Harmadik rali, harmadik győztes márka. Colin Mcrae felfedezettje felejthetetlen győzelmet aratott Mexikóban, az elmúlt évek legizgalmasabb befejezésével.
Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Content PoolAz első két futam után valószínűleg senki nem számított arra, hogy a Citroen és Kris Meeke nyerhet Mexikóban. Az eddigi apróbb technikai hibák mellett a brit pilóta is többször hibázott, Dél-Amerikában azonban fordult a kocka. A szezon első murvás versenyén a francia márkát leszámítva minden csapatnak meggyűlt a baj a körülményekkel: a Fordok és Toyoták túlmelegedtek, a Hyundai gyújtásproblémákkal küszködött. A Citroen azonban végig hiba nélkül teljesítette a versenyt és ez majdnem igaz Meeke-re is.
Meeke már az első napon az élre állt, maximálisan kihasználva kedvező rajtpozícióját (az első autók takarítják a murvát, míg a többiek már jóval tisztább pályán mehetnek) és a konkurens márkák technikai gondjait. Ezt követően hiába ő rajtolt elsőnek szombaton, előnyét még tovább növelte, melyhez a második helyezett Ogier megforgása is nagyban hozzájárult.
A verseny utolsó napján kényelmes fél perces előnnyel várhatta az aznapi utolsó két szakaszt, már csak az élőben közvetített és pluszpontokért zajló utolsó, powerstage gyorsasági eredménye volt kérdéses. Az elmúlt évek egyik legjobb újítása ez a rendszer, hiszen így mindig óriási a küzdelem ezen a szakaszon, még ezekben az esetekben is, mikor a verseny végéhez közeledve már elég stabilan kialakulnak a különbségek a pilóták között.
Az utolsó nap az első 10 autó fordított rajtsorrendben indul és a versenyzők bevárják egymást a célban, ahol egy rögtönzött pódiumeseményre is sor kerül. A harmadik helyezett hyundaios Neuville autózta a legjobb időt, mikor a második Ogier és Meeke még hátra voltak. A francia fordos sem tudott gyorsabb lenne a Neuville-nél és már csak Kris Meeke volt a pályán, aki az utolsó mérési pontnál lassabb volt mindkettejüknél. Egy kilométerrel a cél előtt úgy tűnt már lefutott a verseny, Meeke bejön a 3.-4. helyre és összetettben simán nyeri a versenyt.
500 méterrel a fotocella előtt azonban lecsúszott az útról egy tempós, dobós jobbos kanyarban!
Micsoda izgalmak, a kocsira helyezett kameraképből egy pillanatig úgy tűnt fel is borult a C3 WRC, de a helikopterképből már jól látszott, hogy nem így történt. Viszont a nagy izgalomban eltévedt a brit pilóta és a pálya szélén parkoló kocsik közé keveredett. A másodpercek pörögtek, az előny egyre csak fogyott, de egy kis szlalomozás után újra a pályán száguldott tovább a citroenes páros és végül ennek ellenére is, óriási szerencsével ugyan, de az első helyen értek célba.
Napi coelho: ha ralira mész, mindig jól gondold át hová parkolsz.
Meeke hibája után még mindig maradt 13 másodperc előnye a versenyt másodikként teljesítő Ogier előtt. A harmadik helyen az a Neuville ért célba, aki az előző két versenyen mindkétszer az élről esett ki. Emellett ő nyerte az utolsó szakaszt is és az ezzel járó öt pontot is bezsebelte idei első dobogós helyezése mellé.
Tanak lett a negyedik a Forddal, ötödikként Paddon zárt Hyundai-al. A svéd ralit megnyerő Latvala a Toyota első napi meghibásodását követően a hatodik helyen zárt, csapattársát, Juho Hänninent megelőzve.
1 | Meeke / Nagle | Citroën C3 WRC | 3: 22: 04,6 |
2 | Ogier / Ingrassia | Ford Fiesta WRC '17 | 0: 13,8 |
3 | Neuville / Gilsoul | Hyundai i20 WRC Coupe | 0: 59.7 |
4 | Tanak / Järveoja | Ford Fiesta WRC '17 | 2: 18.3 |
5 | Paddon / Kennard | Hyundai i20 WRC Coupe | 3: 32.9 |
6 | Latvala / Anttila | Toyota Yaris WRC | 4: 40.3 |
7 | Hänninen / Lindström | Toyota Yaris WRC | 5: 06.2 |
8 | Sordo / Marti | Hyundai i20 WRC Coupe | 5: 22.7 |
9 | Evans / Barritt | Ford Fiesta WRC '17 | 8: 41.8 |
10. | Tidemand / Andersson | Škoda Fabia R5 | 10: 51.9 |
A verseny végeredménye
Összetettben így "helyreállt a világ rendje", és az elmúlt évek világbajnoka, Sebastien Ogier állt az élre. A következő futammal visszatér a mezőny Európába és a korzikai aszfalton folytatódik a világbajnokság április 7 és 9 között.