Legutóbb 2014 nyarán készítettünk hasonló című anyagot, akkor a teljesen eszement orosz pilóta, Alekszej Lukjanuk történetét ismertettük veletek. Ő azóta Rali EB második is lett már, de zúzott le Ford Fiesta WRC-t is a finn vébéfutamot megelőző teszten.
Most a ralivilág egyik legfiatalabb és legnagyobb reménységének, a mindössze tizenhat esztendős Kalle Rovanperä-nak egy friss belsőfelvételét szeretném megosztani veletek. Alapvetően Facebook oldalunkon igyekszem ilyen tartalmakat posztolni, de talán így még többetekhez eljut majd az ifjú finn pilóta híre.
A türelmetlenek kedvéért jöjjön is a belsőfelvétel, akit pedig valamivel jobban érdekel a még jogosítvánnyal sem rendelkező fiatalember eddigi karrierje, az a videó után tovább olvashat róla.
Aki kissé jártasabb a ralitörténelemben, rögtön felkaphatta a fejét a Rovanpera vezetéknév hallatán. Posztunk főszereplője Kalle ugyanis a korábbi WRC-menő Harri fia. S, hogy mennyire nem esett messze az alma attól a bizonyos fától, az már a fenti videókból és a (hamarosan megmutatkozó) további eredményekből könnyedén kiderülhet majd.
A kis Rovanpera ralikarrierje már igen korán, 8 azaz nyolc évesen vette kezdetét. Édesapja felügyelete mellett bontogathatta szárnyait a finn utakon, eleinte egy finneknél igen nagy népszerűségek örvendő 1.8-as Toyota Starlettel. Később már egy C2-es Citroennel versenyzett, mellyel 2015-ban R2-es bajnok lett a letteknél. Lettországban ugyanis megkapta a versenyzői licenszet azzal a feltétellel, hogy a gyorsasági szakaszokat összekötő etap útvonalakon, a közúti forgalomban, navigátora vezet majd, aki egyébként nem más, mint korábban a rali világbajnokságon édesapjának is navigáló Poetiläinen Risto.
Ha jól megfigyelitek a képet, a serlegek között egy Törley pezsgő is található. Ez pusztán a véletlen műve ugyan, de könnyedén lehetett volna ez másképp is. Kalle ugyanis - Lettország mellett - Magyarországra is beadta licensz kérelmét, melyet a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elutasított. "A hatályos hazai jogszabályok alapján nincs jogi lehetőség a versenyeken való részvételére" - áll a 118 / 16 / 2015.12.17. sz. elnökségi határozatban, melyet az Elnökség ellenszavazat nélkül fogadott el.
Ezt követően 2016-ra kategóriát és márkát is váltottak, a lett bajnokság azonban maradt. Az év első futamain S2000-es, majd később már egy R5-ös Skoda Fabiával indult a lett futamokon. Több futamgyőzelmet és dobogós helyezéseket követen végül a bajnokságot is ő nyerte meg.
Fiatal kora ellenére már több WRC-t is vezetett a jövő ralireménysége. Tavaly még a bevetés előtt kipróbálhatt a azt a Toyota Yaris WRC-t, melynek végleges verziójával Jari-Matti Latvala megnyerte az idei svéd ralit. Év végén pedig egy Ford Fiesta WRC-vel vett részt az olasz Bettega emlékversenyen, ahol második lett a jelenleg is a világbajnokságon versenyző Evans mögött. A brit pilóta nagyon elismerően nyilatkozott a fiatal finnről, szerinte már most is megállná a helyét a WRC mezőnyében is.
2017-ben a Lettország mellett hazájától, a finnektől is megkapta azt a speciális engedélyt, mellyel rajthoz állhat a bajnokság futamain. Idén eddig egy lett versenyen indult, ahol mind a tíz szakaszt ő teljesítette a leggyorsabban. Finnországban most debütálhat majd az ifjú titán, a 140 nevezővel büszkélkedő 15. SM Vaakuma Ralin. A poszt elején található belsőfelvétel a finn versenyt megelőző teszten készült.
A 2000-ben született ralizseni idén októberben tölti be 17. életévét, mely után akár már egyes ralivilágbajnoki futamokon is elindulhat majd. Kíváncsian várjuk mikor (és miben) láthatjuk majd először a WRC mezőnyében.