgyőzelmét a visszatérő Toyota és Jari-Matti Latvala.
Nem kellett sokat várni a japán márka első győzelmére. Már az első monte-carloi futamon is látszott, hogy megállja a helyét a Yaris WRC, bár ott még viszonylag nagy hátránnyal és némi szerencsével tudott a dobogó második fokára állni vele a finn Latvala. Szerencse a svéd győzelemhez is kellett ugyan - hiszen Neuville három gyorssal a vége előtt búcsúzott (újfent!) az élről, ezt követően azonban magabiztosan, pontosan és gyorsan autózott Latvala és megérdemelten szerezte meg pályafutása negyedik svéd elsőségét.
Neuville kiesése után nagyon nagy csatára számíthattunk, hiszen Latvala és a Toyota nyomában a két Ford: Tanak és Ogier autózott. Bár vasárnap már csak három gyorsaságit rendeztek (közel 50 versenykilométerrel), a három pilóta között azonban nagyon kis időkülönbségek voltak, így mindhármuknak reális esélye nyílt a futamgyőzelemre.
Már rögtön az első gyorson egyel kevesebben maradtak valóban esélyesek: Ogier ugyanis négyszeres világbajnok létére "amatőr" hibát vétett és a rajt utáni első kanyar előtt megforgott. Az ezzel elvesztett értékes másodpercekkel gyakorlatilag kiszállt a futamgyőzelemért folytatott küzdelemből. A francia pilóta maga is elismerte, hogy buta hibát vétett és egyszerűen "szégyennek" nevezte reggeli mutatványát. Furcsa a "hibára kényszerített" szerepben látni Ogiert, akit az elmúlt négy évben szinte legyőzhetetlennek tartott a raliszurkolók nagy része.
Tanak kicsit az autójára panaszkodott, míg Latvala remekelt és szakaszgyőzelemmel erősítette meg összetettbeli vezető pozícióját. A finn pilótát előző este csapatfőnöke, a korábbi négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen arra biztatta már ne foglalkozzon a beállításokkal, csak a vezetésre koncentráljon. Ez a tipp nem csak jónak, de kifizetődőnek is tűnt: Latvala ugyanis a következő gyorsot is simán nyerte, mely az elsővel megegyező nyomvonalon zajlott.
Ezzel gyakorlatilag eldőlni látszott: az utolsó szakaszon már senki nem veheti el tőle a futamgyőzelmet. Ennek ellenére közel sem tét nélkül autóztak, hiszen a powerstage-ért extra pontok járnak, ráadásul az idei évtől már nem csak három, hanem öt világbajnoki plusz pontot szerezhet a győztes. Erre a gyorsra koncentrált a versenybe a szuperrali szabályok segítségével visszatérő Thierry Neuville és a reggel hibázó Sebastian Ogier is. Mindezek ellenére - és ez jól mutatja Latvala motiváltságát és magabiztosságát - a Toyota pilótája ezt a gyorsot is megnyerte, holott elég lett volna kockázatvállalás nélkül teljesítetenie a szakaszt.
Neuville sem állt vissza hiába, az utolsó gyorson megszerzett harmadik helyével három "vigaszpontot" szerzett a Monte - Carlo Ralin ugyancsak az utolsó szakaszon szerzett öt pontja mellé. Bár mindkét versenyen a belga pilóta dominált, apró hibáinak köszönhetően mindkétszer kiesett és a két győzelemért járó ötven pont helyett mindössze nyolcat szerzett és az összetett nyolcadik helyről várja a folytatást.
A ponttáblázat élén a monacoi második és svéd első helyével Jari-Matti Latvala áll 48 ponttal, őt Ogier négy, Tanak pedig öt pont lemaradással követi.
Latvala érthetően hihetetlenül boldog volt a futam céljában. Erre természetesen minden oka megvolt. Új autóval, új csapattal érkezett Svédországba és már második versenyén győzelemre vitte a japán márkát, melynek legutóbbi WRC diadala nem kevesebb, mint 18 évvel ezelőtt, 1999-ben íródott, akkor még Didier Auriol győzelme révén.