A Ranga tesók évek óta ott vannak a magyar ralisportban, meg-megvillantak ugyan, de eddig az áttörésre várni kellett. 2017 viszont a kitörés éve lehet. Alig vagyunk túl a sajtótájékoztatón, ahol minden kiderült: az autók, a navigátorok és a "színek" is. Mi egy rövid interjúra kaptuk el Lacikát és Petit.
Ki, mivel, kivel és hol?
Peti: Skoda Fabia R5 a magyar bajnokságban. Navigátorom Szőke Tamás lesz, akivel tavaly év végén több versenyen együtt mentünk.
Fotó: Murányi Kata
Laci: Ugyancsak Skoda Fabia R5, ugyancsak ORB. Nekem Tóth Imi fog diktálni, nem hiszem, hogy bárkinek be kellene mutatnom.
Fotó: Murányi Kata
Mennek tehát a Ranga tesók egymás ellen, a nagyok között?
Laci: Így van, a 2017-es esztendőben egy csapat színeiben indulunk az Országos Rally Bajnokság futamain, mindketten ugyanolyan autóval.
Ki miben győzte le a másikat legutóbb?
Peti: Legutóbb a Baranya Kupán versenyeztünk egymás ellen, ahol mi nyertünk, de Laciék egy öregecske Evo 8-as Mitsubishivel mentek, ami jóval lassabb autó az R5-ösnél. Egyébként egy évvel korábban Laci vert meg minket, amikor ugyanolyan autókkal mentünk mindketten.
Laci: Szerintem nagyjából ugyanazt a szintet tudtuk hozni eddig, mikor egymás ellen versenyeztünk, aminek én nagyon örülök!
Fotó: Murányi Kata
Hogy készültök fizikailag, illetve mentálisan a szezonra?
Peti: Nagyon sok futással készültem a télen és 3 hónapos intenzív fizikai edzést is csináltunk együtt Lacival, így fizikailag teljesen fittnek érzem magam, sőt jobb állapotban vagyok mint tavaly az Eb szezon kezdetén.
Laci: Bicikli és futás, amivel az állóképességünket próbáljuk növelni, illetve rendszeresen látogatjuk a konditermet! Sok belsőkamerás felvételt nézek és próbálom figyelni az R5-ös autók kezelését!
Fotó: Murányi Kata
Mik az elvárások, mi lehet a realitás?
Laci: Rengeteg jó autó és páros lesz az idei szezonban, úgyhogy nehéz ezt így látatlanban megmondani, főleg számomra annyira új lesz minden, hogy még csak tippelni sem tudok. Utoljára 2008-ban indultam a Miskolc Ralin, az pedig elég régen volt már!
Peti: Nagyon erős lesz az idei ORB mezőny és aki az első 7-8-ba akar kerülni, annak mindent meg kell tennie a siker érdekben és nagyon gyorsan kell autóznia. Mi is ezen leszünk természetesen!
Nem féltek attól, hogy beleszürkültök a mezőnybe?
Peti: Sajnos az elmúlt években keveset versenyeztünk itthon, így a pályaismeretünk hiánya nagy hátrány lesz szinte minden versenyen, de tavaly is bebizonyítottuk, hogy tudunk gyorsak lenni. Mindent megteszek érte, hogy felnőjek a feladathoz és remélem azért inkább színes egyéniségei leszünk a mezőnynek.
Laci: Attól egyáltalán nem. Mindent megteszünk, hogy hamar felvegyük a ritmust, egy ilyen autóval versenyben kell tudni lenni! Mindketten nagy tapasztalattal rendelkező navigátorral mehetünk, aminek előnyeit már most érezzük, így szerintem hamarabb fel tudjuk venni a ritmust!
Fotó: Murányi Kata
Peti, nem visszalépés itthon menni az EB után?
Peti: Szakmailag lehetséges hogy úgy tűnik, mert aki járt már EB futamon, az tudja, hogy kint milyen pályák vannak és mennyi feladat van egy Európa-bajnoki futam kapcsán. A hazai mezőny viszont sokkal erősebb szerintem és ennyi R5-ös autóval egymás ellen harcolni, szerintem minden idők egyik legkomolyabb bajnoksága lesz idén.
Mi szerepel a ralis bakancslistáitokon?
Laci: Nyilván egy VB futam álma mindenkinek. De először egy OB futamot nyerni - nagy harcban.
Peti: Az enyémen egy világbajnoki futam egy R5-ös autóval. Na azért sok mindent feláldoznék!
Fotó: Murányi Kata
Melyik a kedvenc versenyautó dizájnotok? Ezt nem próbáljátok megidézni valahogy?
Peti: Édesapám marlborós autói nagyon tetszenek! Ha lenne olyan támogatónk aki azt a színvilágot képviselné, szívesen kipróbálnám.
Laci: Petihez hasonlóan a marlborós Lacnia, de a MOL-os Subaru is nagy kedvencem. Titkos álmom, hogy egyszer az egy igazi A-s Subaruval mehessek egy Mikulás Rally-t, édesapánk dizájnjával! :)