Meeke még mindig vezet, karnyújtásnyira a Citroen első győzelme!
A pilóták és navigátorok mellett a szokásosnál is több feladat hárul a technikai személyzetre: a mérnökökre és szervizesekre is a mexikói verseny hétvégéje alatt. A verseny elején több márka is gondokkal küzdött. A Hyundai gyújtásproblémák, míg a Toyota túlmelegedés miatt nem tudta felvenni a versenyt az élen állókkal. A verseny második felére mindkét márkánál sikerült orvosolni a hibákat, de ekkor már a rossz gumiválasztás hátráltatta a versenyzőket: többen bíztak az esőben, ami csak a verseny után hullott le a gyorsaságikra. A Hyundai és a Toyota is rossz taktikát választott, így Meeke és Ogier magabiztosan állnak az élen.
Kris Meeke gyakorlatilag - a mexikóvárosi szuperspeciális szakaszokat leszámítva - a verseny kezdetétől az élen áll. Pénteken a kedvezőbb rajtpozíciójának köszönhetően tudott 20 másodperces előnyt kiautózni, szombaton pedig Ogier megforgása után duplázódott meg előnye, mely a nap végére még mindig 30 másodpercnyi maradt. Így vasárnap a maradék két szakaszon, melyek egyébként összességében több, mint 50 kilométert jelentenek, ha továbbra is hibamentesen tud autózni, meglehet a Citroen első idei győzelme is.
Fotók: Red Bull Content Pool/Jaanus ReeOgier idén már nem először hibázik. Kifejezetten jót tett a világbajnokságnak, hogy a VW távozásával alaposan megkavarodtak az erőviszonyok és Ogiernek még a szokásosnál is jobban nyomnia kell. Svédországban után most Mexikóban is megforgott Fordjával, úgy fest még meg kell barátkoznia ezzel a nyomáskényszerrel, mely a kiegyensúlyozottabb mezőnnyel a nyakába szakadt.
Az első két futamon remekül autózó, ennek ellenére mindkétszer az élről búcsúzó Neuville a harmadik, hátránya már több, mint egy perc. Őt szintén további egy-egy perces lemaradásokkal követik a negyedik-ötödik-hatodik helyen Tanak, Paddon és Latvala.
A Hyundai Dani Sordo jóvoltából megszerezte visszatérését követő 100. szakaszgyőzelmét, míg a Toyota két pilótája csupán 3 tizedmásodpercnyi különbséggel áll egymás mögött a hatodik és hetedik helyen. Hänninen bár kifejezetten jól kezdte a versenyt, az első napot követően megbetegedett és influenzásan folytatja a versenyzést.
Mexikóra kapta meg új Fiesta WRC-jét a Prada örökös Lorenzo Bertelli. Az olasz ralipilóta Fordja ezúttal sem úszta meg törés nélkül a versenyt, sikerült már az első versenyén megborítani a 2017-es specifikációjú WRC-t. Bertelli egy R2-es Fiestát megelőzve a 17. helyen áll.
Míg az első hat helyen már komoly különbségek alakultak ki, a WRC2 mezőnyében óriási küzdelem alakult ki a skodás Tidemand és a fordos Camili között. 2 szakasszal a vége előtt mindössze 2 másodperc közöttük a különbség. Az utolsó powerstage szakasz magyar idő szerint vasárnap délután háromnegyed hatkor veszi majd kezdetét.